RegisterenInloggen
  • This topic is empty.
Sally75
Sally75
meer dan een maand geleden

geweigerd op vlucht van easyjet

meer dan een maand geleden

Beste ombudsman,

Gisteren op 21 oktober, ben ik samen met mijn moeder, broer en zus geweigerd op een aansluitende vlucht vanuit Birmingham naar Amsterdam, wegens het ontbreken van een aanvullende negatieve COVID-test. Volgens u medewerkers op het vliegveld baseert Easyjet zich op de eisen vanuit de Nederlandse overheid. De informatie die ik heb opgezocht op de website de Nederlandse overheid ( 21 oktober 2021) staat dat bij een aansluitende vlucht ( binnen 12 uur), het niet verlaten van de luchthaven, bij een volledige vaccinatie, een aanvullende PCR test of Antigentest niet is verreist. Toch zijn wij geweigerd en zijn wij veel extra geld kwijt om een dag later te vliegen, wat voor heel veel extra stress heeft gezorgd. Het lijkt erop dat iedereen maar wat doet en de betalende consument hier de dupe van wordt. Wat kunnen wij het beste doen, naast het aanschrijven van de maatschappij en om opheldering vragen bij de rijksoverheid inzake de verstrekte informatie?