RegisterenInloggen
vanoorschot
vanoorschot
12 dagen geleden

terugbetaling boeking vakantiehuis Novasol in Denemarken

12 dagen geleden

Hallo,
Op 7 maart (voor het uitbreken van de pandemie in Europa) hebben wij een vakantiehuisje in Denemarken geboekt bij Novasol.nl voor de periode 12-6 t/m 26-6-2020. Tevens een eerste aanbetaling gedaan.
Op 17 maart is de grens met DK gesloten. Van Novasol hebben wij als klant NIETS vernomen over b.v. de mogelijkheden tot annuleren/ omboeken m.u.v. een betalingsherinnering (2e termijn) op 7 mei. Deze voldaan. Nadat op 2 juni door de overheid werd besloten de Deense grens gesloten te houden voor Nederlanders, telefonisch contact gezocht op 4-6 met Novasol. Hierbij hebben zij aangegeven dat in hun systeem zichtbaar was dat zij geen informatie mail hebben verzonden aan ons als klant, dat dit is fout gegaan en kijken wat ze kunnen betekenen. Dezelfde dag een mail ontvangen dat wij kunnen annuleren tegen 100% van het betaalde bedrag of de boeking kunnen laten staan (maar niet naar DK kunnen reizen). Nog enkele malen mailcontact gehad met de vraag om heroverweging. Zij houden zich vast aan hun algemene voorwaarden dat omboeken tot 40 dagen voor aankomst mogelijk was. Zelf na 14 jaar klant te zijn geweest bij Novasol en 19 boekingen…
Is er een mogelijkheid om ons betaalde huurbedrag van €1.550,- (deels) terug te krijgen?

    • Dagmar27
      11 dagen geleden

      Beste meneer of mevrouw Vanoorschot,

      U heeft op 4-6 telefonisch contact gehad met Novasol.
      Hierbij hebben zij aangegeven dat zij een fout hebben begaan (nl.u geen mail gestuurd) en zouden kijken wat ze konden betekenen.

      Heeft u hier een mailbevestiging van? Of, heel misschien, een geluidsopname?

      Novasol houdt ondanks de toegegeven fout vast aan de COVID-19 termijn van 40 dagen.
      Wat mij trouwens opvalt is dat ze u binnen de COVID-19 termijn van 40 dagen wél weten te vinden voor een betaling(sherinnering).
      Novasol is niet in Nederland gevestigd, geen ANVR/SGR lid en is ern veredeld bemiddelingskantoor (vergelijkbaar met HomeAway).

      Ik geef u, en dat bedoel ik niet rot maar ik ben wel eerlijk, weinig kans maar wellicht dat u met o.m. het telefoongesprek van 4/6 én de betalingsherinnering van 7/5 tot een oplossing kunt komen.
      Aangetekend schrijven sturen waarin u Novasol in gebreke stelt voorzien van zo veel mogelijk bewijsstukken (vanaf datum boeking alles toevoegen).

      Ik wens u veel succes (laat hier de afloop weten svp).

      Dagmar

      11 dagen geleden

      Geef een reactie