Registeren Inloggen
Veraatje69
Veraatje69
meer dan een maand geleden

Virali.nl oplichting

meer dan een maand geleden

Geen goed woord over voor deze amateurs….

Bestelling geplaatst eind maart bij virali.nl en nog steeds niks ontvangen. Meerdere berichten gestuurd naar het info adres van virali.nl wat zo genaamd 7 dagen per week bereikbaar is. Nooit een reactie ontvangen. Ook niet via andere kanalen die ik heb geprobeerd. Sinds eind maart dus niks gehoord en geen product.

€39,95 betaald via ideal en gelijk afschreven van mijn rekening.

Aan iedereen die ook hier besteld heeft:
Omroep max meldpunt gaat er een uitzending over maken, gisteren contact gehad met de redactie. Iedereen die ook opgelicht is graag contact opnemen met Omroep Max Meldpunt. Ook adviseren ze iedereen aangifte te doen van oplichting, al is het maar een klein bedrag.

Het product komt nooit en als het komt is het chinese troep of namaak. Directeurtje heeft eind April een Audi R8 gekocht van zijn centen en de medewerkers die voor hem werken rijden ook in dure wagens die 1,5 week geleden zijn aangeschaft.

Dus iedereen DOE AANGIFTE en MAIL Omroep Max zodat dit bedrijf gestopt wordt!!

    • Veraatje69
      meer dan een maand geleden

      Als ik zo op internet zoek zie ik dat het vol staat met klachten en door virali.nl nooit gereageerd wordt. Enkel op klachtkompas een standaard zielig verhaaltje.

      meer dan een maand geleden
      • viraliNL
        meer dan een maand geleden

        Veraatje je mag mij ook prive mailen zodat ik het zsm kan oplossen!

        meer dan een maand geleden
    • Veraatje69
      meer dan een maand geleden

      Hallo Dagmar,

      Ik ben blij om te horen dat je er niks besteld hebt. Het gaat dan maar om een klein bedrag, maar als je genoeg mensen oplicht loopt dat dus al snel op. Na onderzoek heb ik gevonden dat dit toch al snel om 10000+ bestellingen gaat in binnen en buitenland (te zien aan order nummers in klachten en ga ervan uit dat deze chronologische oplopen).

      Ik heb meer dan 7 berichten gestuurd sinds eind maart! Als je dan wel tijd, geld en kracht kan stoppen in het uitzoeken van je nieuwe wagenpark en die voor je medewerkers ben je toch wel verkeerd bezig. Die tijd, kracht en geld zou moeten gaan naar een fatsoenlijke klantenservice die ook echt “7 dagen per week bereikbaar is”.

      Ik ben blij dat Omroep Max Meldpunt er een uitzending aan wil wagen. Dit soort snelle jongens moeten wat mij betreft gestopt worden. Dus voor allen die meelezen, stuur ze even jou verhaal en doe ook aangifte.

      meer dan een maand geleden
    • Veraatje69
      meer dan een maand geleden

      Vandaag contact gehad met de Politie en dit speelt al langer als een paar weken, daar komen al maanden aangiftes binnen van mensen en ook hun krijgen slecht tot geen contact. Hun betaalprovider mollie waar ik ook contact mee heb gehad heeft hun oude account geblokkeerd vanwege de vele creditcard chargebacks en klachten, maar deze persoon heeft een nieuwe BV opgericht en gaat daar met dezelfde saus weer verder. Dan ben je niet bezig met je problemen te verhelpen maar dan ga je gewoon structureel door met een saus die niet werkt en alleen maar voor problemen veroorzaakt.

      Nu heb ik via Facebook contact met een oud-medewerker die mij uitleg heeft gegeven over de dagelijkse gang van zaken en nou is mij een hoop duidelijk geworden… Schijnbaar besteld deze persoon in China in bulkorders via een agent die alles opstuurt naar Nederland. Hij levert een keer in de twee weken zijn orders aan en moet deze daar dan ook vooraf afrekenen. Nu is het zo dat hij zijn geld soms pas na weken krijgt nadat een klant betaald heeft en is er een groot cashflow probleem. In combinatie met de dure advertenties en luxe leven (+ plus de prioriteiten die hij stelt), is hij vaak op geld aan het wachten voor hij kan bestellen bij zijn agent, wat de orders alleen maar meer vertraagd. Het komt dus vaak voor dat hij pas na 2 tot 3 weken bij zijn leverancier besteld, nadat de klant heeft besteld en betaald. Zo heeft de oud-medewerker mij verteld dat hij het belangrijker vond om zijn droom auto te kopen, en ook zijn zakelijk partner te voorzien van een nieuwe auto.

      Hij is dus alleen maar met geld van andere aan het spelen om in zijn eigen dromen te kunnen voorzien, reageert niet of nauwelijks op communicatie en geeft iedereen een dikke middelvinger die te veel zijn mond open doet. Dat is samengevat toch echt een vorm van blauwe oplichting.

      meer dan een maand geleden
    • viraliNL
      meer dan een maand geleden

      Beste Veraatje,

      Ik wil benadrukken dat wij geen oplichters zijn, wij zijn er eergister achtergekomen dat 50% van de bestellingen niet geleverd zijn. de leverancier had dit ons niet vermeld. dit is de reden dat een deel van onze klanten het pakketje nog niet binnen heeft. Ene betreft het niet reageren op de info@virali.nl mail daar zat een fout in het systeem.

      ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niet geloofd maar het is echt zo en we hebben er bewijs van, maar naast dat is het belangrijkste natuurlijk dat we het oplossen met onze klanten daar zijn we druk mee bezig. ik wil je daarom vragen je bestel nummer en of voor of achternaam naar ons te mailen zodat we de status van je bestelling kunnen opzoeken.

      gr Virali

      meer dan een maand geleden
    • Veraatje69
      meer dan een maand geleden

      je liegt! Stop daar nou eens mee. De klachten stromen al MAANDEN binnen. Als je daar gisteren pas achter komt ben je het beroep ondernemer niet waardig.

      Je mag je ‘’bewijs’’ hier geven zodat alle gedupeerden mee kunnen lezen, want momenteel geef je iedereen de middelvinger. Dat je mail niet werkt geloof ik ook niet, maar als dat zo is kan je wel op facebook, chat of sms reageren – wat je ook al maanden niet doet. Kortom je blijft liegen….. dat je jezelf nog gelooft.

      meer dan een maand geleden
    • Veraatje69
      meer dan een maand geleden

      Mooi verwoord Dagmar!

      Wat dat betreft is meneertje alleen maar aan het liegen. Het internet staat vol, buiten dit forum staan er ook klachten op Klachten.nl, klachtenkompas.nl, trustpilot, facebook, kassa, radar, fraudemeldpunt en de politie. Ik heb het dan al snel over 300+ klachten van de laatste weken. Als je daar gisteren pas achter komt heb je toch echt wel een verkeerd beeld van de realiteit.

      Van die 300+ klanten hebben een paar toegezegd gekregen het terug te krijgen. Nadat ze heel vee moeite hebben gedaan door een brief te sturen OF dat eigenlijk de betaaldienst verlener het op heeft gelost zoals PayPal of de creditcard maatschappij.

      Zoals Dagmar zegt, iedereen dient deze oplossing aangeboden te krijgen. En dit moet soepel verlopen, want nu is het onmogelijk om met oplichting sites zoals virali.nl te communiceren.

      meer dan een maand geleden
    • wal006
      meer dan een maand geleden

      Je kan er langzamerhand een boek over schrijven, heb zelf ook op 22 april 2 Haartrimmers besteld en betaald krijg mailtjes die naar grote groepen zijn verstuurd wel met persoonlijke aanhef en aanbiedingen waarvan de kortingscodes niet werken, verzoek om een positief review te geven op facebook en ja kan dan een prijs winnen kortingen op de volgende bestellingen, ik zou wel gek zijn….
      Eerder ook een mail met excuses en het verzoek nog 4 weken te wachten,
      Er zijn problemen met de leveranciers en het postbedrijf i.v.m corona
      Op reacties verstuurd naar komt nooit antwoord, het is eenrichting-communicatie en nooit een persoonlijke reactie terug ben er nu een beetje klaar mee, mijn geduld is op.
      Peter

      meer dan een maand geleden
      • viraliNL
        meer dan een maand geleden

        Beste Peter,
        Wil je mij prive een mail sturen dan zal ik het persoonlijk met je oplossen.

        gr virali

        meer dan een maand geleden
    • Willemtiel
      meer dan een maand geleden

      Virali.nl gebruikt hetzelfde rabobank nummer (NL70 RABO 0115 6000 00) als
      kentekenmaken.nl Zarendo.nl Cosibello.nl Dotela.nl chakalakaboutique Koopjes.com myhealthyworld flightlife.nl dagdealkoopjes.nl Peach pixie store Avoliza.nl Spiritu Rightmove.nu Idency.nl Sports-fashion.nl Mypetspalace klantenservicetelefoonnummer.nl
      klantenservicetelefoonnummernl.com Florixa sodastreamdeals.nl Virali.nl Growth Media

      Over AL DEZE WEBSHOPS regent het klachten op internet.
      Kennelijk houdt deze webshop eigenaar er een spinneweb van websites op na.
      Ik ben opgelicht door Kentekenmaken.nl en ben daarna een uurtje op onderzoek gegaan.

