Registeren Inloggen
loutje
loutje
meer dan een maand geleden

Vraag over pensioenverlies

meer dan een maand geleden

1 oktober 2012 met 100 procent invaliditeitspensioen gegaan.. me altijd bijverzekerd bij het AbP / loyalis. Toch blijkt dat de pensioenopbouw van 1 december 2012 tot mijn AOW op 1 december maar 50 procent geweest te zijn. In 2005 ben ik 50 procent arbeidsongeschikt geweest. Maar ben weer volledig gasn werken. Daarvoor was ik nooit ziek. In 2005 was de pensioenopbouw tijdens 50 procent WAO nog 100 procent. Abp deed voorkomen door mij bij te verzekeren tegen inkomensverlies dat alles bij het oude zou blijven… mijn pensioenvermogen is ongeveer 8000 euro per jaar omdat ik van 1 oktober tot 1 december 2017 volledige WAO en Abp pensioen genoot maar 50 procent opbouw in plaats van 100 procent.

Naar aanleiding Max artikel pensioen uit trukendoos… ik ben vanaf 1 december 2017 met AOW gegaan. Op 1 oktober 2012 met 100 procent WAO. Heb bij overheid gewerkt vanaf 1970. En toch door arbeidsongeschiktheid pensioenverlies en ondanks de mooie beloftes om me bij te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid. ( wat ik sedert 195/1996 heb gedaan) Wilt u mij helpen ik heb een heel dik dossier met bewijsstukken. Ook al eerder hierover brief aan dr minister gestuurd maar met kluifje in het riet…..