RegisterenInloggen
  • This topic is empty.
Tessavanweelie
Tessavanweelie
meer dan een maand geleden

TELE2 fraudeur sluit abonnement af

meer dan een maand geleden

In September 2020 kwamen wij erachter dat er een Tele2 -abonnement was afgesloten zonder dat wij dit wisten. Het bankrekeningnummer was gebruikt van onze stichting. Tele2 had een automatische incasso toegekend zonder enige vorm van controle. Het is gebleken dat iedereen een abonnement kan afsluiten en een willekeurig bankrekeningnummer kan invullen die niet van hen is. De naam, het adres, de postcode en plaatsnaam mag 100% afwijken tov de eigenaar vd bankrekening. De naam die gebruikt werd voor het abonnement kwam niet overeen met de stichting die officieel 2 namen hiervoor heeft toegekend. De man in kwestie was een onbekende. Buiten het afsluiten van een abonnement had hij ook aankopen gedaan bij EBAY Duitsland. Aangifte is gedaan bij de politie en direct gemeld bij TELE2. Dit was erg lastig aangezien TELE2 niet wist of het voor mobiel, tv,of telefonie betrof aangezien zij nauwelijks kenmerken vermelden en hun systemen niet op elkaar aansloten. De medewerkster heeft mijn zaak doorgezet naar afdeling Fraude van Tele2. Het bedrag werd gestorneerd, ook een gedeelte ism de ABN en Tele2, fraude was geconstateerd. De automatische incasso hebben wij geblokkeerd sinds September 2020. Maanden gingen voorbij, nooit meer iets vernomen van Tele2 na de fraude-melding. Maar sinds September 2020 probeerde Tele2 elke maand 20 euro af te schrijven. Ik heb nogmaals gerapporteerd aan de afdeling Fraude. Nooit meer iets vernomen. Maart 2021, 6 maanden later, ik nam weer contact op omdat elke maand 20 euro geincasseerd wil worden door Tele2. Het bleek dat in 6 maanden tijd geen casenummer was aangemaakt en niemand scheen op de hoogte te zijn. Op 15 maart 2021 werd voor het eerst een casenummer aangemaakt. De medewerker meldde dat het abonnement gestopt was, maar dat wij opdracht tot betalen kregen omdat ons bankrekeningnummer nog was gekoppeld aan het abonnement. Vreemd verhaal als de fraudeur was opgepakt en abonnement gestopt. Niets meer vernomen. April 2021 Tele2 probeerd 121.72 te incasseren. Contact opgenomen, extreem slechte service, het bleek dat de 121.72 een afkoopsom was van het abonnement, of wij dit even konden betalen. De medewerkster vond het een vreemd verhaal maar kon niets voor mij betekenen buiten een nieuw casenummer aanmaken en sturen naar de afdeling Fraude, die in 8 maanden tijd niets hebben gedaan en weigert contact op te nemen. Tele2 is in grote gebreke gebleven door geen enkele vorm van controle uit te voeren voor het afsluiten van een abonnement met een automatische incasso. Tele2 is niet geintresseerd in het slachtoffer en vind het logisch dat het slachtoffer maandelijks de abonnements kosten moet betalen (wetende dat het abonnement is gestopt). Het slachtoffer is verantwoordelijk ook voor de afkoopsom, ondanks ze weten dat het fraude betreft. Wat er met de Fraudeur is gebeurd? dat weten we niet, wat hij heeft afgeloten weten we ook niet, niets mocht verteld worden ivm de privacy wet. Tele2 is meer begaan met de fraudeur en faciliteert fraude, en ze zijn van mening dat het slachtoffer mag opdraaien voor hun fouten. Uren heb ik gespendeerd aan mails, bellen en chatten. Deze week vond de mdewerkster maar dat ik moest terugbellen tegen eigen kosten omdat ze haar manager niet te pakken kon krijgen. Schaamteloos gedrag van Tele2 en wij zijn bezorgd dat er een incassobureau ingeschakeld gaat worden als Tele2 zijn centen niet krijgt.