RegisterenInloggen
lenalena
lenalena
meer dan een maand geleden

Absurde leveringstijden van winkels

meer dan een maand geleden

Wij zijn 4 maand geleden verhuisd en hebben daarom nieuwe vloerbedekking/kasten/stoelen enz nodig. Het leek zo makkelijk.
Maar de kasten zijn nu na 4 1/2 maand nog niet geleverd en de levering van de vloerbedekking duurde 2 maand.
Reden: Corona/vakantie/ziekte personeel/verkeerd materiaal geleverd enz.
Ik wil best begrip hebben voor al deze redenen, maar wij zitten al dik 4 maand tussen de verhuisdozen die ik niet kan uitpakken omdat er geen kamer kan worden ingericht zonder vloerbedekking en de spullen in de verhuisdozen moeten blijven omdat er geen kasten zijn om het in op te bergen.
En nu hoor ik verhalen dat men wacht totdat de auto vol is om het dan pas te bezorgen. Dit levert flinke winst op in de vervoerskosten voor de winkelier.
Ik ben meestal erg geduldig maar nu niet meer. Zijn er meer mensen die dit herkennen?

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Beste Lenalena,
      M.b.t. de meubels:
      Bij reguliere (grote) meubelzaken is de gemiddelde levertijd 10 tot 12 weken, gerekend vanaf de week nadat u uw aankoop heeft gedaan in de toonzaal.
      I.d.d. wacht de meubelzaak op het moment dat én uw meubels in 1x kunnen worden bezorgd én de vrachtwagen vol zit met meubels naar dezelfde stad/omgeving.
      Op zo’n manier beheerst de meubelzaak de transportkosten.
      Het zou wellicht anders kunnen: dan zouden alle kosten voor transport 100% doorbelast moeten worden aan de klant. Transportkosten zijn dan de manuren voor 2 personen incl.werkgeversdelen, de brandstofkosten, bijkomende kosten voertuig en afschrijving. Dat is een veelvoud van de leveringskosten (gem.€50 tot €100) die nu veelal in rekening worden gebracht.
      Als de leverancier zich niet (geheel)houdt aan de voorwaarden én een ontbindende voorwaarden in de aankoopvoorwaarden heeft opgenomen kunt u wellicht de koop ontbinden.
      Bedenk wel dat u dan bij een nieuwe leverancier vaak soortgelijke voorwaarden ondertekend.

      M.b.t. uw vloerbekleding:
      Wanneer u bestelt krijgt u te horen wanneer de leverings- en plaatsingsdatum onder voorbeheid van calamiteiten is. Corona, ziekte en toeleveringsproblemen kunnen onder ‘calamiteiten’ vallen. U vindt dit terug in uw aankoopvoorwaarden (net als mogelijkheden tot ontbinding).
      Daar bent u klaarblijkelijk mee akkoord gegaan.
      Als de leverancier zich niet (geheel)houdt aan de voorwaarden én een ontbindende voorwaarden in de aankoopvoorwaarden heeft opgenomen kunt u wellicht de koop ontbinden.
      Bedenk wel dat u dan bij een nieuwe leverancier vaak soortgelijke voorwaarden ondertekend.

      Natuurlijk besef ik mij dat u baalt (heb soortgelijke situatie met meubels meegemaakt, die na 4 leveringen goddank middels “ontbinding van koop” tit een einde kwam).

      Succes, heb geduld en geniet van uw nieuwe stek.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • lenalena
      meer dan een maand geleden

      Dit weet ik allemaal wel, en natuurlijk zijn alle leveringsvoorwaarden bij andere winkels het zelfde. Maar ik vroeg mij af hoe doet een ander dat? Gaan alle mensen die zijn verhuisd eerst een half jaar tussen de dozen kamperen op een vloer zonder vloerbedekking?
      En ik hoorde van een leverancier die anders dagelijks pakketjes rond brengt en het nu bewust maar 1x per week doet en er zo bewust meer winst uit probeert te halen.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • lenalena
      meer dan een maand geleden

      Dit weet ik allemaal wel, en natuurlijk zijn alle leveringsvoorwaarden bij andere winkels het zelfde. Maar ik vroeg mij af hoe doet een ander dat? Gaan alle mensen die zijn verhuisd eerst een half jaar tussen de dozen kamperen op een vloer zonder vloerbedekking?
      En ik hoorde van een leverancier die anders dagelijks pakketjes rond brengt en het nu bewust maar 1x per week doet en er zo bewust meer winst uit probeert te halen.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        meer dan een maand geleden

        Lenalena,

        Hoe een ander het doet is niet ter zake doende; het behaalde resultaat is geen garantie voor u.
        Hoe een winkelier zijn kosten (zeker in deze tijd) tracht te verlagen maar wel levert en zijn klanten netjes informeert, is aan hem niet aan niet-klanten van hem.

        Wat heeft u zélf gedaan m.b.t. uw klacht;
        Bent u naar de winkel(s) gegaan en een gesprek gehad (en hier -schriftelijk bewijs-van)?
        Heeft u schriftelijk gereclameerd (en hier -schriftelijk bewijs-van)?
        Heeft u anderszins getracht levering en plaatsing af te dwingen (en hier -schriftelijk bewijs-van)?
        Is/zijn de winkelier/s nalatig t.a.v. hun leveringsvoorwaarden?
        Dan zou u wellicht de koop kunnen ontbinden maar dan moet u zelf de stap zetten: een aangetekende brief waar in u de ontbinding -met inachtneming van een zgn.”hersteltermijn” voor de winkelier- o.g.v. “handelen in strijd met de leveringsvoorwaarden” (voorzien van order/bewijs van (aan)betaling/kopie-bewijsstukken afspraken e.d.) vordert.
        U dient een redelijke hersteltermijn te hanteren van ca.3 weken.

        Besef wel dat het vaaker bij winkeliers gaat bij problemen: een andere winkelier is geen garantie voor een snelle en/of goede afwikkeling van uw order. Maar dat weet u allemaal wel…….

        Succes en veel woongenot in uw nieuwe woning gewenst.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie