RegisterenInloggen

Zo werkt het forum van Meldpunt

In dit artikel vindt u uitleg over hoe het forum op de website van Meldpunt werkt. U leest hoe u klachten kunt melden, en welke spelregels er gelden.

Wat is het Meldpunt-forum?

Heeft u een klacht of een vraag over een consumentenkwestie? Dan is meldpunt de plek waar u terecht kunt. Het is een openbaar forum, waarop deskundigen en bezoekers (de community) antwoord geven. Steeds meer bedrijven doen aan ‘webcare’ en beantwoorden ook vragen op ons forum. Om mee te doen moet u eerst een account aanmaken, waarna u kunt inloggen.

Klachten plaatsen en reageren op klachten en vragen:

U kunt actief zijn als de vragensteller of met een klacht. Óf u kunt mensen helpen door antwoord te geven op de vragen van anderen. Vind u het leuk om anderen te helpen? Heeft u kennis op een breed terrein, of juist heel specifiek? Doe mee en geef antwoord!

Meld uw klacht in vier stappen

Een klacht of vraag plaatst u op Meldpunt in een paar stappen:

  1. Typ de titel van uw bijdrage: deze leest u na plaatsing boven uw topic
  2. Het Meldpuntforum is opgebouwd uit categorieën. Kies hier bij welke categorie uw vraag het beste past
  3. In het volgende veld heeft u de ruimte om uw vraag (uitgebreid) toe te lichten
  4. Tevreden? Klik op ‘Meld uw klacht’ om uw opmerking/vraag toe te voegen!

Account

Om mee te doen aan het forum van Meldpunt heeft u een account nodig. Deze is in een paar stappen aangemaakt, via de registreerpagina. Zodra u uw eigen login heeft, kunt u vragen, klachten of antwoorden plaatsen.

U kunt uw login koppelen aan uw Facebook-acoount. Handig als u daar toch al online bent. Let wel: u bent dan actief op de Meldpuntsite met dat account! Heeft u meer behoefte aan anonimiteit of wilt u geen gebruik maken van de koppeling met Facebook, gebruik dan het ‘gewone’ MijnMAX-account.

Vragen?

Heeft u een vraag over het Meldpunt-forum? U kunt de Meldpunt internetredactie bereiken door een mailtje te sturen naar: meldpuntonline@omroepmax.nl Het forum zelf vindt u hier

Spelregels

Om een en ander beschaafd te houden en in goede banen te leiden stelt de redactie een paar spelregels op. De redactie heeft het recht deze spelregels toe te passen, maar is dat niet verplicht. De spelregels gelden niet alleen voor het Meldpuntforum, maar voor alle bijdragen op Meldpunt, zoals in de reacties onder artikelen.

Registreren
Om mee te doen aan het Meldpunt-forum moet u zich eenmalig registreren. Als u dat heeft gedaan kunt u zelf klachten melden, vragen stellen of anderen van antwoord en advies voorzien. Registratie is gratis.

U moet zich registreren met een bereikbaar mailadres; aanmelden met tijdelijk geldige mailadressen is niet toegestaan.

Onderwerpen
Meldpunt biedt plaats aan de gebruikers om klachten te plaatsen en vragen te stellen of te beantwoorden over consumentenzaken. Topics of antwoorden die hier geen betrekking op hebben kunnen door de redactie worden verwijderd.

Persoonlijke informatie
Het plaatsen van namen en/of persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.

Persoonlijke gegevens geplaatst in Meldpunt, zoals telefoonnummers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd omwille van de privacybescherming.

Geen reclame
Teksten, advertenties, enquêtes en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.

Nette reacties
Aanstootgevende gebruikersnamen, iconen of motto’s worden geweerd. In een bijdrage opgenomen URL’s zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.

Copy-paste
Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, kunnen worden geweerd.

Auteursrechten
Bijdragen waarop auteursrechten rusten en die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.

Een e-mail kan een auteursrechtelijke beschermd werk zijn. Wanneer deze nog niet eerder openbaar is gemaakt, mag een mail niet als citaat of in zijn geheel worden gepubliceerd op Meldpunt. Mails parafraseren, in eigen woorden weergeven, mag wel.

Door redactie verwijderd
Bijdragen die naar interpretatie van de redactie duidelijk onrechtmatig zijn worden geweerd, evenals bijdragen die oproepen tot geweld of bedreigend of discriminerend zijn.

De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.

Irrelevante vragen of bijdragen die niet over de aan de orde gestelde vraag of kwestie gaan (zogeheten ‘off topic’ bijdragen) kunnen naar inzicht van de redactie worden verwijderd.

De redactie behoudt zich het recht voor om een topic te sluiten en/of offline te halen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.

Hoofdletters
Hele woorden of zinnen in hoofdletters typen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.

Accounts
Het account van geregistreerde leden die zich niet aan de regels houden kan door de redactie worden gesloten.

Het is niet toegestaan om onder twee accounts actief te zijn op het Meldpuntforum.

Rapporteer
Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie op meldpuntonline@omroepmax.nl of via de knop Rapporteer (te vinden naast of boven iedere post).

Privacy
Voor meer informatie omtrent het privacybeleid en gebruiksvoorwaarden verwijzen wij naar de tekst hierover: Privacy statement.

Geef een reactie

Reacties (13)

  1. Mijn vorige bericht blijkt op een misverstand te berusten en moet asl niet geschreven worden beschouwd.

  2. Asbestsanering. Wij zijn januari 2017 begonnen met offertes aanvragen voor de verbouwing van ons dak om deze asbestvrij te maken. Van de 3bedrijven kregen wij slechts 1offerte van zo’n 35.000 euro. Onbetaalbaar voor ons dus. Dit jaar poging 2 kwam zelfs eroverheen ook dit jaar ban de 3aangeschreven bouwbedrijven maar 1offerte gehad. Wij besluiten nu tegen onze wil de asbestsanering maar niet te doen bij het opknappen van ons dak omdat het simpelweg onbetaalbaar en bizar hoge kosten zijn.
    We halen het er met alle liefde zelf af maar dat mag helaas niet. Subsidies helpen niet, stel een maximumprijs in en geef gemeentes het geld om in samenwerking met de bewoners prioriteiten tevstellen in de te vervangen daken. Eigen bijdrage hiervoor is prima maar moet niet boven de 15.000 euro komen!

  3. ben op zoek naar mensen die (net als ik) problemen hebben met Intereno keukenrenovatie.
    Veel beloven, niet doen, afspraken slecht nakomen, klachten terugschuiven naar klant enzovoorts.
    Hoor graag om deze oplichting samen aan te pakken?!

  4. Ook bij mij een communicatiefoutje tussen SVB en ABP.
    Graag € 8.430 terug betalen anders wordt terugbetaalregeling in werking gesteld van 36 maanden. goede raad is duur. Kan dit maar zo met het toezenden van een briefje??
    Wie reageert.
    Dank.
    Meester

  5. Waarom kun je geen eerdere reacties op vragen van het Meldpunt zien? Nu weet je niet welke info al gegeven is en doe je mogelijk dubbel werk, en de melder wordt misschien dol van alle praktisch zelfde antwoorden …!

  6. Ouderen uurtje in de winkel in verband met Corona.
    Misschien wel een goed idee, maar wil men ons wel als gewone klanten beschouwen. Een uurtje van 07:00-08:00 uur is ridicuul. Sommigen moeten dan al om 06:00 opstaan om hun dagelijkse boodschap te kunnen doen!
    Wie komt er op dit rare idee omdat zo vroeg in de ochtend te doen. Dit is wegzetten van: “we hebben ons best gedaan voor de ouderen”. Later klagen dat het niet werkt. Niet zo gek toch op dat tijdstip van de dag. Van 09:00-10:00 is toch een veel normalere tijd!

  7. Jammer dat er bij het forum geen kopje staat over de overheid zoals de politie.
    Want ik heb namelijk aangifte gedaan voor verduistering maar daar wordt niks mee gedaan.
    Eerder is er aangifte gedaan voor smaad en laster en discriminatie en ook die wordt niet in behandeling genomen omdat er geen strafbaar feit gepleegd is zeggen ze maar wat zwart op wit staat als bewijs is dat mijn schoondochter voor vuile k buitenlanders wordt uitgemaakt en dat is naar mijn idee strafbaar.
    Ook wordt een zaak van mishandeling gewoon geseponeerd dus blijkbaar mag de 1 wel slaan en de ander mag dat niet.
    Ook als je door je ex mishandeld wordt mag jij je niet verdedigen want dan wordt jij zelf afgestraft met 2 jaar voorwaardelijk.
    Er gaat zoveel mis in het rechtsysteem dat het misschien wel handig is om in het forum dus een appart kopje te maken daarvoor.

    1. volledig met je eens, het het rechtssysteem moet in dit geval anders

  8. Beste Meldpunt,
    Van het nabestaande pensioen heb ik van het ABP een overzicht ontvangen in 2012.
    Ik heb bij het ABP In 2019 en in 2020 een verzoek ingediend om een een overzicht te mogen ontvangen van mijn deel van het pensioen van mijn ex-partner! Dit omdat ik dan een berekening kan maken, een overzicht zodat ik ongeveer weet wat dit mogelijk financieel voor mij betekent.
    De echtscheiding valt zoals er wordt gemeld onder het arrest van Boon/van Loon.
    Als antwoord kreeg ik van ABP (dhr. R. Bakker), dat dit alleen op verzoek van de ex-partner gedaan kan worden. Dit vind ik bevreemdend want van andere pensioen maatschappijen ontvang ik de berekening en hoe de verdeling er uit ziet, krijg ik die automatisch toegestuurd! Graag uw reactie.

  9. Erg actueel op dit moment is ook het extra ABP pensioen in geval van “Samenvallende Diensttijd”.
    Door elkaar overlappende berichtgeving vindt ik de regeling erg verwarrend geworden. Door Max is uitgebreid aandacht hieraan besteedt en met voorbeelden aangegeven wanneer je mogelijk recht kunt hebben.
    Nu heb ik inmiddels ook het betreffende aanvraagformulier van de ABP site gedownload omdat er in ons geval ook sprake is van bedoelde gezamenlijke pensioenopbouw. Echter….In kleine letters staat op het formulier aangegeven dat je het kunt indienen als er ook sprake was van overdracht aanspraken vòòr 2007. Kan iemand mij dat toelichten? Ik begrijp daar niets van. Heel hartelijk bedankt.

  10. Beste Omroep MAX, als 70 jarige probeer ik sinds 20 jaar de democratie te dienen door een SLUITEND internet stemsysteem voor te stellen, tegelijk eenvoudig. Per computer stemmen blijft immers een risico wegens o.a. hackers. Ondertussen is dat systeem verfijnd. Als Nederland de deur open zet voor stemming per computer gedurende b.v. 14 dagen, dan is van essentieel belang dat Uw systeem democratisch 100% veilig is.
    Vriendelijke groeten en hou het gezond, Philippe Deleu, Kluislaan 3, 2180 Ekeren/Antw.
    00 32 ° 3 653 20 26

    1. lijkt mij een goed plan , met jouw gegevens kan je maar een keer stemmen daar moet op gelet worden

