RegisterenInloggen
zwemster
zwemster
meer dan een maand geleden

Vergoeding contactlenzen vanuit basisverzekering

meer dan een maand geleden

Ik heb de verkeerde lenzen van mijn leverancier gekregen die vanuit de basisverzekering werden vergoed. Ik verdroeg de lenzen niet want moest daarvoor al na 44 jaar stoppen met dragen van vormstabiele lenzen. Toch krijg ik weer vormstabiele lenzen maar nu met een rood filter en mijn ogen verdragen het niet. Al die jaren kreeg ik te horen van de oogarts bij pijnlijke ogen de lenzen uit en op 15 juli kreeg ik te horen dat ik geen vormstabiele lenzen meer mocht dragen voor de ogen. Ik krijg op 6 augustus dus toch vormstabiele lenzen i.p.v. torische daglenzen die de arts van het ziekenhuis had voorgeschreven.
Ik heb sicca syndroom en mijn ogen zijn zeer pijnlijk en moet om de 15 min. druppelen met kunsttranen maar die helpen niet. Inmiddels loop ik bij het UMCG oogheelkunde en die hebben slijmvliesontsteking geconstateerd in beide ogen.
In een brief stelt een klachtbehandelaar van ZK dat ik een inspanningsplicht heb om de lenzen goed te laten werken, dat ik geduld moet hebben omdat er altijd sprake is van een gewenningsperiode. De proeftijd was 1 maand en blijkbaar had ik die moeten volbrengen met wat voor gevolgen dan ook voor mijn ogen.
Bij de polisvoorwaarden staat notabene van ZK dat zij nooit aansprakelijk zijn als de leverancier iets doet of nalaat waar ik schade door lijd.
Dus ik had de lenzen van de klachtbehandelaar van ZK moeten blijven dragen en ja als ik dan schade aan mijn ogen ondervind dan kan ik haar niet aanklagen. Het moet niet gekker worden een medewerkster van ZK afd. klachten die op de stoel van de oogarts gaat zitten.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Zwemster,

      Wie heeft de lenzen aan u geleverd?

      Ik hoop dat u toevallig nog in het bezit bent van een kopie-voorschrift van de voorschrijvend oogarts danwel dat de voorschrijvend oogarts een kopie van het uitgebrachte voorschrift wil geven.
      Als u kunt bewijzen dat u het voorschrift aan de leverancier van de verkeerde lenzen heeft gegeven (of ter inzage heeft gegeven) dan lijkt mij dat de fout moet worden opgelost door de leverancier.
      Heeft u de leverancier gewezen op de fout én aansprakelijk gesteld? Zo neen, doen!!

      Laat onverlet dat de houding van de medewerker van ZK ondermaats is.

      Succes.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie