Registeren Inloggen
probleem
probleem
meer dan een maand geleden

abonnement Myheritage

meer dan een maand geleden

Beste mensen,
Ik heb in oktober 2020 een proefabonnement aangevraagd bij Myheritage ad 65.—
Dit is nu ineens verlengd naar een premium abonnement ad 109.00
Op de mail die ik hierover ontving heb ik meteen gereageerd door het abonnement per direct te beëindigen. Er is daarna bevestigd dat het abonnement per oktober 2022 is beëindigd . Ondertussen is een bedrag ad 109.00 van mijn rekening afgeschreven.

Ik heb ze ook gevraagd waarom ik deze nieuwe factuur heb gekregen met een ander abonnement en kreeg als antwoord dat op de factuur van het proefabonnement vermeld stond dat het abonnement automatisch zou worden verlengd. Ik heb de factuur niet meer en heb die melding ook niet gezien. (ook niet dat het ineens zoveel duurder zou worden)

Kan dit zomaar?

Ik hoop dat u mijn vraag kunt beantwoorden. Hiervoor alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

    • Debree
      meer dan een maand geleden

      Als u uw factuur niet meer heeft dan kunt u uw gelijk of ongelijk ook niet meer bewijzen. Het is nu dus hun woord tegen het uwe. In zo’n geval zou ik betalen en het erbij laten. En bewaar voortaan alles of sla de correspondentie ergens veilig op totdat uw ‘proefabonnement’ voorbij is.

      meer dan een maand geleden
      • probleem
        meer dan een maand geleden

        Bedankt voor de reactie. Dat zal ik natuurlijk doen, maar ik dacht dat je bij een proefabonnement eerst nog een tijdige waarschuwing zou krijgen. (duur) lesje geleerd!

        meer dan een maand geleden
    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Wellicht vindt u op de site van de Consumentenbond (Home>Juridisch Advies>Rechten bij aankoop>Abonnement en lidmaatschap>Verlengen en opzeggen van abonnementen) duidelijkheid.
      Over het algemeen geldt nl. dat een abonnement niet automatisch mag worden verlengd, tenzij de klant het abonnement na verlenging op ieder moment kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Aanvulling: MyHeritage verwijst naar de factuur van het proefabonnement: die factuur moeten zij kunnen overleggen.
        Wie eist bewijst geldt ook voor hen: opvragen dus.

        meer dan een maand geleden
    • probleem
      meer dan een maand geleden

      Bedankt, zal ik doen.

      meer dan een maand geleden