RegisterenInloggen

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Norbert 3 maanden, 3 weken geleden.

Norbert
Norbert
meer dan een maand geleden

Andere tv geleverd dan besteld, zonder overleg

meer dan een maand geleden

TV gekocht, verkeerde geleverd en verkoper wil niet ruilen. Alleen onder zijn, zeer bijzondere, voorwaarden.

Mijn lezing in ‘t kort.

TV besteld op 24-6-19:
Bij Alwie Zoontjes, Oldenzaal, 06 536 88965
Löwe Opta Bild 3.40 voor 1399,- vooruit betaald.
Levering vertraagd door een faillissementbericht van de fabriek. (???)
Hij betrekt toestel via collega.

Op 12-7-19 geleverd.
In het gebruik merk ik dat de functie PIP (Picture in Picture) niet werkt. Iets waar de verkoper me zelfs op gewezen had. Ik kom er dan pas achter dat het geen model 3.40 maar een 2.43 is.
Dus -zonder enig overleg- een ander toestel dan op de offerte afgesproken. Offerte op papier.

Dan ‘gesprek’ via WhatsApp. Dus te reproduceren.
“Die was niet meer leverbaar en daarom heb ik deze opvolger geleverd.”
Hij wil wel de 3.43 leveren, maar is 400,- duurder. Of de koop ongedaan maken. Dat komen we overeen. Hij komt het ophalen.

Even later komt hij daarop terug; dat hij geleverd heeft zoals afgesproken en neemt ‘t toestel niet terug. Hij wil wel het toestel terug nemen, maar ik krijg mijn geld pas als hij ‘t heeft verkocht.

Ik geef hem tot donderdag 18-7-19 om een oplossing te vinden. En anders ‘zoek ik zelf een oplossing’.
Hij blijft bij zijn standpunt.
Hij stelt voor dat hij ‘in het land’ het bedoelde toestel gaat kopen om tot een oplossing te komen. Even later komt hij daar weer op terug:
Sterker nog, ik kan het bestelde zélf kopen bij een website, hij zal dan bij mij ‘t ‘foute’ toestel ophalen. MAAR hij blijft bij z’n standpunt; ik krijg m’n geld pas als hij ‘de mijne’ heeft verkocht. Ik stel nog voor dat hij een schuldbekentenis voor 4 weken, maar ook dat accepteert hij niet.
Sterker nog: (hier volgt de letterlijke tekst)
“Ik onderneem verder niets meer
Dan wat ik heb aan geboden

Vr groet. Alwie.

Deze oplossing moet je maar accepteren. Dan graag voor eind deze maand. Toestel welke nu bij je staat. Accepteer ik na die datum niet meer voor het volledig betaalde bedrag.

Verder wil ook hierover meer discussie. Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

Vr groet. Alwie”
Einde citaat

Moet ik dit accepteren of volharden in koop ongedaan maken?

Dank voor de reacties, Norbert Klein

  • GeborenAmsterdammer
    meer dan een maand geleden

    Hallo Norbert,

    Je had eigenlijk de helft vooruit moeten betalen.

    Waarom ben je niet gewoon naar Mediamarkt gegaan?

    Eis je geld terug en doe geen zaken meer met dit bedrijf.

    Heb je geen rechtsbijstandsverzekering ?

    Zo nee,dan wordt het moeilijk.
    Dan wordt het een civiele zaak,die misschien duurder is dan de tv.

    Dus probeer eerst te praten.

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie

  • Norbert
    meer dan een maand geleden

    Hallo GeborenAmsterdammer,
    Dat’s dan geen leuk bericht.
    Hij is nu op ‘t niveau van ‘verbinding verbroken’
    Even ter verduidelijking; ik ken ‘m jaren en heb vaak zaken met ‘m gedaan, maar nu ken ik ‘m niet meer terug.
    Hoe word je van een gewoon betrouwbare winkelier tot oplichter? Snap er niets meer van.
    Bedankt in elk geval.

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie

  • Janvdb
    meer dan een maand geleden

    Geld terugvorderen bij de bank en de oplichter berichten dat hij de tv op kan komen halen.

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie

  • Norbert
    meer dan een maand geleden

    Hallo Jan,
    Dat terugvorderen kan dat wel?
    Ik heb contant betaald.
    Gr. Norbert

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie