Registeren Inloggen
koosvh
koosvh
meer dan een maand geleden

33% prijsverhogng lakens HEMA

meer dan een maand geleden

Op 8 juni 2022 kocht mijn vrouw bij HEMA in De Boogaard te Rijswijk 1 stuks hoeslaken badstof katoen, type 05.14.0059. Zij betaalde daarvoor EUR 22,50 (geen actieprijs). Omdat het hoeslaken voldeed (nadat ze een week later het bed ermee opmaakte) besloot ze er nog eentje te kopen. Op donderdagavond 17 juni liep zij de HEMA in Rijswijk weer binnen voor een tweede identieke hoeslaken. De prijs bleek toen plotseling EUR 30,00 te zijn; het commentaar van de verkoper was, dat de grondstofprijzen waren gestegen. Mijn vrouw zag toen af van de koop, want 33% duurder is wel erg veel van het goede.

Op vrijdag 18 juni besloot ze toch maar met oprechte tegenzin het onderhavige tweede hoeslaken te kopen (zie aankoopbon). En weer hetzelfde commentaar van de verkoper: gestegen grondstofprijzen. Het vak was overigens na 8 juni (bij de eerste aankoop) en 17 juni niet bijgevuld, dus hoezo gestegen grondstofprijzen! Als zij wel het tweede hoeslaken op dezelfde dag 8 juni had gekocht, zou er geen prijsverschil geweest zijn!

U begrijpt dat ik mijn aankopen hierdoor bij HEMA verder tot een minimum zal beperken, afgezien van de oranje tompoucen tijdens Koningsdag 😉

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Ooit begonnen als Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam is na een aantal debacle de HEMA niet meer wat het ooit was: betaalbare maar kwalitatief goede waren.
      Kwalitatief is het linnengoed nog goed maat betaalbaar is het zeker niet meer.
      Een prijsstijging van 33% heeft wsch weglopende klanten (als topicstarter) en een dalende omzet tot gevolg.
      Daar zal de familie.van Eerd en Parcom niet blij mee zijn.
      De consument gaat zelf op zoek naar betaalbare en kwalitatief goede waren.
      Dat raad ik u, Koosvh, ook aan: beetje zoeken maar er zijn goede alternatieven voor een betaalbare prijs.

      meer dan een maand geleden
      • Coboo
        meer dan een maand geleden

        Ja, dan zou ik die oranje tompouces ook niet meer halen daar, zn kop zou ik wel hebben.
        En ja, alles is schreeuwend duur geworden, het noopt ons eens goed te kijken of we bepaalde zaken wel echt nodig hebben.

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Coboo,
        Het maken van keuzes o.b.v. de portemonnee is voor velen van mijn generatie met de paplepel ingegoten.
        Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat een groot deel van mijn leeftijdsgenoten vergeten zijn om keuzes te (blijven) maken.

        En wat betreft de oranje tompouce van de HEMA: die lust ik niet😉.

        meer dan een maand geleden
    • Trum
      meer dan een maand geleden

      Gezellig met uw vrouw een middagje knutselen in de keuken, dan hoeft u voor de tompouchen ook niet meer naar de Hema.

      Oranje tompouce HEMA

      meer dan een maand geleden
    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Het is waar dat de grondstofprijzen (vooral energie) sterk zijn gestegen. Wel bedenkelijk als je leest dat de prijs voor een “barrel” ruwe olie afgelopen maand 15US$ is gedaald en aan de pomp de prijs alleen maar is gestegen. En, er wordt wel erg veel op de oorlog in Ukraine en gestegen grondstofprijzen gewezen bij prijsstijgingen. In de retail (dus ook de HEMA) wordt de prijs van een artikel mede bepaald door de kostprijs van het artikel als men het weer moet bestellen. Dus u koopt een hoeslaken, dan moet er door de HEMA een nieuw hoeslaken besteld worden om dat aan te vullen. Deze nieuwe is (mogelijk) duurder. Dit bekostigt de HEMA dan door de prijs van de huidige voorraad (“oude”) hoeslakens te verhogen. Zo ik het begrijp is dit een standaard werkwijze (dus ook bij de ACtion of de Aldi). Zoals SuperBitch voorstelde, even rondkijken. Op de markt is uw gulden…….

      meer dan een maand geleden
    • Meeko
      meer dan een maand geleden

      ze grijpen maar naar het oorlogs excuus, bij Kruidvat waren 3 grote pakken toiletpapier ook 5€ dit werd 5,50 3 maanden later 6€ eerst volgende ” aanbieding wad 6,50! en nu zijn zd al 7€ dus in een jaar 40% er bovenop! Zou fijn zijn als ze dit ook met ons salaris zouden doen

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Beste Meeko,
        De prijs van het toiletpapier is sinds een kleine 1 1/2 aan het stijgen.
        Dat toiletpapier, tissues en luiers duurder worden, heeft niet alleen met de oorlog in Oekraïne te maken. Vorig jaar was er namelijk wereldwijd ook al een tekort aan houtpulp, waardoor er sprake was van papierschaarste en prijsstijgingen. Daarnaast is de vraag naar papier en karton sinds de coronapandemie ook toegenomen, onder andere doordat we meer online winkelen. Daardoor steeg de prijs voor Chinese houtpulp dit jaar al met 40 procent. En ook bij kranten en tijdschriften zorgt de papierschaarste voor problemen, omdat de papierprijzen steeds hoger worden.

        Tsja, maakte ons inkomen maar zo’n stijging mee maar helaas is dat niet het geval.

        Ik kijk altijd goed naar aanbiedingen en, mits mijn portemonnee het toelaat, sla dan wat extra in; toiletpapier, linnengoed etc.

        meer dan een maand geleden