Registeren Inloggen
Gerard67
Gerard67
meer dan een maand geleden

De 2-traps Indentificatie bij Rijksoverheid Site`s , Huhh 🤢🤔

meer dan een maand geleden

Beste Max . Gisteren wilde ik voor de allereerste keer mijn persoonlijke informatie bekijken op de Rijksoverheid website UWV online via me computer . Om dit uberhaupt in te zien ben ik geschrokken en enorm teleur gesteld van de manier waarop .
Ik weet best dat we in een digitale wereld leven tegenwordig en de overheid er voor iedere burger moet zijn en alsook is te bereiken . Maar dat laatste is niet zo simpel als men zegt van makkelijker kunnen we het niet maken , maar beter gezegt gigantisch onmogenlijk gemaakt , is de juiste betere uitdrukking . Daar ben ik zelf nu achter gekomen namelijk . Het voelt een beetje als treiteren en zuur maken in plaats van te helpen . Kortom 2-traps indificatie de crime van 2020 voor brave Nederlanders die hun eigen informatie willen kunnen bekijken waar gaat het over . Als je daar wilt inloggen op de sectie MY- Of Mijn-uwv om te zien wat de laatste stand van zaken is omtrent je eigen gegevens word je gedwongen een App te downloaden en te instaleren van DiGi ID . Nu ben ik al helemaal geen voorstander van appies en alles wat daarbij komt en om dit te instaleren op een device van mezelf , maar dat is absoluut de enige mogenlijkheid word er gesteld . Op m`n computer werkt dit niet dat is sinds jaar en dag een windows computer versie 10 . De App is te downloaden van de Apple Store of de Google Store , dat betekent dat de App draaidt op besturings systemen van Apple met zijn IOS of Android device”s . Een normale windows computer waar bosjes mensen op werken daar is het niet voor geschikt en werkt het uberhaupt niet . Nu ben ik gelukkig in de omstandigheid dat ik een smartphone bezit die met Android versie 8.1.0 werkt .
Nou ten lange leste maar overstag gegaan omdat er geen enkele andere mogenlijkheid is geboden of word . Dus die App dan maar op m`n telefoon geinstalleerd omdat er verder geen mogenlijkheid is . Nu moet die App geactiveerd worden door een activeringscode voordat je uberhaupt van de App zelf gebruik kunt maken ppfffff , niet te geloven . Nu moet ik 3 dagen wachten op de post voordat me activeringscode in de bus ligt . Zelfs dan ben ik er nog niet want ik moet dan ook nog eens volgens het voorschrift de beschikking hebben over een QR-code lezer , en NFC mogenlijkheid , en eventueel ook nog eens SMS `en kunnen ontvangen en dan kan ik pas eventueel als dat eventueel allemaal lukt me eigen gegevens inzien die ze van me hebben . Let wel en dan op een heel klein schermtje van m`n smartphone dat is bijna niet te doen .
Vraag me eigen af heeft de overheid soms aandelen Apple of Google of zo .
Hier moet toch iedere burger keihard tegenaan lopen , en dit is absoluut een zaak voor Max om dit voor ouderen waaronder ikzelf behoor eens in de openbaarheid te brengen aan te kaarten en aandacht aan te besteden . Mvd.

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Als dat zo is ga ik nogmaals proberen Dagmar ik laat het weten mocht het gelukt zijn thanks .

      meer dan een maand geleden
    • lentewind
      meer dan een maand geleden

      Er zijn inderdaad veel mogelijkheden met veel dubbele identificaties.
      Bij nieuwe telefoon of tablet moet alles weer opnieuw ingesteld worden voor je verdere informatie kunt verkrijgen. Dat is erg omslachtig.

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Ik heb nog nooit een telefoonnrs ingevuld voor sms codes , simpelweg omdat dit niet nodig was toendertijd nu opeens wel anders gaat dat niet godver de godver😖😖😖 klote zooi .

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Nou ik heb voorlopig maar de pijp aan Maarten gegeven en gepast met dit gebeuren voorlopig en ga eerst maar eens 2 maanden in retraite om die ongein uit m’n systeem te laten verdampen aleer ik een volgende poging ga doen , hier krijgt een paard de hik van da’s echt niet normaal , welke gek verzint dit nu in godsnaam .

