RegisterenInloggen
johan1953
johan1953
meer dan een maand geleden

Aegon identificatie

meer dan een maand geleden

Ik heb ook een brief per mail gehad, en nu zijn ze zo ver dat er iemand aan huis komt en dan een foto van mij maakt en mijn ID fotografeert. En er staan ook links in de mail zodat ik snel en makkelijk geïdentificeerd kan worden. Maar we horen op TV en Radio altijd dat banken nooit om je gegevens vragen, en toch zeker niet via het Internet. Want nu is zelfs het Pentagon ook weer gehackt, wel door de democraten maar het kan en dan wil de Aegon via mijn IPhone gaan bankieren. Dus heb ik het niet gedaan en nu komen ze aan huis met een soort pinautomaat en halen al mijn gegevens binnen, ook die van mijn IPhone wat als mijn IPhone gestolen wordt. Maar ik heb niets meer laten horen, en ik heb ook niets meer gehoord dus waren het oplichters?

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Johan1953,
      Staat in de brief van Aegon waarom heridrntificatie plaatsvindt?
      Door de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) kan het idd nodig geacht worden.
      Andere banken, creditcardmaatschappijen zijn hier al mee bezig en lopen, door het door hen gehanteerde systeem, tegen probkemen aan.
      Bel eens met Aegon, vraag het na en als ze bij u komen vraag om een legitimatie, maak een foto van die persoon en zorg voor een getuige uwerzijds.
      Een heridentificatie gaat uitsluitend om uw persoonsgegevens, niet om uw inlogcodes, wachtwoord, Iphone-gegevens e.d.
      Succes!!!

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • johan1953
        meer dan een maand geleden

        Ik heb gemaild dat ik wel bij mijn oude verzekeringsagent willen melden, want hij kent me persoonlijk dus nu niets meer gehoord. Mijn huidige agent zit ook bij Aegon, en ik ben daar deze week nog geweest ze vroegen niets, dus dat ga ik in januari eens informeren. Ik vermoed dat ik niet iemand aan de deur krijg, want ik deed niet meteen wat ze wilde.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Johan het zouden zo maar oplichters kunnen zijn daar heeft u 100% gelijk in . Wees ten alle tijden uitermate voorzichtig . Mocht er iemand aan de deur bellen vraag dan legitimatie zodat u duidelijk kunt aflezen of die man of vrouw echt van Aegon afkomstig is , maak een duidelijke foto van de persoon e.d . Uw wilt van uw kant ook weten met welke snuiter u te maken hebt . Legitimatie is 2 richtingsverkeer en zeker in dit geval .

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • johan1953
      meer dan een maand geleden

      Ik heb eens met Aegon gebeld en die begonnen ook met gegevens te vragen, terwijl we altijd horen dat de banken nooit om gegevens vragen. Maar intussen heb ik nog niemand aan de deur gehad, dus hebben ze wel door dat ik niet makkelijk te pakken ben. Dus ik laat wel iets horen als er iemand aan de deur komt en ik fotografeer de persoon. Maar van mij krijgt de persoon niets te zien. Het gaat uit van de Europese wetten. Zie de onderstaande tekst ik zou me willen identificeren, maar ik vraag toch niet naar mezelf. Deze onderstaande tekst staat in de mail.
      U heeft aangegeven dat u zich graag opnieuw wilt identificeren bij Aegon Bank. Daar zijn we heel blij mee. Daarom bieden we u graag een alternatief: we komen bij u langs. U kunt de komende twee weken een afspraak inplannen.

      Identificeren bij u thuis

      Om u buiten de app om te identificeren, werken we samen met AMP Groep: specialist in persoonlijke identificatie op locatie. Met onderstaand persoonlijk ordernummer en afspraaknummer plant u eenvoudig zelf een afspraak in wanneer het u uitkomt. Bankieren gaat steeds meer via de app

      Ook het regelen van uw bankzaken doet u bij Aegon Bank steeds vaker digitaal via onze app. Dat is wennen, dat begrijpen we. Digitaal bankieren is een veilige en snelle manier om uw bankzaken te regelen. Houd u er rekening mee dat bankieren bij Aegon Bank zonder gebruik van de app op den duur niet meer mogelijk zal zijn

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      AMP groep zegt mij niets u moet echt goed weten of men inderdaad in opdracht van Aegon met volledige indentificatie komt . Iedereen kan dit namelijk wel beweren maar bewijs is alleen rechts geldig wees allert .

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        meer dan een maand geleden

        Johan1963 3n Gerard67,

        AMP Groep werkt voor div.grote ondernemingen o.m.  Albert Schweitzer Ziekenhuis, ABN AMRO, Savedo, ASN Bank en ICS .
        AMP Groep identificeert klanten waar en wanneer ze het wensen. Tegelijkertijd zorgen zij er ook voor dat de identificatie zorgvuldig plaatsvindt.
        Hiermee voldoen financiële instellingen aan de eisen van wet- en regelgeving zoals de WWFT, WID, Herkenning en PKI-Overheid.
        AMP Groep is ISO 27001 en ETSI gecertificeerd.
        Een onafhankelijke instantie (BSI) controleert jaarlijks of we voldoen aan de gestelde normen.
        AMP

        AMP-medewerkers zijn uitvoerig getraind in het analyseren van het gedrag van de klant (tactische profiling) en het controleren van fysieke lichaamskenmerken (technische profiling).
        Zo dragen deze AMP-mederwerkers bij aan het voorkomen van look-a-likefraude.
        Mede door de certificering, verleend aan AMP, op het gebied van privacybescherming (ISO 27001 en ETSI) voldoen zij aan alle verplichtingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
        AMP gebruikt speciale tablets waarmee medewerkers de echtheid van ID-bewijzen controleren. Deze technologie wordt ook gebruikt door diverse Nederlandse en internationale overheidsinstanties.
        Op basis van meer dan 1 miljoen reacties beoordelen klanten van opdrachtgevers de dienstverlening als “voldoende”.

        Werkwijze AMP:
        1.De klant kiest een gewenste plaats, datum en een geschikt moment. Het wijzigen van de afspraak gaat net zo eenvoudig. 
        2.Een dag voor de afspraakdatum na 21.30 uur ontvangt de klant een tijdvenster van twee uur waarin de AMP-medewerker langskomt.
        3.De klant ziet vooraf op mijnafspraak.nl welke medewerker bij hem/haar langskomt.
        4.Zodra de medewerker onderweg is naar de klant, stuurt AMP een bericht met de geschatte aankomsttijd. Deze kan ook live worden gevolgd op mijnafspraak.nl.
        5.Op mijnafspraak.nl staat een instructiefilm (met voice-over en ondertiteling) waarin wordt uitgelegd hoe de identificatie in zijn werk gaat.
        6.Na de identificatie stuurt AMP een korte enquête en vragen of alles naar wens was. AMP zegt élke reactie te lezen en altijd persoonlijk te reageren.

        Gerard67,
        niet iedereen heeft de nieuwste van de nieuwste mobiele devices ter beschikking (en och jee, wat werd daarover gemopperd ten tijde van de eerste topics over heridentificatie ivm WWFT) en hier wordt i.i.g. een alternatief geboden.
        U heeft in het topic”  Opnieuw identificeren bij Aegonbank is verplicht maar kan alleen met Iphone7 of nieuwere versie” van ma 08 jun 2020 juist gehamerd op een persoonlijk en klantvriendelijke alernatief.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie