RegisterenInloggen
zwemster
zwemster
meer dan een maand geleden

Youfone fair use policy

meer dan een maand geleden

ik heb een abonnement voor onbeperkt bellen, sms bij Youfone en daarnaast een internetbundel van 10Gb bij dit abonnement. Van het laatste maak ik nauwelijks gebruik maar kreeg een mail van Youfone dat ik onredelijk verbruik heb m.b.t. bellen en sms en en als dit niet minder wordt dat ik dan een blokkade krijg tot het einde van de maand. Ik bel veel en weet dat er een fair use policy is maar in de voorwaarden staat helemaal niet benoemd bij hoeveel minuten dit ingaat. Ik ben al jaren lang klant van Youfone en krijg nu opeens zo een mail zonder dat ik mij hiervan bewust ben wat het aantal minuten aangaat. Blijkbaar is dit opgelopen door de lange wachttijden aan de telefoon sinds coronatijd want overal hoor je dat de wachttijd langer is dan normaal, dit is bij de AH bezorglijn, het ziekenhuis, de zorgleverancier, de woningcorporatie, bol.com, ziekenvervoer en zelfs bij Youfone klantenservice. Kreeg te horen dat als mijn belgedrag niet snel omlaag gaat er een blokkade gaat plaatsvinden. Na bellen hoorde ik pas wat de grens was. Heb aangegeven onredelijk verbruik niet eerlijk te vinden aangezien mobiel internet ook deel uitmaakt van dit abonnement en ik dit nauwelijks gebruik. Voortaan dus maar het internet ten volle gebruiken tot mijn bundel is verbruikt want dan hoef ik niet te bellen voor de info die ik nodig heb.

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Ja Youfone adverteerd veel voor onbeperkt bellen , maar hoeveel is die aantal belminuten dan ???
      Fair use policy leuk maar staat nergens gespecifieceerd hoeveel dat dan is ???
      Na bellen hoorde ik pas wat de grens was. En wat is die grens dan precies ???

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Ik heb onder tussen informatie opgezocht op internet met de volgende uitslag , let wel alleen voor bellen en dus geen data internet verbruik .

      Lage en hoge limieten van de providers
      Ben en Simpel hebben de limieten het laagst gelegd, met respectievelijk 1.000 en 2.000 belminuten. KPN en Telfort hebben het aantal vastgesteld op 3.000 minuten en Youfone heeft een limiet van 4.000 belminuten. Dan volgt Robin Mobile met 6.000 belminuten. T-Mobile, Ziggo Mobiel en Vodafone hebben een limiet van 10.000 belminuten. Tele2 komt als beste uit de bus, met een limiet van maar liefst 12.000 belminuten wanneer men kiest voor een sim only abonnement met onbeperkt bellen. Dit is 200 uur per maand bellen. Er kan dan ook wel worden gezegd dat inderdaad niemand hier overheen gaat in een maand tijd.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • SuperBitch
      meer dan een maand geleden

      Dus:
      Youfone heeft een limiet van 4.000 minuten v.w.b. bellen “eindeloos”.
      **4.000 minuten = 66,67 uur p/m (=ca.2,2 uur p.d.)**
      En gezien het feit dat “eindeloos” uitsluitend met een internetbundel kan worden afgesloten, is het de overweging waard een kleinere internetbundel te nemen i.c.m. “eindeloos”.

      I.d.d. is de informatievoorziening van Youfone slecht …..

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie