RegisterenInloggen
Schil
Schil
meer dan een maand geleden

Garantie

meer dan een maand geleden

ls,
Ik heb een 2e hands VanMoof S3 gekocht via marktplaats voor € 2000,00.
Dit is een elektrische fiets waarbij tot 7 september 2023 diefstalbescherming en onderhoud is in begrepen bij de prijs.(peace of mind services)
Deze fiets is aan de 1e eigenaar 7 september 2020 afgeleverd.
Ik heb de fiets in augustus 2021 overgenomen met peace of mind services.
Een account bij VanMoof aangemaakt en de fiets op mijn naam gezet.
18 maart 2022 Toen de fiets aan de 1e servicebeurt (1000 km) toe was een afspraak gemaakt en mijn fiets naar een VanMoof reparatiepunt gebracht.
Waarbij ik heb vermeld dat de bel het niet doet en bij gebruik van de voorrem het wiel in onbalans ging.
De monteur zei dat ik een mail kreeg van VanMoof dat mijn fiets de zelfde avond klaar zou zijn.
Ik heb voorgesteld om dit te verplaatsen naar de volgende ochtend 19 maart 2022 waarop hij zijn akkoord gaf.
19 maart Geen mail van VanMoof.
Ik bel de monteur en hij bevestigde dat mijn fiets naar Utrecht ging om te repareren.
Waarbij hij vermelde dat dit kosteloos was.
Ik heb toen na een paar dagen zelf gemaild waar mijn fiets was.
Kreeg in het Engels een mail terug dat deze in Utrecht staat in afwachting van reparatie.
Daarna bleef het weer een tijd stil tot ik een Engels sprekende monteur van VanMoof aan de telefoon kreeg.
Deze kon geen Nederlands waarop ik een Nederlands sprekende collega van hem aan de lijn vroeg.
Deze was er niet maar zou mij terug bellen.
Na enkele dagen, he he eindelijk te woord gestaan in het Nederlands.
Het probleem was dat VanMoof bij reparatie een aankoop bon wilt zien.
Deze heb ik niet,(wel bij mijn aankoop gevraagd maar de eigenaar zei dat hij hem niet meer had en dat VanMoof deze zo boven water kon halen uit het systeem.)
Ik hem verteld dat ik deze niet in mijn bezit heb.
Waarop hij zei dat ik het bij de vorige eigenaar moest ophalen.
Na een tijdje, 2 weken ongeveer belt VanMoof weer.
Met een gesprek dat dit wel erg lang ging duren voor een fiets waar gewoon nog fabrieksgarantie op zit.
Bleef hij maar volharden dat de aankoop bon er moest komen.
Na veel heen en weer gesproken vertelde hij mij dat er voor de eigenaar waar ik de fiets van heb gekocht er nog een eigenaar was.
Ik heb toen om die gegevens gevraagd maar die kreeg ik niet, privacy.
Na weer een lange tijd kreeg ik de rekening.
Als ik wil dat de fiets gerepareerd werd dan moest ik € 726,00 betalen.
Ik heb daar op gereageerd dat dat belachelijk is voor een fiets van 1.5 jaar oud die nog vol in de garantie zit.
Antwoord; eerst de bon dan de reparatie onder garantie.
Er bestaat toch wel een soort van wettelijke consumenten bescherming tegen dit soort praktijken?
Mijn vraag is hoe moet ik dit verder aanpakken?

Vriendelijke groet,
Peter Schilperoort
Amerbos 380
1025ZX Amsterdam
0615052339
feestje4444@hotmail.com

    • Debree
      meer dan een maand geleden

      Dat lijkt me een lastige. VanMoof wil zeker weten dat u de eigenaar bent. Dat kunnen ze volgens mij niet zien in het systeem, want de vorige eigenaar doet geen beroep op de garantie. U wel. Waarom denkt u dat er een wettelijke consumentenbescherming bestaat om uw eigen keuze – het aankopen van een dure fiets zonder bon – te rechtvaardigen? U heeft volgens de wet garantie op een goed product, en daar gaat het hier niet om. Kijk eens op de website van VanMoof hoe ze om gaan met de overdracht van garantie bij verkoop en wat u nodig hebt om daarvan gebruik te maken.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie