Registeren Inloggen
siletipami
siletipami
meer dan een maand geleden

niet leveren meubel

meer dan een maand geleden

de bank zou eind december geleverd worden ,dit is niet gebeurd .Toen werd het eind januari 2022 .Het is nu februari en hij is er nog niet .Na herhaaldelijk contact van onze kant wordt hij maar niet geleverd.Nu willen we de koop ontbinden,we hebben het gehele bedrag al vooruit betaald,nu wil het bedrijf ons maar 40% van het bedrag terugbetalen.Mag dit hebben wij geen recht op het hele bedrag voor niet geleveren van de bank.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Heeft u de leverdatum (december 2021) vastgelegd in de koopovereenkomst?
      Heeft u de verkoopvoorwaarden nagezien op niet effectueren 1ste leverdatum (vertraging, overmacht, u in kennis stellen e.d.)?
      Heeft u de gewijzigde leverdatum (januari 2022) schriftelijk geaccepteerd?
      Heeft u het bedrijf in gebreke gesteld?
      Heeft u de koop schriftelijk ontbonden met in achtneming van de verkoopvoorwaarden?
      In de verkoopvoorwaarden vindt u ook de restitutieregels.
      Is het bedrijf aangesloten bij CBW?
      Zo ja, dan moet het bedrijf een nette aanbetalingsregeling hanteren ( en bij failissement kunt u
      aanspraak maken op de aanbetalingsregeling).
      Ook kent CBW een onpartijdige geschilafhandeling.
      Mocht u een klacht hebben en er met de ondernemer/retailer niet uitkomen, dan is er een onafhankelijke geschillenregeling, die voor een passende oplossing zorgt.

      meer dan een maand geleden
      • Bezorgde Nederlander
        meer dan een maand geleden

        SuperBitch dat is duidelijke taal.
        Vraagje kan je daar allemaal gebruik van maken van die CBW onafhankelijke geschillencommissie.
        Welke ondernemer was dit Seletipami.

        Hoor het graag.

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Bezorgde Nederlander,
        Wanneer mag de klant een klacht indienen bij de Geschillencommissie?
        Primair geldt: de aankopen moeten gedaan zijn bij een CBW erkend lid.

        Als de klant een klacht heeft, dient de klant deze altijd eerst bij de ondernemer zelf in.
        Meestal komen ze er samen wel uit, maar soms lukt dit niet.
        Als de winkel niet meer bereikbaar is, controleer dan eerst of de winkel nog wel actief is of misschien failliet is gegaan.
        Dit kan de klant navragen via het contactformulier op de CBW site.
        Wanneer de winkel feitelijk niet meer actief is of failliet is, kan de klant dr klacht helaas niet meer indienen.
        Als de klant een aanbetaling heeft gedaan, er is nog niet geleverd en de winkel is failliet of heeft surseance van betaling gekregen, dan kan de klant wel een beroep doen op de aanbetalingsregeling.
        Als de klant wel gewoon contact heeft met de ondernemer, maar het niet lukt om een oplossing te vinden, kun je de Geschillencommissie Wonen inschakelen (bij aankopen na. 1 januari 2020 is UitgesprokenZaak.nl de geschilleninstantie). Voor aankopen van voor 1 januari 2020 is de oude CBW geschillenregeling van toepassing, zie CBW site.
        Kijk bij de veelgestelde vragen voor meer informatie over het afhandelen van klachten of neem contact met CBW op via het contactformulier op de site.

        meer dan een maand geleden
    • Bezorgde Nederlander
      meer dan een maand geleden

      SuperBitch, heel erg bedankt , hier heb ik wat aan.
      Siletipami welke ondernemer ligt hier zo dwars……

      Bn-er Bezorgde Nederlander

      meer dan een maand geleden