Registeren Inloggen
Koestal
Koestal
meer dan een maand geleden

Abonnement Youfone

meer dan een maand geleden

Onlangs heb ik gereageerd op een advertentie van Youfone m.b.t. internet en TV.
Onderstaand de kopie van mijn schrijven aan Youfone (aangetekend) waaruit het probleem duidelijk wordt.
E.A.W. Koestal
Heinencamp 15
3861 LK Nijkerk (Gld)
tel: 0647888522
e-alied36hotmail.com
12 oktober 2020

AANTEKENEN

Youfone Nederland BV
Vasteland 78 3011BN Rotterdam
Ref: klantnummer 1019468242

L.S.,

Aangezien nog steeds niet is gereageerd op mijn eerder gedane opzeggingen van mijn abonnement, richt ik mij door middel van dit aangetekende schrijven tot u.
1.
Op 10 september 2020 heb ik gereageerd op het financieel aantrekkelijke aanbod van Youfone en meldde mij aan.
Op 30 september heeft een monteur van Guidion WO-01344678 de aansluiting tot stand gebracht. Ik stel vast dat ik pas na installatie inzicht kon krijgen in wat Youfone mij kon bieden.
Voordat de monteur vertrok heeft mijn echtgenote hem gevraagd of wij nu alles hadden wat wij ook bij KPN hadden en hij antwoordde: “alles zit er op”.
Reeds de volgende dag bleek dat geen Teletekst kon worden verkregen en derhalve ook geen ondertiteling. Tevens konden wij geen Netflix krijgen. Geen chromecast mogelijk. Ik heb 2 oktober een opzegging aan u verstuurd. Dit is dus de tweede dag na installatie.

2.
Zaterdag 3 oktober heb ik Youfone geïnformeerd dat ik elke avond te maken heb met stilstand van het beeld en geluid op de TV. Het begint omstreeks 20.00 uur met heel eventjes en na een aantal minuten wordt het zo hinderlijk dat ik het niet meer kan aanzien. Elke 6 seconden 3 seconden stilstaand beeld.
Ik heb al de stekker er 1 minuut uitgehaald en e.e.a. gereset. Niets helpt. Na zo’n 60 minuten is het verholpen en is er geen beeldstilstand meer. Op mijn vraag wat ik hier aan kan doen kreeg ik nietszeggende adviezen.

3.
Ik stel vast dat Youfone niet kan leveren wat ik wil. Tevens stel ik vast dat ik door de monteur niet goed ben voorgelicht. Als hij had gezegd dat ik geen Netflix en Teletekst (ondertiteling) zou kunnen krijgen had ik de installatie direct ongedaan laten maken. Ik teken aan dat pas na installatie de termijn van 14 dagen bedenktijd zou moeten ingaan, aangezien ik voor installatie niet kan beoordelen wat ik heb.

Tevens deel ik u mede dat ik betalingen zal storneren. Alleen een betaling t/m de dag waarop u dit schrijven ontvangt (13 oktober 2020) zal door mij uit coulance worden gedaan.

Tot slot verzoek ik u mij mede te delen op welke wijze ik de Youfone spullen kan inleveren (modem, TV kastjes e.d.).

Ik hoop dat u goede nota zult nemen van dit schrijven.

Hoogachtend,

E.A.W. Koestal
————————————————————————————
Ik heb nog geen reactie van Youfone ontvangen. Graag uw advies.

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Poeh net op tijd , want ik wilde bijna een sim-only abonement op aanraden van een kennis nemen .
      Maar nu ik dit zo lees zie ik er vanaf , geef mijn portie maar aan fikkie denk ik dan .😜

      meer dan een maand geleden