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Ik zit er niet op te wachten om in 1 of ander ziekenhuis te belanden zwaar overspannen waar ik bij kom vastgesnoert in een dwangbuis met schuim om me mond schreewend Dig….ID….Ee , of platgespoten door een arts . Daar leg ik de grens , dan maar geen Digid besjoer . Over 2 maanden wil ik nog wel eens een poging
      wagen dan , maar zeker niet eerder , moet effe geestelijk geheel tot rust komen eerst . 2-traps en over een tijd zeker 3-traps indentificatie compleet knettergek zijn ze .

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Wel ben ik een 2e topic gestart mbt dit onderwerp met als titel :
      Een vraag : Weet iemand of je met een windows 10 computer met de browser Chrome met DIGID app kan werken ??? Op dit forum .
      Ook heeft max meldpunt me laten weten hier een uitzending aan te besteden .
      De ouderen AOW’ers hebben over het algemeen niet voldoende middelen om een
      schreeuwend dure Apple computer te kopen en daar word compleet aan voorbij gegaan .
      Smartphones zijn ook niet geschikt zeker niet voor ouderen om zaken ermee te regelen , de grote van de beeldschermpjes zijn daar veel te klein voor . DigId heeft alleen maar een soort portiers functie om op de eigenlijke website te belanden van een instantie waar het echte werk pas begint , dus is een soort poortwachter meer is het echt niet . Waarom daar zo vreselijk moeilijk mee word gedaan terwijl het simpeler kan dat snap ik echt niet .

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Ik heb intussen niet stil gezeten en door gegaan met de zoektocht , en wat schets mijn verbazing ik vond ontelbare recenties op de Digid Site hieronder maar een paar reacties maar er staan er een hele berg , nog veel meer , ongelooflijk me mond viel ervan open .
      Gebruikersrecensies

      Pos Ima
      29 augustus 2019
      510
      Slechte app. Ik moet steeds de app activeren als ik inlog en dat kan simpelweg niet alleen via mijn mobiele telefoon. Je moet een tweede scherm hebben (laptop of pc). Zo irritant! Hoe moet het op vakantie dan? De bedoeling van de app is juist om het de gebruiker makkelijker te maken. Deze app maakt …

      Natasha Aaldijk
      25 juni 2019
      397
      Naar aanleiding van mijn negatieve ervaringen met het inloggen op deze app, maar eens gekeken naar andere reviews. Het kan natuurlijk aan mij liggen… maar nee. de ene negatieve review na de andere doen mij beseffen dat het inderdaad nooit leuker wordt. En dat er ook al heel lang niks aan gedaan is…

      Paul van Hoek
      10 juli 2019
      288
      Het blijkt een waardeloos systeem. Het werkte goed en nu ineens een maand later klopt er niets meer van. Blijkt de een of andere QR code verlopen, terwijl het activeren en de hele rimbam een maand geleden wel goed verlopen was en het daarna dus wel goed werkte. Hoe moet je hier als je bijna 80 jaar …
      Rijksoverheid6 juni 2019
      Beste Paul, bedankt voor je bericht. Graag helpen we je verder. Je kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer: 088- 1236555. ^AB| Webcare DigiD

      Een Google-gebruiker
      13 maart 2019
      332
      Werkt niet. De opmerking van de Rijksoverheid bij een onderstaande review dat je geen gebruik hoeft te maken van de app, maar ook gebruik kan maken van sms controle is onjuist. Deze mogelijkheid kun je namelijk alleen activeren wanneer je het hele proces in de app succesvol doorlopen hebt. En hela…

      Theo en Magda Janssen
      17 juli 2019
      45
      Wat een klote zooi. In eerste instantie lukte het wel maar nu moet mijn vrouw in dezelfde afdeling van de digid. Met geen mogelijkeheid kan zij er nu inkomen. Er staat belangrijke post voor haar van het CBR. Ik weet niet hoe ik die van de computer af kan halen zodat die te lezen is. Of is het de be…

      Delfgaauw Marijke
      6 september 2019
      53
      Er onhandig. Zit met mijn telefoon bij de PC. Dacht het bericht op mijn telefoon te hebben gedownload. Vergeet het maar. Word hier echt beroerd van . Doe alsjeblieft gewoon, dat is al lastig genoeg. Hopelijk krijg ik de brief ooit nog eens te lezen. Nu krijg ik alleen nog foutmeldingen. Vreselijk on…

      Bob Barendse
      19 juni 2019
      33
      werkt helemaal niet. essentiele knoppen onleesbaar wegens verkeerde plaatsing. Dit moet echt beter. Na zeer uitvoerig overleg met de helpdesk bleek de lettergrootte te groot te staan. Dat betekent dat de balk met de koppelcode verkeerd is geplaatst. Bovendien is de inlogprocedure verder veel te inge…

      Niels Lancel
      13 juni 2019
      19
      Ik lees “kleine aanpasingen” in het changelog. Als het het waard was om een update uit te geven, dan is er ook iets om te vermelden in het changelog. Wat is er precies aangepast? Gebruik dat changelig waar het voor bedoeld is, zodat ik weet wat voor gevolgen het voor mij een hebben.

