Registeren Inloggen
Liesas
Liesas
13 dagen geleden

15-3-2021cIk vind het heel storend dat in heel veel TV-en RADIO-programma’s achtergrondgeluiden en pauzegeluiden worden uitgezonden. Omdat die geluiden hard staan, moet ik me extra inspannen om dat wat gezegd wordt te kunnen verstaan. Dat zelfs tijdens Nieuws-uitzendingen op de radio zo’n ‘zeur’geluid op de achtergrond te horen is, stoort mij nog meer. Ook zijn ze van slechte kwaliteit, wat nog meer irriteert. Kan a.u.b. uitgelegd worden wat het nut is van die achtergrondgeluiden ? Het gaat toch om de inhoud van dat wat gezegd wordt?

13 dagen geleden

15-3-2021 Ik vind het heel storend dat in heel veel TV-en RADIO-programma’s en in pauzes achtergrondgeluiden van slechte kwaliteit. Omdat die geluiden hard staan, is dat wat gezegd wordt moeilijk te verstaan. Dat zelfs tijdens Nieuws-uitzendingen op de radio zo’n ‘zeur’geluid op de achtergrond te horen is, stoort mij nog meer. Weet u wat het nut is van die achtergrondgeluiden ? Het gaat toch om de inhoud van dat wat gezegd wordt? ?

    • Debree
      meer dan een maand geleden

      Ik ben het helemaal met u eens. Ik versta gewone teksten ook nauwelijks nog omdat er zo nodig muziek overheen moet. Helaas leven we in de wereld van vandaag waarin alles ‘entertainment’ moet zijn. Gewone gesprekken passen daar blijkbaar niet in. Ik heb het opgegeven om me er druk over te maken. Ik zoek gewoon een andere zender op…maar van mij mag alle achtergrondgeluid ook onmiddellijk worden afgeschaft.

      meer dan een maand geleden