      Om triest van te worden.
      Kan deze figuur gestopt worden?

      meer dan een maand geleden
      • wal006
        meer dan een maand geleden

        Beste Willem,
        Ik heb wat opgezocht…
        Het bankrekeningnummer NL70RABO115600000 is van Stichting Mollie payments, een grote organisatie die betalingsverkeer regelt voor bedrijven die IDEAL betaling aanbieden.
        Groet Peter

        meer dan een maand geleden
    • burakalain
      meer dan een maand geleden

      Ook ik ben opgelicht, vandaag aangifte gedaan bij de politie.

      meer dan een maand geleden
    • wal006
      meer dan een maand geleden

      Hallo Dagmar,
      … heeft het niet persoonlijk met mij opgelost, ik heb hem ook niet gemaild dat heeft hij wel gevraagd, heb een claim lopen bij paypal en krijg waarschijnlijk via die weg mijn geld terug, zoals ik al melde ben er klaar mee met virali en alle leugentjes om bestwil.
      Heb nu hetzelfde apparaat een exemplaar besteld bij alibaba voor 9 euro
      Meer hoeft die rommel niet te kosten en zeker geen 30 euro per stuk
      wat is eigenlijk jou rol in deze en je belang hoor je bij de redactie van max?
      Ik hoor het wel
      Groet Peter

      meer dan een maand geleden
    • wal006
      meer dan een maand geleden

      Hoi Dagmar,
      Die … zit op een heel andere golflengte denk ik als wij nette consumenten.
      Zijn eigen belang staat op de eerste plaats van het begin af aan en hij is niet vies van een leugentje hier en daar.
      Hij dacht een verdien model te hebben gevonden om relatief snel rijk te worden wie wil dat niet?
      Een beetje misleiding niet vertellen dat je het artikel niet op voorraad hebt en later nog moet bestellen in China als je genoeg bestellingen binnen hebt. (levertijd ongeveer 6 weken)
      Is nu bezig met damage control en hij kan denk ik niet iedereen terug betalen omdat het geld al voor een deel is besteed aan luxe auto’s
      Ja dan heb je een probleem , een slimme tactiek is dan de grootste zeurkousen tevreden te stellen, en kan je je imago nog een beetje redden.
      Voor de rest verdeel en heers, deze jongen kan het zakelijk nog ver schoppen, denk ik, als het nu echt tegenzit laat hij zich failliet verklaren liefst alleen het bedrijf Virali en dan kan iedereen naar zijn of haar centen fluiten.
      By the way onze mailadressen heeft hij al aan de hand van de bestellingen
      Ik wens je overigens veel succes met de hunt.
      Peter

      meer dan een maand geleden
    • Keesster
      meer dan een maand geleden

      Ik ben zelf ook geen benadeelde. Ik hou mij alleen bezig met hoe het dropshipping businessmodel werkt. In principe is er niks illegaals aan dropshippen. Zo’n beetje elk bedrijf doet dit, bijvoorbeeld Coolblue, centralpoint etc. Ook de bedragen zijn echt. 500.000 omzet maken betekend maar 12.500 orders van 40,- euro. Makkelijk haalbaar in NL en België als dom volk (29 miljoen mensen) die alle tellsell reclames geloven. 0,00043% van de mensen hoeft maar een aankoop te doen. Dropshippers werken in groepjes van 5 tot 7 man als ze zulke aantallen willen doen. Het probleem zit hem in het feit dat de Chinese leveranciers ook niet zo makkelijk 12.500 orders kan verwerken want … is niet de enige iemand in Spanje en Italië en Hongarije doet het ook. In de begin dagen van de shopify stores waren omzetten van een paar miljoen geen uitzondering. Vergeet niet dat de Facebook advertentie kosten hoog zijn en de risico’s ook. Je kan zo tienduizenden euro’s lichter zijn met de verkeerde digitale knoppen in te drukken. Allemaal onwerkelijke bedragen voor het gewone klootjesvolk die van maandag tot vrijdag van 9 tot 5 maar de baas gaan. Verder wordt het een ongeleid projectiel als er iets fout gaat zoals nu het geval bij …, risico van het vak. Failliet gaan en weer opstarten. En natuurlijk worden niet alle EU producteisen gevolgd en het is allemaal twijfelachtig of je zo zaken wil doen. Maar bijna niemand is eerlijk rijk geworden. Eerlijk is eerlijk, ik geloof dat … niemand wilt oplichten en dat iedereen gewoon het bestelde (doch waardeloze product) zou ontvangen. Maar is uitgelopen in een gevalletje teveel hooi op zijn vork. Wat ik wil aantonen met mijn bericht is dat de meeste mensen gewoon niet snappen in wat voor getallen we praten en dat als het fout gaat je dit niet zo makkelijk kan oplossen met 5 man. Ik snap ook dat mensen zich opgelicht en benadeeld voelen. Laat het een wijze les zijn, dat zal het voor … ook zijn. Voor beide partijen een verlies-verlies situatie zoals Stephen Covey zou zeggen.

