Registeren Inloggen
lemo
lemo
meer dan een maand geleden

Opzeggen Postcodeloterij

meer dan een maand geleden

Het opzeggen van de Postcodeloterij is een absolute kwelling. Het kan op op de website van de PCL, maar de juiste pagina is alleen via veel omwegen met allerlei tegenwerpingen te vinden.
Als je je gegevens invult dan is de reactie altijd dat wat je invult niet klopt. Heb het meermalen geprobeerd.
Er blijven dan 2 mogelijkheden over: bellen of schrijven.
Bij bellen ga je eerst een kwartier in de wacht, dan krijg je iemand aan de lijn die nog een kwartier op je in praat om niet op te zeggen. Er kan maar 1 lot per gesprek worden opgezegd, dus voor een tweede lot kan je nog een keer bellen.
Schrijven heb ik niet geprobeerd.
De PCL is zeer begaan met allerlei projecten voor natuur, mens en dier, maar de klant die dit bedrijf betaalt wordt zeer uitvoerig getreiterd. Kennelijk is geld innen belangrijker dan er rekening mee houden dat mensen goede redenen kunnen hebben om op te zeggen.

    • Ellencc
      meer dan een maand geleden

      Heb ook uiteindelijk gevonden hoe je online op kunt zeggen, masr het zit goed verstopt. Heb ook eens per brief opgezegd, maar die was volgens de klantenservice nooit aangekomen.
      Als je ze belt proberen ze je op andere gedachten te brengen.

      meer dan een maand geleden
    • J S Koolschijn
      meer dan een maand geleden

      Het steunen van goede doelen moge dan aantrekkelijk lijken, de PCL is voor de speler de loterij met de kleinste kans op een prijs van alle in Nederland lopende loterijen. Dit is al eens uitgezocht door de Consumentenbond.

      meer dan een maand geleden
    • FRATER
      meer dan een maand geleden

      Het is uiteraard niet de meest vriendelijke en nette manier van handelen, maar zeggen dat je in de schuldsanering bent beland en van je bewindvoerder op móét zeggen wil nog wel eens helpen.
      Bij het opzeggen ALTIJD een schriftelijke (of via mail) bevestiging van de opzegging vragen of eisen.
      Grote kans dat ze ook ná het opzeggen de automatische incasso gewoon door laten blijven lopen en dus geld van je rekening blijven innen.
      dan kun je het geld OF zélf (online) terugboeken OF door de bank de automatische incasso laten blokkeren,vermeld daarbij dan dat je opgezegd hebt, maar dat ze evengoed (ónterecht) blijven incasseren. De bank zal de automatische incasso dan blokkeren en daardoor zal PCL níét meer kunnen innen, en als zij dat merken zullen ze (hardleers als ze zijn) waarschijnlijk nog een brief gaan sturen dat je één of meerdere loten niet betaald hebt en in die brief misschien zelfs al dreigen met deurwaarder en incassobureau….
      Daarom HEEL BELANGRIJK dat je bevestiging van je opzegging vraagt en krijgt.

      NIET reageren op een dergelijke brief en absolúút NIET betalen (daarmee geef je te kennen toch door te willen gaan)
      Als PCL , na soms lange tijd dat er niet meer betaald wordt, zal het op den duur vanzelf stoppen.

      Alle post die ze je ongevraagd blijven sturen, verzamelen en wanneer je een flinke stapel hebt verzameld dit in één grote envelop ONGEFRANKEERD naar hen retour sturen met begeleidend briefje dat hun post ongewenst is , met eventueel kopie van de bevestiging dat je opgezegd hebt.

      Zet op die enveloppe GEEN afzender, anders krijg je zélf de rekening van het niet frankeren.
      Zonder gegevens vand e afzender zal de post de nota van het niet frankeren naar e ontvanger , dus PCL sturen, dáár zit de PCL niet op te wachten dus zal zich gauw gaan bedenken om met hun ‘gestalk’ door te gaan.

      meer dan een maand geleden