RegisterenInloggen

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Jeanine Janssen 6 maanden, 2 weken geleden.

Geu Sturing
Geu Sturing
meer dan een maand geleden

Afhandeling claim bij SGR ivm faillissement TravelBird

meer dan een maand geleden

Wij zijn al een paar maanden aan het steggelen over de afhandeling van onze TravelBird-boeking, die niet doorgaat vanwege het failissement van TravelBird. De nieuwe eigenaar Secret Escapes heeft ons gemeld dat zij de boekingen van voor het faillissement niet overnemen. Wij hebben bij SGR onze aanbetaling van € 222,- terug gevraagd, maar SGR heeft een paar maand niets van zich laten horen. Met minder dan 4 weken voor het oorspronkelijk vertrek krijg ik een betalingsverzoek voor het restant, waarbij niet eens wordt gemeld wie de uitvoerende reisorganisatie is. Wij willen alleen onze aanbetaling terug. SGR heeft ons nooit laten weten of de TravelBird-reis wel of niet alsnog zou doorgaan via een andere organisatie. We snappen er niets van. Kunnen jullie ons helpen?

  • Jeanine Janssen
    meer dan een maand geleden

    Beste mevrouw Sturing,
    Het faillissement heeft de SGR enorm veel werk gebracht. Van wie hebt u het betaalverzoek gekregen?
    Ik zou dat nu niet betalen. hebt u al gekeken op https://www.sgr.nl/travelbird-nederlands/ of uw situatie daarbij staat? U moet de SGR zien als een verzekeringsmaatschappij. Er zijn een aantal voor uitkering vatbare situaties. Die van u valt daaronder alleen is blijkbaar voor u nog niet duidelijk in welke vorm. Gaat de reis door of krijgt u uw aanbetaling terug? Probeert u ze nog een keer te bellen om duidelijkheid te krijgen. Lukt het niet, dan neem even contact met ons spreekuur op en vraagt u naar Pascal de Jong. Hij loopt dan even een paar stappen met u door zodat alles helder is. MAX leden kunnen dagelijks bellen tussen 10.00 en 12.00 op 035-6775511.
    Met vriendelijke groet,
    Jeanine Janssen

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie