RegisterenInloggen
Wubbelly
Wubbelly
meer dan een maand geleden

Afgewezen schadeclaim inboedelverzekering

meer dan een maand geleden

In 2017 schadeclaim ingediend na onwelwording op toilet waardoor pot los van de muur kwam en de toiletbril was gescheurd.
Antwoord FBTO : u bent hier niet voor verzekerd.

Begin 2020 schadeclaim ingediend na ongeval , bewusteloos en met ambulance naar ziekenhuis. De claim betrof een nieuwe bril.
Antwoord FBTO : u bent hier niet voor verzekerd.

Vandaag, 24 september, schadeclaim ingediend na ongelukje in huis. Schilderij van muur gevallen op dressoir waardoor er een beschadiging is ontstaan aan een kastdeurtje.

Antwoord FBTO : u bent hier niet voor .verzekerd

Voordat ik vanmorgen FBTO ging bellen heb de polis en de voorwaarden van mijn inboedelverzekering gelezen.
Op de polis ( 3 febr. 2020 ) staat : dekking Standaard
Met daaronder aangevinkt :

Aansprakelijkheid per 1-1-2008 en
Inboedel per 1-1-2008.

Nergens staat of valt te lezen dat dit alleen geldt als je all-risk verzekering hebt.
Ook niet in de FBTO voorwaarden van 1 mei 2006.

Nooit en te nimmer heb ik een nieuw boekje gehad njet de nieuwe voorwaarden.

Na ruim 2 uur bellen met FBTO hedenmorgen wordt mij verweten dat ik een mailtje niet heb gelezen wat ergens in 2016 is verstuurd.

Vraag : Waarom heeft FBTO geen belletje gepleegd om mij uit te leggen wat de sfandaardpolis verschilt met de buitenhuispolis of een all-risk polis.

Ik heb nog gevraagd of ik in aanmerking zou kunnen komen voor een vorm van coulance maar dat woord kent men niet bij de FBTO.

Met doen van mijn melding hedenmorgen heb ik gewerkt met voorwaarden die al sinds jaar en dag achterhaald zijn zonder dat ik nieuwe voorwaarden ed. Heb mogen ontvangen van FBTO. Daar ben je dan 40 jaar klant voor.

Ik heb hier maar een paar woorden voor……Grote frustratie en schande om zo behandeld te worden door FBTO die zich verschuilt achter een mailtje van 2016.

Wat kan ik nog..?

Met vriendelijke groet,

    • Wubbelly
      meer dan een maand geleden

      Zijn dr nog meer lezers die soortgelijke voorbeelden hebben van de slechte communicatie van FBTO do oir alleen maar te wijzen naar een mailtje war men ooit verstuurd heeft?

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Beste Wubbelly,
      Ik ben niet verzekerd bij FBTO maar ik krijg ieder jaar een nieuw polisblad met verwijzing naar de resp. polisvoorwaarden.
      Veelal wordt summier genoemd waar een evt. verhoging op gebaseerd is.
      Ik kijk ieder jaar na waar de evt. verhoging op gebaseerd is en of de polisvoorwaarden aldanniet zijn gewijzigd.
      Ik ontvang de stukken per mail en per post; de polisvoorwaarden moet ik zélf downloaden.
      Het is ieder jaar een behoorlijk werkje maar zo weet ik wel waar ik wél of juist niet meer voor verzekerd ben.
      Vroeger kwam de verzekeringsagent bij de mensen thuis, later kon men nog naar het assurantiekantoor maar sedert de laatste jaren wordt men als klant zélf veel méér te doen.
      Het is niet anders: inherent aan de maatschappij zeg maar.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie