RegisterenInloggen
Renate12
Renate12
meer dan een maand geleden

Aankoop lovuna

meer dan een maand geleden

Ik heb 4 jassen besteld met achteraf betalen via klarna. Nu passen de jassen niet en wil ik ze retourneren, ik heb nog niet betaald omdat ik ze allemaal retour wil doen. Ik heb al meerdere mailtjes gestuurd maar krijg hélemáál géén reactie? Hoe kan ik ze dan retourneren???
Groetjes Renate van der Heijden

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Renate, erg vervelend voor je. Ik ben niet zo’n on-line shopper dus mogelijk heb ik verkeerde websites gezocht:

      Klarna.com is een, in Zweden geregistreerd, bedrijf. Lovuna.nl is in Amerika geregistreerd op 21 februari 2022 (= verdacht). Zij krijgen op webshopchecker.nl een 3 (uit 10). Ik heb hun webshop bekeken en kijk je naar de paginabron (zeg maar de code achter wat je ziet) dan is deze in het Engels gemaakt. Alle productlinken verwijzen naar shopify.com, een Canadees e-commerce bedrijf. Alle, door shopify standaard gebruikte cookies en tracking-beacons zitten er in. Kort verhaal lang, het lijkt er sterk op dat, in ieder geval lovuna.nl, een fake-webshop- of ten minste een dropshipper is. Je had nog niet betaald dus dat is goed. Omdat je al meerdere mails verstuurde en ze niet reageren zou ik de spullen in de kast leggen en afwachten. Open deur: De kledingwinkel in de stad / het dorp is vrijwel altijd betrouwpaar? Kun je passen, terugbrengen en… het houd de plaats leefbaar.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Even wat extra info over Klarna;
      Klarna wordt ook wel “Klarna Bank AB” genoemd. Het is een financieel tech bedrijf uit Zweden wat financiële diensten aanbiedt. Hierbij kunt u denken aan online betaaloplossingen voor e-commerce bedrijven. Het bedrijf staat momenteel vooral bekend door de dienst “Buy Now, Pay Later (BNPL)”. Hiermee bieden ze klanten een krediet op hun aankopen als onderdeel van het afrekenproces.
      Klarna biedt 2 betaalmethoden aan de ‘betaal nu’ (via online bank of machtiging). Daarnaast hebben ze de ‘koop nu, betaal later’ oplossing (via online bank of machtiging). De consument krijgt het product en standaard 14 dagen om te betalen. Er zit geen rente op het bedrag dat betaalt hoeft te worden, wel als niet op tijd wordt betaald.

      Omdat Klarna deze ‘koop nu, betaal later’ optie heeft, richt het zich ook op berichtgeving (oftewel: messaging). De klant is zich namelijk niet bewust van de betaalmethoden die mogelijk zijn. Door de klant op tijd te informeren, kan dit de koop beslissing beïnvloeden. Waar de klant eerst het product niet zou kopen of twijfelt, zou een bericht mogelijk de doorslag kunnen geven om het product eerst te testen. Door ‘koop nu, betaal later’ wordt het risico van een miskoop aanzienlijk verlaagd.
      Alternatieven/concurrentie:
      Klarna is een van de snelst groeiende betaaldienstverleners/ betaalplatforms met hun eigen onderscheidende vermogen. Hiernaast zijn er nog een aantal andere grote spelers op de markt die ook hun eigen betaalinfrastructuur hebben en aan het uitbouwen zijn.
      T.w.: PayPal- Stripe- Adyen- Mollie- CM.com (Payments)-Top 100 betaalsystemen

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Vandaag, 13 maart 2022 een nieuw topic over Lovuna:

      Lovuna online webshop

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Henriette Bos
      meer dan een maand geleden

      Ook ik heb een jas besteld en wilde deze terugsturen. Na veel gezeur eindelijk een adres in China gekregen en aangetekend verstuurd. Nu is dit pakket niet aangekomen en moet ik alsnog bij Klarna het hele bedrag betalen. Dus 28 euro verzendkosten en de kosten van de jas!
      Ben benieuwd of dat zomaar mag en laat dit verder uitzoeken.
      Heeft iemand hier al ervaring mee?

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hallo Henriette, een retouradres in China is de garantie dat je te maken hebt met een “drop shipper”.

        https://nl.wikipedia.org/wiki/Drop_shipping

        Ook Amazon en Bol.com zijn drop-shipper alleen hebben deze bedrijven zich aan het Europees consumentenrecht gecommiteerd. Lovuna is buiten Europa geregistreerd. De leverancier van het product zit in China, ook buiten Europa. Een registratie buiten Europa zie je dan ook vaak bij drop-shippers. De genoemde Klarna bank in Zweden verleent alleen een dienst (betaalverkeer). Zij zijn niet aanspreekbaar over de “transactie”. Maar…. op de hierboven genoemde wikipedia pagina lees ik ook:

        [QUOTE]
        Indien een dropshipper niet voldoet aan de rechten van de klant dan kan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) een boete opleggen van maximaal € 900.000 per overtreding
        [UNQUOTE]

        Belangrijk is hier het woordje “KAN”. Ik heb niet kunnen vinden dat ze ooit een dergelijke boete opgelegd hebben. Dan nog zal het “innen” van een boete ook vrij kansloos blijken?

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Risico gaat bij consumentenkoop over op consument na inontvangstneming (alleen wanneer bezorging is afgesproken!)
      In de Europese consumentenrichtlijn is bepaald dat wanneer de zaak bij de consumentkoper wordt bezorgd het risico pas overgaat op het moment dat de consument, of een door hem aangewezen derde, de zaak fysiek in ontvangst heeft genomen (opgenomen in art. 7:11 lid 1 BW). De ‘aangewezen derde’ is bijvoorbeeld de buurman die je in het bestelproces expliciet hebt aangewezen als ontvanger. De vervoerder die de consument selecteert in het bestelproces mag niet gezien worden als ‘aangewezen derde’. Mocht een consument zelf een vervoerder aandragen die niet door de verkoper zelf wordt aangeboden, dan zal het risico overgaan zodra het pakket aan die vervoerder wordt overhandigd (art. 7:11 lid 2 BW).

      Het risico voor de retourzending bij consumentenkoop
      Iets dat steeds vaker voorkomt, is het terugsturen van pakketjes, bijvoorbeeld omdat het product niet naar wens is (kleding past niet, of wat voor reden dan ook).
      Zoals hierboven is benoemd, geschiedt bij consumentenkoop de levering tot aan het moment van feitelijke aflevering geheel voor het risico van de ondernemer.
      Dit is fijn voor de consument, maar betekent dus wel dat het risico voor retourzending voor rekening van de consument komt.
      Soms kan het dus zeker verstandig zijn om pakketten aangetekend en verzekerd te retourneren als consument.

      Ergo: U bent verantwoordelijk voor de retourzending.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie