RegisterenInloggen
ninihan
ninihan
meer dan een maand geleden

aankoop Samsung televisie The frame

meer dan een maand geleden

Op 17 november hebben wij een televisie gekocht bij BCC. Het betreft een Samsung the frame. Omdat we niet tegen zo’n groot zwart scherm willen aankijken hebben we hiervoor gekozen. Kosten 1399 euro. Na de deal hoorden we van de verkoper dat we de lijst om het apparaat zelf moesten bestellen bij Samsung. Hij kon niet uitleggen waarom, maar het was niet moeilijk. Nu zijn we mensen van 75 en 83 jaar oud en alles via social media is voor ons moeilijk. Te beginnen dus van het installeren van de T.V. dit moesten we laten doen want dit ging ver boven onze pet. Om de lijst te krijgen moesten we de streepjescode van de T.V. , van de doos en van de aankoop bon sturen. Dit heb ik tot 3 keer gedaan.
Steeds kreeg ik een melding dat de aangeleverde codes niet voldoende waren. Daarom vandaag gebeld met de klantenservice van Samsung. Een beslist behulpzame mevrouw deelde mee dat we de streepjescode van de doos hadden gefotografeerd maar deze had eerst moeten worden uitgeknipt, zodat er niet gefraudeerd? kon worden. Het betrof hier n.l. een promotie aanbieding. Die doos (1 x 1.5 mtr) hebben we natuurlijk niet meer.
Ze wist een oplossing en toen kreeg ik een hele lijst aanbevelingen van inschakelen van menu etc. U begrijpt het, hier hebben we geen verstand van en het lukt me niet. Wij krijgen dus geen lijst om onze T.V. Wat me het meest stoort is dat de T.V. verkocht wordt inclusief lijst. Er wordt nergens gesproken over een promotie aanbieding. We hadden verwacht, net als bij onze vorige t.v.’s dat we gewoon de stekker en antenne erin konden stoppen en de zenders op konden zoeken. Als we geweten hadden hoe ingewikkeld dit was en dat we eigenlijk alleen met aansluiting door de firma (kosten 89,85) t.v hadden kunnen kijken weet ik niet of we voor dit toestel hadden gekozen. En waarom Samsung al onze gegevens en daarna ook nog zoveel bewijzen van de aankoop willen, begrijp ik al helemaal niet. Misschien een les voor andere ouderen?

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Beste Ninihan,

      De problemen met het installeren van een tv is echt niet alleen iets voor ouderen, althans midden 50 vind ik niet oud (dat is nl.mijn leeftijd).
      Bij de aankoop van mijn laatste tv heb ik het ook láten doen; hier ging het om én een tv én een beugel én bijpassende plateays én soundbar.
      Een fikse uitgave wat voor mij een reden was om over de installatiekosten te onderhandelen; dat lukte.
      Wat mij bevreemd is dat BCC u niet heeft geholpen met de bestelling van het frame; ze laten u immers het volle pond voor de tv en installatiekosten betalen.
      Ik vind het ook vreemd dat Samsung zo star is met hun regeltjes: u overlegt de aankoopbon én een foto van de streepjescode. Dan moet het voor Samsung toch te achterhalen zijn of er een actie-frame (a.d.h.v. i.i.g. de streepjescode) geleverd is.
      Ik kan mij voorstellen dat u ongelooflijk de smoor in heeft: ik raad u aan om met bon én gefotografeerde streepjescode naar BCC te gaan en hen te vragen om te bemiddelen zodat ú uw frame krijgt.
      Uit uw verhaal begrijp ik nl.dat BCC niet al te volledig is geweest met hun informatie omtrent de (vermeende) promotie jegens u.
      Ik hoop dat het lukt; laat u de afloop even weten?
      I keep my fingers crossed!

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Debree
      meer dan een maand geleden

      Ik heb even gekeken bij BCC, maar dat u de lijst afzonderlijk moet bestellen staat inderdaad nergens. Dat lijkt me behoorlijk misleidend. En slim, want er staat nergens ‘inclusief lijst’ vermeld.Bij Coolblue staat dit namelijk wél bij de voor- en nadelen genoemd. Daar kost ‘ie trouwens even veel als bij BCC.

      De werkwijze van Samsung – en van alle andere bedrijven waar u iets kunt aanschaffen met een streepjescode – is dan weer heel gebruikelijk. Er moet altijd de originele streepjescode worden opgestuurd, anders gaat het feest niet door. Een verpakking gelijk wegdoen is dus niet verstandig.
      In navolging van Dagmar27 steil ik ook voor om te proberen alsnog uw gelijk te halen bij BCC. Hier zijn de klantgegevens. Ik zou ze eerst een mail sturen en dan bellen. Succes!
      https://www.bcc.nl/klantenservice/over-bcc/hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-bcc-klantenservice
      Dat u de lijst moet bestellen bij Samsung is in feite een vorm van

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie