RegisterenInloggen

Zo werkt het forum van Meldpunt

In dit artikel vindt u uitleg over hoe het forum op de website van Meldpunt werkt. U leest hoe u klachten kunt melden, en welke spelregels er gelden.

Wat is het Meldpunt-forum?

Heeft u een klacht of een vraag over een consumentenkwestie? Dan is meldpunt de plek waar u terecht kunt. Het is een openbaar forum, waarop deskundigen en bezoekers (de community) antwoord geven. Steeds meer bedrijven doen aan ‘webcare’ en beantwoorden ook vragen op ons forum. Om mee te doen moet u eerst een account aanmaken, waarna u kunt inloggen.

Klachten plaatsen en reageren op klachten en vragen:

U kunt actief zijn als de vragensteller of met een klacht. Óf u kunt mensen helpen door antwoord te geven op de vragen van anderen. Vind u het leuk om anderen te helpen? Heeft u kennis op een breed terrein, of juist heel specifiek? Doe mee en geef antwoord!

Meld uw klacht in vier stappen

Een klacht of vraag plaatst u op Meldpunt in een paar stappen:

  1. Typ de titel van uw bijdrage: deze leest u na plaatsing boven uw topic
  2. Het Meldpuntforum is opgebouwd uit categorieën. Kies hier bij welke categorie uw vraag het beste past
  3. In het volgende veld heeft u de ruimte om uw vraag (uitgebreid) toe te lichten
  4. Tevreden? Klik op ‘Meld uw klacht’ om uw opmerking/vraag toe te voegen!

Account

Om mee te doen aan het forum van Meldpunt heeft u een account nodig. Deze is in een paar stappen aangemaakt, via de registreerpagina. Zodra u uw eigen login heeft, kunt u vragen, klachten of antwoorden plaatsen.

U kunt uw login koppelen aan uw Facebook-acoount. Handig als u daar toch al online bent. Let wel: u bent dan actief op de Meldpuntsite met dat account! Heeft u meer behoefte aan anonimiteit of wilt u geen gebruik maken van de koppeling met Facebook, gebruik dan het ‘gewone’ MijnMAX-account.

Vragen?

Heeft u een vraag over het Meldpunt-forum? U kunt de Meldpunt internetredactie bereiken door een mailtje te sturen naar: meldpuntonline@omroepmax.nl Het forum zelf vindt u hier

Spelregels

Om een en ander beschaafd te houden en in goede banen te leiden stelt de redactie een paar spelregels op. De redactie heeft het recht deze spelregels toe te passen, maar is dat niet verplicht. De spelregels gelden niet alleen voor het Meldpuntforum, maar voor alle bijdragen op Meldpunt, zoals in de reacties onder artikelen.

Registreren
Om mee te doen aan het Meldpunt-forum moet u zich eenmalig registreren. Als u dat heeft gedaan kunt u zelf klachten melden, vragen stellen of anderen van antwoord en advies voorzien. Registratie is gratis.

U moet zich registreren met een bereikbaar mailadres; aanmelden met tijdelijk geldige mailadressen is niet toegestaan.

Onderwerpen
Meldpunt biedt plaats aan de gebruikers om klachten te plaatsen en vragen te stellen of te beantwoorden over consumentenzaken. Topics of antwoorden die hier geen betrekking op hebben kunnen door de redactie worden verwijderd.

Persoonlijke informatie
Het plaatsen van namen en/of persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.

Persoonlijke gegevens geplaatst in Meldpunt, zoals telefoonnummers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd omwille van de privacybescherming.

Geen reclame
Teksten, advertenties, enquêtes en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.

Nette reacties
Aanstootgevende gebruikersnamen, iconen of motto’s worden geweerd. In een bijdrage opgenomen URL’s zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.

Copy-paste
Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, kunnen worden geweerd.

Auteursrechten
Bijdragen waarop auteursrechten rusten en die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.

Een e-mail kan een auteursrechtelijke beschermd werk zijn. Wanneer deze nog niet eerder openbaar is gemaakt, mag een mail niet als citaat of in zijn geheel worden gepubliceerd op Meldpunt. Mails parafraseren, in eigen woorden weergeven, mag wel.

Door redactie verwijderd
Bijdragen die naar interpretatie van de redactie duidelijk onrechtmatig zijn worden geweerd, evenals bijdragen die oproepen tot geweld of bedreigend of discriminerend zijn.

De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.

Irrelevante vragen of bijdragen die niet over de aan de orde gestelde vraag of kwestie gaan (zogeheten ‘off topic’ bijdragen) kunnen naar inzicht van de redactie worden verwijderd.

De redactie behoudt zich het recht voor om een topic te sluiten en/of offline te halen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.

Hoofdletters
Hele woorden of zinnen in hoofdletters typen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.

Accounts
Het account van geregistreerde leden die zich niet aan de regels houden kan door de redactie worden gesloten.

Het is niet toegestaan om onder twee accounts actief te zijn op het Meldpuntforum.

Rapporteer
Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie op meldpuntonline@omroepmax.nl of via de knop Rapporteer (te vinden naast of boven iedere post).

Privacy
Voor meer informatie omtrent het privacybeleid en gebruiksvoorwaarden verwijzen wij naar de tekst hierover: Privacy statement.

Geef een reactie

Reacties (4)

  1. Mijn vorige bericht blijkt op een misverstand te berusten en moet asl niet geschreven worden beschouwd.

  2. Asbestsanering. Wij zijn januari 2017 begonnen met offertes aanvragen voor de verbouwing van ons dak om deze asbestvrij te maken. Van de 3bedrijven kregen wij slechts 1offerte van zo’n 35.000 euro. Onbetaalbaar voor ons dus. Dit jaar poging 2 kwam zelfs eroverheen ook dit jaar ban de 3aangeschreven bouwbedrijven maar 1offerte gehad. Wij besluiten nu tegen onze wil de asbestsanering maar niet te doen bij het opknappen van ons dak omdat het simpelweg onbetaalbaar en bizar hoge kosten zijn.
    We halen het er met alle liefde zelf af maar dat mag helaas niet. Subsidies helpen niet, stel een maximumprijs in en geef gemeentes het geld om in samenwerking met de bewoners prioriteiten tevstellen in de te vervangen daken. Eigen bijdrage hiervoor is prima maar moet niet boven de 15.000 euro komen!

  3. ben op zoek naar mensen die (net als ik) problemen hebben met Intereno keukenrenovatie.
    Veel beloven, niet doen, afspraken slecht nakomen, klachten terugschuiven naar klant enzovoorts.
    Hoor graag om deze oplichting samen aan te pakken?!

  4. Ook bij mij een communicatiefoutje tussen SVB en ABP.
    Graag € 8.430 terug betalen anders wordt terugbetaalregeling in werking gesteld van 36 maanden. goede raad is duur. Kan dit maar zo met het toezenden van een briefje??
    Wie reageert.
    Dank.
    Meester