      Irene Roskam
      30 december 2018
      14
      omslachtige app waar bijna niet in te komen is. nu al voor de 3e keer onbedoeld een brief met activeringscode aangevraagd. voor 3e x geprobeert te activeren, vraagt om eenmaligge inlognaam en wachtwoord, dan wordt er om een pincode gevraagd die ik zelf bedacht heb , deze wordt 2x gevraagd toets deze…
      Rijksoverheid31 december 2018
      Beste Irene, er kunnen meerdere oorzaken zijn van de melding die jij te zien krijgt. Om te onderzoeken welke van toepassing is op jouw situatie, kan je het best even bellen via 088- 1236555. ^EK | Webcare DigiD

      Esther Verhoeven
      27 mei 2019
      566
      na update lukt het niet meer om in te loggen op mijn telefoon. ik moet continu een QR code scannen van een ander scherm, maar ik werk niet met een ander scherm! Ik werk alleen met mijn telefoon, daar staat ook de app op. inloggen lukt nu niet meer. In het keuze menu staat, volgens mij ook geen optie…
      Rijksoverheid6 juni 2019
      Beste Esther, bedankt voor je bericht. Graag helpen we je verder. Je kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer: 088- 1236555. ^AB| Webcare DigiD

      Martin Kersten
      31 december 2018
      10
      Wil je je Zpremie aan gaan passen, heb je ineens deze app nodig of sms in plaats van je wachtwoord, zonder enige aankondiging. Kan nu dus niks aanpassen dankzij te late berichtgeving wederom van de Roverheid. Om pissed van te worden, hetgeen ik nu dus ben! Wordt tijd dat er weer normale klantvriende…
      Rijksoverheid2 januari 2019
      Beste Martin, erg vervelend dat je niet tevreden bent over de DigiD app. Bel gerust met 088-1236555, zodat we je ervaringen kunnen meenemen en je verder kunnen helpen. ^JV | Webcare DigiD

      Renske Alkema
      31 mei 2019
      56
      Eenmalig de app activeren is voor iemand die niet digitaal is onderlegd niet te doen. Als de app eenmaal geactiveerd is, is de beveiliging ver te zoeken waardoor iemand die toegang heeft tot de telefoon en kwaad in de zin heeft, hier misbruik van kan maken. De aangemaakte pincode wordt niet om gevra…

      Gerarda den Dopper
      8 juni 2019
      152
      We hebben deze app 2x gebruikt. Niks geen problemen en nu na de update kunnen we niet eens meer in op de site van het UWV. Voor de belasting geen punt, voor de ziektekostenverzekering geen punt, maar voor het UWV, de belangrijkste, kunnen we er niet in😡 wat een gedoe is dit zeg!! Waarom deze verand…

      Annemarie Basart
      3 juni 2019
      33
      Ik kan de digid app niet op mijn telefoon installeren, omdat mijn apparaat niet compatibel is met deze versie? Hoe moet ik nu dan bij de Uwv mijn verplichtingen nakomen? Ik heb een Samsung Galaxy J3 uit 2016. Is het nu de bedoeling dat je ook nog een nieuwe(re) telefoon gaat kopen? Geprobeerd te be…

      erika Borkent
      15 mei 2019
      12
      werkt voor geen meter. ..mijn camera op de telefoon werkt niet altijd OR code scanner doet het niet …sms code geprobeerd maar daar moet je je ook weet de brief afwachten .. uiteindelijk kon ik vandaag wel inloggen op mijn Menzis …dit is allemaal veel te ingewikkeld geworden …als je wilt inlogg…
      Rijksoverheid15 mei 2019
      Beste Erika, erg vervelend dat je niet tevreden bent over de DigiD app. Op basis van wat je schrijft, kunnen we niet goed inschatten waar je tegenaan loopt. Kijk op https://www.digid.nl/over-digid/app of neem contact op via telefoonnummer 088-1236555, zodat we je kunnen helpen. ^LB | Webcare DigiD

      Esther Ladiges
      25 juni 2019
      32
      Wat een klote-app. Ik heb er geen ander woord voor. Ik kan de eenmaal gedownloade app niet meer terugvinden op laptop noch mobiel en ik kan sinds deze site zegt dat de app is gedownload ook ineens niet meer inloggen op de DigiD-site, terwijl ik dat vóór installatie van de app nog wél kon. Ik ben al …

