RegisterenInloggen
JannekeF
JannekeF
22 dagen geleden

Omboeken bij Transavia niet mogelijk

22 dagen geleden

Graag leg ik het volgende conflict met Transavia aan u voor.

Afgelopen november hebben wij een reis voor ons gezin met 5 personen geboekt naar Faro-Portugal. De reis zou zijn van 3-6 september 2021, dit i.v.m. een uitnodiging voor de bruiloft van onze neef (zoon van mijn zus). Zij zouden op 4 september 2021 gaan trouwen.

I.v.m. corona hebben zij in februari 2021 besloten om de bruiloft met een jaar uit te stellen, naar 3 september 2022. Wij hadden een basic-tarief gekozen bij Transavia. Dit betekent dat je Euro 35,00 p.p. per enkele reis aan omboekingskosten moet betalen. Via een whatsapp heb ik meerdere keren contact gehad met Transavia met het verzoek om onze vluchten om te boeken naar 2022. Het liefst kosteloos natuurlijk maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is. Ze gaven aan dat we om konden boeken maar dat de vluchten voor 2022 nog niet bekend waren. Deze zouden eind augustus/begin september online komen. Het is nu 1 week voor vertrek en nog steeds staan de vluchten voor september 2022 niet online.

Ik heb daarom vanmorgen gebeld met een medewerker van Transavia. Zij gaf aan dat de vluchten waarschijnlijk in september online komen. Toen ik aangaf dat dit voor ons te laat komt, zei ze dat we de vlucht dan maar tijdelijk naar een andere datum moesten verzetten en dan nog een keer naar de juiste datum als de vluchten bekend zijn. Dat zou voor ons betekenen dat we 2x!! Euro 70,00 p.p. (= Euro 700,-) aan omboekingskosten moeten betalen en de daarbovenop komende meerprijs in tickets. Dat er een meerprijs komt, is hoogstwaarschijnlijk want alle tickets zijn duurder geworden. Ik heb gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga en dit een zeer klantonvriendelijke oplossing vind. Ik heb vervolgens gevraagd om een voucher. Dat is voor ons geen probleem want wij willen immers graag reizen, alleen een jaar later. Ze zei dat Transavia geen vouchers meer uitgeeft. Verder gaf ze nog aan dat ik mijn reisverzekering moest raadplegen. Ik heb de voorwaarden van mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ABN AMRO bekeken maar die bieden volgens mij geen enkele mogelijkheid tot vergoeding in dit geval.

Kan iemand ons helpen? Hebben wij recht op een voucher van Transavia?
Ik hoop dat iemand ons snel kan helpen want de tijd dringt. Onze reis staat gepland op 3 september as.
Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

    • JannekeF
      18 dagen geleden

      Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice van Transavia en ze hebben me uiteindelijk een goede oplossing geboden. We mogen het ticket omzetten voor Euro 18,00 p.p. naar een flexticket. Hiermee kunnen we een jaar lang kosteloos wijzigen. Hier zijn we heel blij mee!

      18 dagen geleden

      Geef een reactie