RegisterenInloggen
dorrie hout
dorrie hout
13 dagen geleden

bezoek svb ambtenaren intimiderend

13 dagen geleden

vanmorgen 11-10-21 om 10 uur werd ik aan mijn voordeur onaangekondigd verrast met bezoek van SVB ambtenaren. Ivm mijn slechte slaap en slechte algehele fysieke conditie en ook vanwege de COVID heb ik ze niet binnen gelaten.
Vanwege omstandigheden ben ik nog niet gevaccineerd dus het risico op besmetting is mij te groot.
Het geheel van twee mensen aan de deur die dreigen met aow verlaging kwam nogal intimiderend over.

In het verleden is op 23 september 2021 een brief verstuurd door svb utrecht voor een telefonies gesprek op 29 september 2021 maar deze brief is pas twee dagen later op 1 oktober 2021 bezorgd.
Over het algemeen worden brieven redelijk op tijd bezorgd dus heb ik het kwade vermoeden dat svb dit zelf heeft veroorzaakt.

Ik heb toen online bij de svb mijn emailadres doorgegeven, maar dat duurt 3 weken voordat je antwoord krijgt.
De svb doet echter niet aan emailverkeer maar alleen op die manier heb ik rechtstreekse bewijzen over wat hier gaande is en kunnen ze dit soort truukjes niet meer uithalen.
Ik vertrouw dit dus niet.

Om niet in een OMTZIGT scenario te komen van welles en nietes en bijbehorende complicaties wil ik graag weten wat ik moet doen.
Ook vond men dat ik teveel aan water gebruik voor één persoon. Klaarblijkelijk mogen zij dat opvragen en daar hun eigen conclusies aan verbinden.

dorrie

    • SuperBitch
      13 dagen geleden

      M.b.t. bezoek van SVB;
      SVB-medewerkers moeten altijd aantonen wie ze zijn.
      Gang van zaken m.b.t. een huisbezoek
      De medewerkers vragen altijd toestemming om binnen te komen.
      Vindt u dat goed?
      Dan nemen zij samen met u een vragenlijst door.
      Soms vragen ze ook of ze uw woning mogen bezichtigen.
      De medewerkers bezichtigen uw woning alleen als u dat goed vindt.
      Wat als u de SVB- medewerkers niet binnenlaat
      Komt het u niet uit?
      Dan vragen de SVB- medewerkers of ze een andere keer mogen langskomen.
      Wilt u dit ook niet? Dan zijn er op dat moment geen directe gevolgen voor uw pensioen of uitkering. Het kan voor de SVB wel een reden zijn om verder onderzoek te doen.
      Ook nodigt de SVB u uit om langs te komen op uw SVB-kantoor.
      U kunt dan uitleggen hoe uw woonsituatie is.

      M.b.t. uw klacht:
      Heeft u een klacht?
      Bel eerst het SVB.
      Dan probeert SVB uw klacht direct op te lossen.
      Lukt dit niet meteen?
      Of bent u niet tevreden met de uitkomst?
      Dan zoekt SVB naar een andere oplossing.
      Klacht per formulier of brief
      U kunt uw klacht ook doorgeven met het SVB- klachtenformulier.
      Of u kunt een brief schrijven.
      Zodra het SVB uw klacht ontvangen nemen zij contact met u op.
      U vindt het klachtenformulier op de site van SVB.

      Klacht niet goed afgehandeld
      Heeft de SVB uw klacht niet goed afgehandeld?
      Of duurde dit langer dan 6 weken?
      Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.
      Zij behandelen klachten over de overheid.
      Het is een zelfstandige organisatie.
      Zij zijn onafhankelijk en onpartijdig.

      M.b.t. uw waterverbruik verwijs ik u naar de uitspraak in ECLI:NL:CRVB:2014:2056.
      Het mag dus wel.

      Ik wens u succes en wijsheid toe,

      13 dagen geleden

      Geef een reactie