      Dorine Post
      1 mei 2019
      20
      Wat is dit een waardeloze app. Het activeren van de app was al een ramp, inloggen met de app is niks beter. Bij het intikken van je pincode moet je steeds het vakje waar een getal moet komen te staan aanklikken en je kan niet zien welk vakje actief is. Als het de bedoeling is dat iedereen dit gaat g…
      Rijksoverheid1 mei 2019

      Nou zeg geen woorden voor en dit is nog maar het topje van de ijsberg . Dus hoe verder moet , mij een compleet raadsel ben dus niet de enigste dat blijkt over duidelijk . Ik heb de recenties gecopieert en hier ge`paste uiteraard .

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      De eerder aangekondigde retraite van 2 maanden kan ik gerust verlengen naar 24 maanden als ik het zo allemaal bekijk en lees . Ze kunnen die hele App beter in de vuilnisbak smijten en van de grond af aan een hele nieuwe App gaan ontwikkelen , eentje waar de mensen echt mee uit de voeten kunnen om voor hun belangrijk werk toegang te hebben en die dan tevens geschikt is voor alle besturings-systemen en niet alleen voor die van Apple of Android . Want deze bulkt van de programmeer fouten en is niet meer goed te krijgen , dat is zonneklaar .
      Een slot op de deur is leuk en veilig , maar met een kromme sleutel kom je er nooit in .

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Nadat ik toch echt goed het complete ganse boeltje meerdere malen hebt doorgelezen heb ik nog geprobeerd tussen de reguliere bedrijven door want ik bijt me vast in die materie ( idem als JayJay dat doet met het AOW gebeuren) , om die App dan in godsnaam maar werkend op me telefoon te krijgen .
      Want wil eerst wachten op de uitslag waar ik op wacht van de Digid op de computer , nu heb ik daar geen hoge pet meer van op en verwacht weer een niets zeggend antwoord maar oke . Op mn Smartphone kon ik hem installeren zoals ik had verwacht en had ook een per post gebrachte activatie binnen gekregen so far so good . De App was geinstalleerd onderwijl , dus ik starte hem op . Ik moest een zelfgekozen pincode ingeven van 5 getallen op rij . Direct begon het gelazer al toen die niet geacepteert werd , dus nogmaals . 5 verschillende getallen ingevoerd ook die werden niet geacepteerd , ik had nog een kans maar ook die niet . Dacht hierna misschien is het nog fout gegaan met het downloaden van de Google Play site zoals is voorgeschreven . Dus heb ik de App weer gedeinstalleerd van mn smartphone . De hele riedel maar weer overnieuw dacht ik want heel misschien een foutje in geslopen of zoiets . Toen ik de App op de App store opnieuw wilde downloaden ging dat opeens niet meer , er kwam in beeld te staan deze is al geinstalleerd . Nou breekt toch echt mn klomp want ik had hem ervoor pas nog afgedonderd . Wat me nog te binnen schiet is 1 ding , misschien heeft het te maken dat iets is blijven hangen in het cache geheugen van m`n smartphone dat zou nog kunnen als laatste , dus heb ik het cache geheugen geleegt . Maw aan die activatie-code daar heb ik nog geen enkele ingave van gezien , want voor die tijd doet die zogenaamde mooie App van ze waar ze zo graag mee pronken geen enkele bal meer . Mischien morgen als ik tijd heb eens overnieuw met een leeg cache misschien dat dit dan het ei van columbus is . Anders is het voor de gemiddelde MAX persoon in Nederland totaal onmogenlijk gemaakt .

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Kreeg zojuist bericht binnen van 3 dagen geleden aan Digid . De App kan NIET gebruikt worden t.b.v
      Windows 10 gebruikers zoals zo veel ouderen misschien wel zouden verwachten . Het is wel in onderzoek werd er gesteld , maar wat ik daarvan persoonlijk moet verwachten ik denk geen ene bal n.l . Nu lijkt me het absoluut niet zo moeilijk om de App tevens geschikt te maken voor op Windows 10 computers i.p.v Apple . Mocht dit er wel van gaan komen dan wordt dit op hun site vermeld .
      Daar zullen we het dus mee moeten doen , voor de rest stond er de hele riedel bij wat gewoon al op hun site vermeld en te lezen staat . Dit zal ongetwijfelt wel door MAX worden aangekaart en gevolgd .

      meer dan een maand geleden