Registeren Inloggen
Elsha
Elsha
meer dan een maand geleden

Aankoop trimmer

meer dan een maand geleden

Op 20 april een haartrimmer gekocht bij Virali (via het spelletje Woordentuin) mail ontvangen dat trimmer verzonden zou zijn. Trimmer niet ontvangen en op mail reageren ze niet. Dom van mij om in te gaan op advertentie, maar ook heel misselijk om op deze manier gebruik te maken van Corona.

    • Benita57
      meer dan een maand geleden

      Ik heb dezelfde ervaring met de aankoop van een haartrimmer, maar dan met het bedrijf Voordeel.co. Mogelijk is het allemaal een en hetzelfde bedrijf .

      meer dan een maand geleden
    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Dropshipping ??? Nog nooit van gehoord , dus waarschijnlijk zijn die haartrimmers dus nog in een boot in 1 of andere Chinese haven kan dus wel even duren voordat je die hebt . Toch maar gewoon naar de kapper 🚣🏼🚣🏼😩

      meer dan een maand geleden
    • Veraatje69
      meer dan een maand geleden

      Ik wacht al sinds eind maart. Meerdere berichten gestuurd naar het info adres van virali.nl wat zo genaamd 7 dagen per week bereikbaar is. Nooit een reactie ontvangen. Ook niet via andere kanalen die ik heb geprobeerd. Sinds eind maart dus geen enkele reactie en ook geen product.

      Directeurtje heeft eind April een Audi R8 gekocht van zijn centen en de medewerkers die voor hem werken rijden ook in dure wagens die 1,5 week geleden zijn aangeschaft.

      Dus iedereen DOE AANGIFTE en MAIL Omroep Max zodat dit bedrijf gestopt wordt!!

      meer dan een maand geleden
    • owirtz
      meer dan een maand geleden

      Even een uitleg wat dropshipping is en waar we hier mee te maken hebben.
      Dropshipping hoeft niet per se een negatief iets te zijn. In principe is het niets anders dan dat de winkel waar jij een product bestelt jouw bestelling doorzet naar de producent van het artikel. Die producent stuurt dan zelf zijn product naar jou. Op die manier bespaart te winkelier op de kosten voor het aanhouden van een voorraad die hij/zij niet hoeft door te berekenen aan jou als klant en kan hij/zij de prijs voor het product laag houden.

      Echter….. De malafide (dropship) webshops schieten als onkruid uit de grond. Zij hebben vaak een mooi uitziende website (gebruikmakend van Shopify) met allerlei mooie verhalen over de passie die ze hebben voor het product, hoe ze tot de ontwikkeling van het product zouden zijn gekomen en waarom jij dat product moet hebben. Allemaal uit hun dikke duim gezogen. Bijna alle producten zijn afgeprijsd, een actie loopt nog maar heel kort of er is nog maar een kleine voorraad. Er wordt geadverteerd met “Geen verzendkosten” en daarbij plakken ze nog een paar zogenaamde trust stickers bij het product waaruit zou moeten blijken dat het een fantastisch product is. Bijvoorbeeld “Best beoordeeld” “Best product” etc. Regelmatig staan er ook allemaal reviews bij het product die je moeten doen geloven dat de klanten allemaal tevreden zijn over het product. Deze reviews zijn meestal gekocht of zelf verzonnen.

      Alleen zijn het allemaal producten die van Aliexpress afkomen, die chinese webshop waar je allerlei zaken supergoedkoop kan kopen en waar jij en ik dus zelf ook kunnen shoppen. Alleen wil de webshop eigenaar niet dat jij weet dat de spullen die hij verkoopt daar vandaan komen. Je zal daar dus ook niets over vinden op de webshop. Heb je een product gekocht van meer dan € 21,- kan het zijn dat je ineens een extra rekening krijgt van de pakketdienst dat je bij moet betalen. Dat zijn de inklaringskosten bij de douane + administratiekosten.

      Als je dan wat verder gaat kijken dan je neus lang is zal je zien dat er een aantal zaken niet kloppen of afwijkend zijn zoals:
      • Geen bedrijfsgegevens en/of kvk nummer niet vermeld of “op aanvraag”. (deze zijn wettelijk verplicht op de website.)
      • Langere levertijd (gebruikelijk zo’n 3 a 4 weken) Je product moet uit China komen, dus dat duurt lang.
      • Jij betaalt de retourzending…. naar China(!) Dat vertellen ze er ook niet bij
      • Probeer je contact op te nemen krijg je zeer moeilijk contact als er al gereageerd wordt.

      Als je de webshop in Chrome opent, en je klik op rechts op een foto krijg je een menu met daarin “Afbeelding zoeken in Google” (als de webshop rechtermuisklik niet uitgeschakeld heeft). Als je daarop klikt toont google de websites waarop de foto te vinden is. Doe je dit met een foto van het product, grote kans dat je Aliexpress ertussen vindt.
      Doe je dit op een foto dat bij een review staat of een foto die tussen de “Over ons” staat, kom je vaak op sites met stockfoto’s.
      Je kan ook in Chrome een extensie instellen “Aliexpress Search by Image”. Die werkt hetzelfde als het zoeken op Google, maar dan checkt hij binnen Aliexpress.

      Ga je uiteindelijk controleren of je het bestelde product op Aliexpress kan vinden, vind je het product daar voor slechts een schijntje van wat jij ervoor hebt betaald. Prijzen gaan meerdere malen over de kop of er komt een exorbitant hoog bedrag bovenop. Dus iets wat jij voor een klein prijsje zelf had kunnen kopen op Aliexpress, met dezelfde levertijd en dezelfde risico’s heb je nu gekocht via een malafide webshop en heb je er veel te veel voor betaald. Het verschil verdwijnt in de zakken van de webshopeigenaar. Spreek je de webshop eigenaar erop aan krijg je reacties dat het bouwen van de website ook tijd en geld kost, dat het adverteren ook geld kost en dat ze dat allemaal moeten bekostigen en dat daarmee worden de exorbitant hogere kosten gerechtvaardigd.

      Ben je lid van Facebook check dan de site Ali versus de rest (https://www.facebook.com/Aliversusderest/) Met veel meer voorbeelden van dit soort malafide praktijken.

      meer dan een maand geleden