  11. Brief aan Corendon:

    Geachte medewerker,
    Wij blijven erbij dat u als Corendon ons geld onmiddellijk terug moet betalen op een bij u bekende ING rekening van ons. Vanaf de eerste e-mail over de terugbetaling en de vouchers hebben wij de voucher niet geaccepteerd, dus geen dag later. Wat Corendon stelt is helemaal niet waar, laat ons maar eens zien waar dat wettelijk staat beschreven.
    En niet wat Corendon zelf heeft opstelt of meent naar eigen ideeën recht toe te eigenen van andermans inkomen. Het feit dat Corendon al bij voorbaat wist dat Hotel Terrace Elite Resort in Antalya in Turkey dit jaar gewoon niet open gaat is al iets wat wij heel dubieus vinden. Om eigen bestwil liet Corendon ons gewoon deze vakantie boeken, om meer geld binnen te halen om Corendons eigen haggie te redden van andermans geld.
    Het is een schande van Corendon om geld van gepensioneerde mensen te gebruiken voor doelen waarvoor ze het geld niet hebben geint. Maar onze mening is dan ook zo dat Corendon met deze handelswijze voor de gepensioneerde Nederlanders onbetrouwbaar is geworden, tevens een teken aan de wand. Wij hebben totaal geen vertrouwen meer in Corendon en eisen onmiddellijk ons geld terug. We eisen van Corendon het document waar duidelijk in staat wat Corendon doet dat qua handelswijze wettelijk gerechtigd is. Als Corendon bij deze onrechtmatige handelswijze blijft, dan is onze mening dat wij dit openlijk op alle sociale media bekend kunnen maken. De teksten uit openbare publieke media waar Corendon gewoon maling aan heeft: Uitstel van vakantie voor velen geen oplossing
    Voucherstress: ’Met z’n allen op reis lukt nooit meer’

    Door VINCENT TRIEST Updatet 28 min geleden 1 uur geleden in BINNENLAND
    AMSTERDAM – Dat het in de reisbranche niet overal even soepel gaat bij het uitbetalen van vouchers, zorgt voor veel onbegrip onder vakantiegangers. „Wij willen gewoon zo snel mogelijk ons geld terug waarop we wettelijk recht hebben.” Vlucht geannuleerd coronavirus: heeft u recht op geld terug bij Corendon? Is uw Corendon vlucht geannuleerd door de uitbraak van het coronavirus? Dan heeft u recht uw geld terug van Corendon. Volgens de Europese Verordening 261/2004 dient dit zelfs te gebeuren binnen 7 dagen. Echter zorgt het coronavirus voor duizenden geannuleerde vluchten voor luchtvaartmaatschappijen en vakanties waardoor zij mogelijk in financiële problemen komen als men iedereen in één keer uit moet betalen. Desalniettemin heeft u recht op uw geld terug.
    Uit de media gekopieerd.
    Voucherregels overtreden
    Inspectie dwingt KLM, Corendon, TUI en Transavia sneller geld terug te storten
    ACM: TUI en Corendon gaan nog steeds in de fout met vouchers Beeld ANP
    Aanbieders van pakketreizen TUI en Corendon gaan nog steeds de fout in met vouchers voor mensen van wie de reizen de afgelopen tijd zijn geannuleerd, stelt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) Volgens de ACM hebben mensen altijd recht op geld terug bij een annulering. De reisaanbieders zijn door de ACM gemaand zich aan de regels te houden en ook de communicatie naar hun klanten toe te verbeteren. De ACM benadrukt dat reizigers het recht houden om hun geld terug te vragen, ook als ze eerder een voucher hebben geaccepteerd. “Met het accepteren van vouchers verlenen consumenten nadrukkelijk een gunst aan hun reisaanbieder om terugbetaling uit te stellen. Maar uitstel is geen afstel”, stelt directeur consumenten van de ACM Edwin van Houten. Ook houden klanten recht op het overgebleven bedrag als een deel van het eerder verstrekte voucher aan een nieuwe reis is uitgegeven. Als een voucher binnen de geldigheidstermijn niet gebruikt is door de klant, moeten reisorganisatoren uit zichzelf dat bedrag uitbetalen.
    Lees ook:
    Geld terugvragen of een voucher accepteren bij een gecanceld evenement? U heeft de keus Veel bedrijven doen een moreel appel op klanten om een voucher te accepteren bij een gecanceld evenement. Moet je als consument ingaan op die oproep?

    Beste Atilay Uslu, als u ons geld niet snel terug geeft ga ik een actie tegen u beginnen.
    We gaan alle gedupeerden oproepen om als 1 BLOK tegen u en uw organisatie te protesteren en schakelen de politiek daarbij in. We accepteren uw eigen verzonnen wetgeving niet want dat is nergens op gebaseerd als alleen om uw haggie te redden.

    Familie E de Rooij