- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 1 maand geleden door .
Autoverhuur Transavia/KLM
Hallo Max,
Afgelopen februari ben ik een week naar Malaga en omstreken geweest en heb een auto gehuurd via Transavia. Dat blijkt niet helemaal te gaan zoals verwacht. Transavia biedt vai zijn web pagina’s toegang tot een zoek pagina voor huurauto’s. Je boekt daar een huurauto , in mijn geval met beperkt verzekering en krijgt een bevestiging dat het allemaal ok is. Eenmaal in Malaga worden we geconfronteerd met de onmogelijkheid van de gehuurde auto, want mijn credit card is niet ok, die van mijn vrouw en dochter ook niet. Daar staan namleijkmin initialen op, niet mijn voornaam. Dat staat in de kleine lettertjes dat dat niet mag, de balie medewerker weet dat ook zo te vidne (die heeft dit eerder gedaan), De oplossing volgens de Spaanse medewerkers is of weer weg gaan of 189 Euro extra te betalen voor de Extra verzekering (boven op de eerdere circa 60). Uiteindelijk zijn we maar akkoord gegaan , je staat in een vreemd land, al uren onderweg. Een aantal dingen lijkt mij vreemd, de originele aanscahf is met de zelfde credit card betaald, in ieder geval heeft ieder ING bank klant een dergelijk kaart en over klachten wil niemand praten. Transavia vindt het niet hun probleem, CarCrawler uit Ierland is de tussenpersoon, die heeft geen echte klantenservice (alleen standaard antwoorden). De leverancier in spanje (DelPaso) zegt dat de tussenpersoon het afdwingt. Via europese consumenten klachten organisatie en direct kom ik nergens. Uiteindelijk is het advies de rechtbank in Spanje in te schakelen , wat nogal iets is voor 189 Euro. Ik heb het idee dat hier 3 partijen onder een hoedje een spelletje spelen waar in ieder geval de Nederlandse klant de dupe van is. Uiteindelijk is Transavia hier de verstrekker en zou hier wat van moeten vinden. Maar ze antwoorden niet.
Kunnen jullie eens vragen wat het idee hier is bij KLM/Transavia ? zal best wat opleveren dat contract met CarTrawler, maar dat gaat ten koste van hun eigen klanten.
-
-
Bedevemeer dan een maand geleden
Een complot van drie partijen om over uw rug kapitalen te verdienen ….
Of much ado about nothing ?meer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Martien. Dit is echt een vervelende ervaring voor u. Ik heb toch wat opmerkingen. Transavia verwijst door naar autoverhuur bedrijven maar dat wil niet zeggen dat die aan Transavia gelinkt zijn. Dan schrijft u “in mijn geval met beperkt verzekering”. Als u wel eens, bijvoorbeeld de ANWB-gids, hun website of een ander reisblad leest dan kunt u weten dat je NOOIT (echt nooit!) een auto huurt zonder “volledige verzekering¨ (full insurance). U kent immers in die landen de verzekeringsvoorwaarden, uitsluitgronden enzovoort niet. Door een “volledige verzekering” te nemen bent u altijd gedekt. Over de creditcard schrijft u “Dat staat in de kleine lettertjes dat dat niet mag”. Het HAD dus bij u bekend kunnen zijn? Maar ja… die kliene lettertjes, wie trapt daar niet in.
De les kan zijn dat, zo u een auto huurt, doe dat dan bij een gerenommeerde autoverhuurder zoals Herz of een bedrijf op de luchthaven. Dit is vaak goedkoper en bij vertrek kunt u de auto op het vliegveld weer afgeven. De balie’s van deze bedrijven (in de aankomsthal) zijn vrijwel 24/7 bezet. Wel even, als u de auto ontvangt, rondom en binnenin foto’s maken en bij het inleveren nog een keer. Bij zuidelijke landen niet vergeten “langs de onderkant” foto’s te maken. U heeft dan achteraf wat bewijs. Maar… daar heeft u nu niets meer aan?
meer dan een maand geleden-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
MaxPay,
Creditcards welke worden uitgegeven in Nederland zijn (veelal) standaard voorzien van de voorletters van de cardhouder.
Betalingsdienstverlener Mastercard biedt mensen sinds kort de mogelijkheid bieden om zelf hun eigen voornaam te kiezen voor betaalkaarten en creditcards; vooral transgender en non-binaire personen tegemoet te komen.meer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo SuperBitch. Goed om te weten! Het punt was hier dat het bekend had kunnen zijn (kleine lettertjes) dat kaarten met alleen voornaam letters niet geaccepteerd werden. Op zich is dat in mijn optiek bijzonder. Overigens, ik snap die link met transgenders en non-binair niet. Die hebben toch ook een voorletter net als iedereen? Roepnaam kun je zelf altijd anders aanhouden toch? Maar… dat zal mijn beperkte visie op die groepen zijn. Nogmaals dank voor de tip
meer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
MaxPay,
Ik snap de opgegeven reden ook niet.
Via deze link leest u de uitleg van Mastercard in dd Leeuwarder Courant;
https://lc.nl/economie/Mastercard-biedt-vrije-keuze-voornaam-op-betaalkaarten-26833294.htmlmeer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo SuperBitch. Inderdaad, het staat er. Ik kan die discussies niet meer logisch beredeneren maar er zijn vast knappere koppen die daar inzicht in hebben. Om toch on-topic te blijven, na enig zoekwerk en een telefoontje naar een kennis die advocaat is wordt mijn voorlopige conclusie dat Martien (de vraagsteller) bij CarTrawler moet zijn met een klacht alleen begrijp ik uit zijn schrijven dat die, al dan niet duidelijke, voorwaarden hadden waarin een en ander vermeld was. Los van het feit dat er zelf is gekozen voor een beperkte dekking. Of dat wel zo slim is? Bedankt voor het zoekwerk! (het LC artikel)
meer dan een maand geleden -
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
At your service!
meer dan een maand geleden
-
-