Registeren Inloggen
Andrea51
Andrea51
meer dan een maand geleden

Overlijden melden bij ABNAMRO

meer dan een maand geleden

Ik belde ABNAMRO op omdat ik een afspraak wilde maken bij een bankfiliaal om een overlijden te melden en omdat ik inmiddels de verklaring van erfrecht had ontvangen, dat meteen ook af wilde handelen en de rekening sluiten. Kreeg een bitse mevrouw aan de telefoon dat ik niet bij een filiaal terecht kon hiervoor. Ook kon ik het niet bij haar melden en moest ik apart online dit melden. Ik zou dan een paar dagen later vernemen welke papieren ze nodig hadden en op mijn vraag hoelang het dan zou gaan duren kreeg ik te horen dat het dan een paar weken ging duren voor het afgehandeld was. Ik vind dit absurd want alles had ik al bij de hand. Juist ouderen zouden naar een filiaal moeten kunnen komen om dit af te handelen, want niet iedere oudere is zo bekwaam om dit allemaal online te regelen en bovendien waarom zou dit weken moeten duren? Ik heb toen tegen die mevrouw gezegd dat ik volkomen legaal de rekening vast ging overboeken en dat vond ze niet netjes. Nou ik vind deze behandeling niet netjes. Waarom zijn er dan nog bankfilialen als je er niet eens als klant naar toe kan.

    • puscas
      meer dan een maand geleden

      Beste Andrea,
      ook wij hebben met dit onderwerp te maken, wij hebben het overlijden van een broer online gemeld eind september. alle gevraagde documenten opgestuurd en wij willen de rekeningen aanhouden op naam van Erven van…. Op iedere mail die je stuurt krijg je steeds van iemand anders een antwoord met een tussentijd van telkens minimaal een week. Bellen heeft geen zin, want je kunt niet doorverbonden worden. de laatste melding was dat zij alle doumenten ontvangen hebben en nu de inhoud gaan bekijken (dat is: overlijdensakte-verklaring executele en ID bewijs) in totaal nog geen 3 a4-tjes. Bovendien zijn overlijdensakte en verklaring van executele door een notaris (relatie van ABNAMRO) ook reeds bekeken c.q. opgesteld. Het bezoeken van een kantoor is ook niet eenvoudig want ze hebben er niet veel meer, sommige mensen moeten 2 uur reizen om hun ID te laten zien. Al met al heel triest hoe men met nabestaanden omgaat. Wij zijn nu inmiddels 6 weken verder en hopen dit toch voor het eind van het jaar geregeld te hebben. Ik wens u alle sterkte met uw verlies en met de afhandeling van de bankzaken. Hopenlijk krijgen we via dit forum een tip hoe hier het beste mee om te gaan. PS Helaas inderdaad mensen die niet handig zijn om e.e.a. online in te vullen hebben een nog groter probleem.

      meer dan een maand geleden