      meer dan een maand geleden
      • wal006
        meer dan een maand geleden

        Ik denk als je dropshipping toepast eerlijk moet zijn over de levertijd tenminste 4 weken of zo aangeven, en zeg wat je doet en doe wat je zegt en niet een periode niets communiceren en reageren op mail van info.virali.nl dat lijkt me voor ieder bedrijf dodelijk.
        Een groot deel van de ophef had voorkomen kunnen worden door een mededeling op de site
        over de levertijden, en dat ze de mail niet kunnen verwerken en aangeven dat als mensen hun geld terug willen hebben ze moeten mailen en ze vanzelf aan de beurt komen.
        Nu leek het voor veel mensen pure oplichting terwijl dat niet de opzet was.
        Omzet genereren en de klant perceptie goed managen zijn twee in het eerste is … geslaagd het tweede minder en nu is het dweilen met de kraan open geworden.
        Peter

        meer dan een maand geleden
      • burakalain
        meer dan een maand geleden

        Geen reactie van virali.nl gehad ik wil gewoon mijn 39,95 terug en niet nog 2 weken wachten.

        meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Ik las op dit forum van iemand dat die … er wel komt , maar ik denk dat het tegendeel eerder waar is . Namelijk de naam … zal lang heel lang blijven rondzingen op internet , dat is zo maar niet even verdwenen alsook de naam Virali . Trouwens de regering moet aan die dropshipping praktijken wettelijk een verbod stellen op straffe van en de consument moet hiertegen beschermd worden , heel veel slachtoffers maken dat moet strafbaar gesteld worden , want voor dat je het weet staat er weer een zichzelf bijdehande jongen noemende op , die er ook mee begint en dan begint het circus weer opnieuw . Snel veel geld verdienen op een waardige en eerlijke manier dat bestaat gewoon niet . Als dat zo zou zijn bulkte iedereen van het geld , echter dat is niet het geval .

      meer dan een maand geleden
    • Keesster
      meer dan een maand geleden

      Ook hier is het logisch dat hij meerdere BV’s heeft. Virali en growth media en misschien nog wel een of twee. Je bedrijfspand moet je ook in een bv stoppen. Je sluist het geld van de ene bv naar de andere bv zonder persoonlijk aansprakelijk te zijn. Met andere woorden als je failliet gaat kunnen ze je privé vermogen (huis/ auto/bedrijfspand) niet afpakken. Ook dit is een standaard opzet van elk bedrijf. Ook dropshippen kan je niet verbieden want veel grote bedrijven zijn hier op gebouwd een Coolblue, bol.com, centralpoint. Dit zijn allemaal standaard bedrijfsconstructies en doodnormaal.
      Wederom stel hij krijgt 250 klachten op 12.500 orders dat is vervelend en dat is schadelijk. Virali gaat failliet en je opent weer een andere, het zijn telkens project bedrijfjes van korte duur. Het zijn eenjarige planten, het komt op, het bloeit en het sterft weer. En er is genoeg dom klootjesvolk wat er iedere keer weer in trapt. Wil niet zeggen dat ik geen domme aankopen doen, want ik ga soms de mist in met aankopen van honderden euro’s maar daar zit meer achter dan een shopify Ali store.

      meer dan een maand geleden
    • Keesster
      meer dan een maand geleden

      Het is interessante materie allemaal hé. Kijk eens de documentaire over het brillen merk Luxotica. Neem aan dat de meeste van jullie ook allemaal zo’n te gekke RayBan dragen of ander populair merk. Allemaal aparte BV’s welk onder hoofd bv Luxotica valt. https://youtu.be/voUiWOGv8ec

      Zelfde businessmodel op grootte schaal. Mensen betalen wat ze willen betalen. Dat is met dropshippen net zo. Ze bouwen een illusie eromheen.
      Zelfde als dat de Nederlandse overheid zei: investeer niet in Crypto (nep) geld, want dan raak je je (echte) geld (euro’s) kwijt. En nu 3 jaar later moet ik zelfs crypto geld aangeven op mijn belasting formulier. Maar het was toch geen echt geld. 😉

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Als je mensen alszijnde dropshipper zoals dat met een mooi woord word genoemd , spullen verkoopt blijft de dropshipper ten alle tijde verantwoordelijk . Dat betekent dat in dit geval de verantwoordelijke blijft volgens de wet , of het spul nu wel of niet gelevert word . Eind verantwoordelijk is ten alle tijden de dropshipper zelf  en niet Aliexpress of wat dan ook .

      meer dan een maand geleden
      • Gerard67
        meer dan een maand geleden

        Hij kan de spullen wel via via via bestellen maar … is de partij die verkoopt . Misschien voor mensen met een gigantisch bord voor hun kop een gouden handeltje (en meestal is het ook nog eens prulaira en absoluut geen kwaliteit)
        alleen als het fout gaat zoals in dit geval dan krijg je een berg mensen achter je aan die hun zuur verdiende centjes terug willen hebben en ook zien , dat is volstrekt correct uiteraard . Dus ik zou niet graag in de schoenen willen staan van die … met z`n mooie auto .

        meer dan een maand geleden
      • Gerard67
        meer dan een maand geleden

        Easy come easy go ,🤔🤔🤔😂😂😂

        meer dan een maand geleden
    • Willemtiel
      meer dan een maand geleden

      Helaas heb ik … ten onrechte in verband gebracht met kentekenmaken.nl, waarvoor mijn excuses.

      De echte man achter kentekenmaken.nl is … uit Zoetermeer, KVK 58532447. Ik heb over hem een review geplaatst op Trustpilot met alle gegevens die ik over hem kon vinden. Nadat ik hem per e-mail hiervan op de hoogte bracht heeft hij waarempel wel op mijn bericht gereageerd. Hij zegde toe dat ik zaterdag de bestelde houder zal ontvangen.
      Wordt vervolgd.

      meer dan een maand geleden
    • Willemtiel
      meer dan een maand geleden

      Jammer, ik dacht beet te hebben. Wel ben ik via klachtenwebsites aan deze webshops gekomen. Die deugen dus duidelijk niet.
      Nog even verder zoeken dus

      meer dan een maand geleden
    • Veraatje69
      meer dan een maand geleden

      Geen reactie gehad. De reacties van mensen die wel geld terug hebben gehad is van virali zelf

      meer dan een maand geleden
    • viraliNL
      meer dan een maand geleden

      Willem,

      Wil je mij prive een mail sturen dan zal ik het persoonlijk met je oplossen.

      gr virali

      meer dan een maand geleden
    • MarijkeH
      meer dan een maand geleden

      Dan ga je hem zeker ook korting aanbieden in ruil voor een positieve beoordeling of bericht op deze website?

      meer dan een maand geleden
    • Keesster
      meer dan een maand geleden

      Goedemiddag Dagmar,

      U heeft gelijk als het gaat om het feit dat het niet netjes wordt afgehandeld. Ik heb ook uitgelegd, waarom dat allemaal niet zo makkelijk is. Maar u ziet het grotere plaatje niet en snapt niet hoe alle constructies in elkaar zitten. Dat is niet erg en dat reken ik niemand aan, want het is nou eenmaal complex. Het is niet voor niks dat ik uitleg geef over het grotere plaatje in elkaar steekt en laat zien hoe het in de e-commerce wereld er aan toe gaat. En daarnaast hoe bedrijfsconstructies in elkaar steken. Er worden allemaal zaken geroepen die niet en ik benadruk niet aan banden gelegd kunnen worden. Dropshippen kan je niet verbieden.

      Stigmatiseren dat is nogal wat dat u mij daar van beticht. Mensen hebben zich beet laten nemen, laten verleiden, etc. Ik het even voor het gemak klootjesvolk genoemd, want dat is gewoon domweg de doelgroep voor AliXpress dropshippers.
      U scheert alle dropshippers over een kam, zonder het grote geheel te kennen en te willen zien en dat kan niet.

      meer dan een maand geleden
    • Keesster
      meer dan een maand geleden

      Dagmar,

      U heeft de klok horen luiden, maar u weet niet waar de klepel hangt.

      Ik ga niet verder uitweiden, we agree to disagree. Eerste zinnige wat u zelf heeft geconcludeerd en niet heeft gekopieerd.

      Gr.

      Kees

      meer dan een maand geleden