Registeren Inloggen
AndrewK
AndrewK
meer dan een maand geleden

Metaalfreesmachine

meer dan een maand geleden

Ik heb een paar jaar geleden bij de Fa HBM in Gouda een metaalfreesmachine gekocht voor € 2000. Binnen 1 jaar ging de motor kapot, ik kreeg zonder problemen een nieuwe. Daarna opnieuw problemen met de motor mn koolborstels die binnen no-time waren versleten en de hoofdspil die veel te warm werd, tgv slechte kogellagers. Toen ik de handleiding erop nasloeg ontdekte ik dat de verkeerde handleiding was meegeleverd, van een nagenoeg identiek model. Het model dat ik heb heeft heel andere lagers dan waarvan ik de handleiding heb.
Kreeg vandaag een mail dat de handleiding van mijn freesmachine ‘niet beschikbaar is’ en dat ik ” met de lagers naar een ijzerwarenwinkel moet gaan die lagers verkoopt ” Mijn vraag is nu : in hoeverre is een leverancier verplicht een actuele en juiste handleiding / gebruiksaanwijzing bij zijn apparaat moet leveren ? Want in mijn optiek blijft de leverancier gewoon in gebreke.
Graag hoor ik van u
m.vr.groet André

    • GeborenAmsterdammer
      meer dan een maand geleden

      Geachte Andre,

      U had alles meteen moeten controleren bij de aankoop of ten minste in de periode van 2 jaar garantie.

      U bent nu veel te laat.

      meer dan een maand geleden