RegisterenInloggen
kuifje_007
kuifje_007
29 dagen geleden

Abonnement MyHeritage stilzwijgend automatisch verlengd

29 dagen geleden

Ik had vorig jaar voor 1 jaar het abonnement bij MyHeritage genomen voor een mooie deal van 65 euro.

Tot mijn verbazing kreeg ik gisteren een mail dat mijn abonnement automatisch voor 1 jaar werd verlengd voor een prijs van 275 euro!!!!
Dit had ik niet om gevraagd. Ik heb de FAQ doorgelezen en heb de automatische abonnement gisteren meteen stopgezet.

Nu zie ik dat het bedrag toch van mijn rekening is afgeschreven. Hier baal ik heel erg van!

Ik had gisteren al een ticket aangemaakt, men zegt dat het opgelost was.
Ik heb meteen gereageerd maar tot nu toe jammer genoeg geen antwoord.

Ik vraag me af waarom ik geen herinneringsmail kreeg? Dan was dit te voorkomen!

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      29 dagen geleden

      Kuifje_007,

      Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken.
      Dit heet storneren.
      Een onterechte incasso hoeft u niet te betalen.
      Een terechte incasso uiteraard wel.

      Op div.reviewsites staan klachten welke gelijk zijn aan de uwe.
      De laatste 2 jaar lees ik weinig oplossingen.

      Op de website van ACM Consuwijzer leest u wat uw rechten zijn als consument.
      ACM ConsuWijzer is het overheidsloket voor consumenten.
      Met juridische vragen kunt u terecht bij het Juridisch Loket.

      SUCCES.

      29 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Max Pay
      29 dagen geleden

      Hallo Kuifje, Dit onderwerp kwam eerder ter sprake, kijk eens hier:

      http://www.maxmeldpunt.nl/topic/opzegging-myheritage/
      http://www.maxmeldpunt.nl/topic/abonnement-myheritage/

      Verder verwijs ik naar de info van SuperBitch.

      29 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Max Pay
        28 dagen geleden

        Even als aanvulling (ben zelf fanatiek “stambomer”). Deze diensten zorgen er voor dat je gemakkelijk en relatief goedkoop in kunt stappen. U gaat hun immers data leveren (persoonsrelaties, datums, gebeurtenissen, relaties enzovoort) die zijn weer goed aan derden kunnen verkopen. Na een jaar rol je dan automatisch in de verlenging. Natuurlijk staat er in de voorwaarden dat je dat tijdig op moet zeggen maar daar kijkt niemand naar. Daarnaast is de data die deze bedrijven hebben vaak erg “vervuild” en vaak gemanipuleerd. Als u bijvoorbeeld een verbinding tussen 2 personen maakt en iemand anders krijgt een tip dat die verbonden zijn en neemt dat over dan wordt die ¨relatie” sterker. Dit gaat exponentieel verder ook als het fout is immers, niemand controleert meer of de “groene blaadjes” (ancestory) wel kloppen. Hoe dan ook, het zijn zeer goede verdienmodellen, u levert alle data, doet al het werk en zij hoeven die data alleen maar te bewaren en verkopen aan anderen. Zelfs als u zelf uw data wist blijft die “op de achtergrond” bewaard. En, vrijwel alle “exclusieve” toegangen die zij hebben kun je vaak ook gratis, via een omweg of een slimme truuk, benaderen. Kortom, als je al aanmeld voor een dergelijke dienst, sla je data lokaal op en zeg direct dezelfde dag van aanmelding weer op. Er is veel goede (gratis) software beschikbaar om de data lokaal op te slaan. Denk aan aldfaer.net, Gramps en met wat beperkingen Brothers-Keepers. Succes met het onderzoek!

        28 dagen geleden

        Geef een reactie