Registeren Inloggen
  • Dit onderwerp is leeg.
Rienvd
Rienvd
meer dan een maand geleden

RIVM Vaccinatieregistratie niet correct.

meer dan een maand geleden

De eerste prik kreeg ik in Breda en de tweede in Bergen op Zoom. Bij mijn tweede vaccinatie ontving ik een registratiekaart met daarop beide vaccinaties. Ik verwacht echter dat het vaccinatiebewijs voor reizen, de QR code, gegeven wordt vanuit het landelijke RIVM centrum en niet vanuit een lokaal prikcentrum. Daarom ging ik kijken of mijn vaccinaties in het landelijke systeem staan. Maar daar zie ik alleen de tweede vaccinatie. Dat zou dus kunnen betekenen dat ik de QR code niet krijg en problemen krijg bij buitenlandse reizen. Dat wil ik voorkomen en heb aan de landelijke RIVM gevraagd de fout te herstellen. Daar werd ik verwezen naar de zorgaanbieder van mijn eerste prik. (Dat raad men ook aan op hun website.) Maar geen van de per brief genodigden weet natuurlijk door wie men geprikt is. De prikcentra van de GGD zijn op geen enkele manier te bereiken. Ik ben dus door de RIVM niet geholpen. In Bergen op Zoom kan men wel de beide prikken zien in het landelijke systeem en van hen krijg ik een papieren bewijs in het gele boekje dat ik beide vaccinaties heb gekregen; zij kunnen het niet corrigeren in het landelijke systeem. Ik ben er niet gerust op dat ik straks op tijd de QR code kan krijgen. Wellicht is het mogelijk om RIVM te vragen op een andere manier om te gaan met klachten. Mensen naar een onbekende en onbereikbare zorgaanbieder verwijzen werkt niet en ik verwacht dat er straks vlak voor de vakanties veel foutjes blijken te zijn en dat een heleboel mensen gaan proberen toch de code te krijgen. Dat wordt dan in juni een chaos! Kunt u achterhalen hoe het mogelijk is dat ik in mijn persoonlijke omgeving de eerste prik niet kan zien en wat mensen kunnen doen om correcties te bewerkstellen?