RegisterenInloggen
Cees Segaar
Cees Segaar
27 dagen geleden

schade aan gehuurde camper

27 dagen geleden

Ca. 20 minuten nadat wij het camperverhuurbedrijf hadden verlaten, belde de verhuurder ons met de mededeling dat de door ons gehuurde camper aan de linker zijkant schade had. Wij zijn ons eerlijk niet bewust van deze schade. Volgens ons zijn wij achteraf niet meer aansprakelijk te stellen omdat de innameprocedure al is afgewerkt.
Hartelijke groet.
Cees Segaar.

    • denktenk
      27 dagen geleden

      Algemene tip bij huur auto, bestelauto of camper. Loop bij het terugbrengen al filmend met uw smartphone om het voertuig heen. Bij problemen heeft u alle zijden op beeld + staat de datum en tijd genoteerd.

      27 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Bessel Dekker
      26 dagen geleden

      Is er een overdrachtsformulier getekend toen u de camper terugbracht?

      26 dagen geleden

      Geef een reactie

    • denktenk
      25 dagen geleden

      Hoeveel tijd zit er tussen terugbrengen en de schade-melding door de verhuurder? Overigens, een telefoontje aan een advocaat kan u waarschijnlijk snel duidelijkheid verschaffen.

      25 dagen geleden

      Geef een reactie

      • SuperBitch
        24 dagen geleden

        Quote uit inleidende tekst:
        “Ca. 20 minuten nadat wij het camperverhuurbedrijf hadden verlaten”

        24 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Bessel Dekker
      24 dagen geleden

      Jammer dat zo’n „check-informulier” ontbreekt. Daar was ik al bang voor.
      De vraag is nu: hoe lang na aflevering kan een verhuurder nog met succes op schade wijzen? Op het net vind ik geen antwoord, misschien doordat ik niet goed zoek. Maar advies inwinnen is altijd mogelijk:
      1. zo’n telefoontje met een advocaat
      2. contact met het juridisch loket (even Googlen)
      3. rechtsbijstandverzekering, als u die hebt

      24 dagen geleden

      Geef een reactie

    • denktenk
      24 dagen geleden

      4. Als u ANWB-lid bent: juridische dienst van de ANWB bellen

      24 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Bessel Dekker
      24 dagen geleden

      Is er wél een check-OUTformulier (getekend toen u de camper in ontvangst nam)? Als dat zo is, en als de schade er niet op vermeld is, dan staat de verhuurder sterker.

      6. Op de ACM-site kan ik zo gauw niets vinden. Wel kunt u de ACM bellen (070 7 222 000): geen idee of dat iets oplevert, maar wie weet.

      24 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Bessel Dekker
      24 dagen geleden

      Sorry, ik kan niet tellen. No. 5 bestaat niet.

      24 dagen geleden

      Geef een reactie