RegisterenInloggen
Dagmar27
Dagmar27
meer dan een maand geleden

KPN I-tv: persoonlijke reclame

meer dan een maand geleden

Heb I-tv van KPN.
Kreeg in mei de mogelijkheid om voor ‘persoonlijke reclame’ te opteren.
Nou: NEE dus en heb geen toestemming verleend.
Wat schetst mijn verbazing: op 14.10 een mail (gelezen op 17.10) die stelt dat ik wel geopteerd heb voor ‘persoonlijke reclame’.
Toen ik het menu opende bleek de pincode ‘open’ te staan en nadat ik de optie voor ‘persoonlijke reclame’ op uit had gezet bleek bij controle de pincode in mijn bezit niet te werken.

17.10
Contact opgenomen met KPN, doorgestuurd naar een andere -uitsluitend per mail bereikbare-afdeling, mail gemaakt en verzonden.

19.10
Het KPN verhaal ‘van het kastje naar de muur’ duurt voort: de door mij gemailde afdeling stuurt mij weer terug naar de afdeling die mij naar hen heeft verwezen.
Toch maar weer gebeld (duur: ruim 45 minuten); wat blijkt???
KPN heeft eigenhandig de instelling zónder mijn toestemming gewijzigd.

En wat heeft KPN daar aan?
Dan zetten ze u in een groep op basis van bepaalde kenmerken.
Dit zijn het adres, geslacht, leeftijd en het kijkgedrag.
Ze hebben deze gegevens natuurlijk wel eerst van u nodig.
Daarnaast zullen ze gebruik maken van externe databronnen die de profielen verder verrijken.

Ze vroegen om toestemming door middel van een pop-up in de iTV app en nu ook via de tv-ontvanger en blijken dus nú zichzelf toestemming te geven?!?!?
(Als u I-tv heeft is het wellicht ook bij u gebeurt; even controleren???)

Vraag mij werkelijk af, waar KPN mee bezig is.

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Persoonlijke reclame , de enigste die daar geld aan verdiend is KPN zelf . Buitendat ze veel persoonlijke
      informatie van je willen weten .

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        meer dan een maand geleden

        Het adres, geslacht, leeftijd heeft KPN al verkregen toen men een abonnement afsloot: als je toestemming geeft kan KPN deze gebruiken én delen met derden.
        Het kijkgedrag is te achterhalen a.d.h.v. I-tv.
        Ik wilde dit NIET en liet de optie op UIT staan, KPN zette de optie op AAN, ik kwam er achter en zette de optie weer op UIT.
        Én ik ging op onderzoek uit bij KPN hetgeen als uitkomst had dat KPN zónder mijn toestemming zelf de optie op AAN had gezet (maar door de mand viel toen ze mij een mail stuurde).

        Ik vind de handelswijze van KPN een schande en heb dit topic gestart om anderen te waarschuwen voor dit soort praktijken; je wilt het niet maar krijgt het wél (en ze kunnen je gegevens gebruiken).

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Inderdaad dat deugt niet van KPN . Dat is mensen bedonderen , en ook ik zou dit niet willen.

      Bits of Freedom: Voor jouw internetvrijheid

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie