RegisterenInloggen
Soesje
Soesje
19 dagen geleden

Bestelling webshop

19 dagen geleden

Ik heb 31 oktober 2020 een webshop bestelling gedaan bij Shopfy.nl en €19,95 betaald maar nooit mijn bestelling ontvangen. Na verschillende e-mails te hebben verstuurd met het verzoek waar mijn bestelling blijft, nooit een reactie te hebben gekregen. Ik heb met ideal betaald, dus kan mijn betaling ook niet terug laten boeken.
Wat kan ik hier verder nog ondernemen?

    • Dagmar27
      19 dagen geleden

      Soesje,

      U bent 1 van de velen die gedupeerd zijn.
      Kijk maar eens op Trustpilot.
      Shopify maakt en helpt oplichters snel webshop te bouwen en consumenten op te lichten in gratis proefperiode.
      Shopify is een platform dat mede-verantwoordelijk gehouden zou moeten worden voor georganiseerde oplichting. 
      Shopify geeft ruimte aan valse webshops. 
      Shopify heeft geen controle over zijn verkopers, via facebook worden valse verkopers ondersteund door Shopify.
      Shopify wijst verantwoordelijkheid af … waar zij wel de bestelling organiseren.
      Shopify is niet bereikbaar als service provider.
      Webshopeigenaar int het geld en verdwijnt als sneeuw onder de zon……. of geeft die bestelling door aan Chinese leverancier en wat later krijgt de klant een waardeloze prul geleverd.

      Er zijn wel betrouwbare verkopers op Shopify maar dat zijn uitzonderingen op de regel, lijkt het.

      19 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Soesje
      18 dagen geleden

      Dagmar27

      Hoe kunnen we dit aanpakken zodat er niet nog meer mensen het slachtoffer hiervan worden, dit is makkelijk snel rijk worden-(

      18 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        18 dagen geleden

        Beste Soesje,

        Op dit forum is heel wat te doen geweest over dropshippers (die veel gebruik maken van Shopify*);
        -de politie stuurt de consument met een kluitje in het riet.
        -de bedragen per consument zijn relatief klein.
        -de dropshipper vult zijn/haar zakken en is niet meer traceerbaar

        *=Shopify is een platform maar ook Bol.com, die mij zelfs berichtten dat bij Bol.com de naam van een verkooppartner niet overeen hoeft te komen met de gegevens die aan het kvk-nummer hangen.
        Blokker is inmiddels ook een verkoopplatform.

        Denk dat “aanpakken” maar op één manier kan:
        *checken op review-sites,
        *checken op klachten-sites,
        *checken op kvk-nummer, startdatum, soort bedrijf e.d.
        *beseffen dat dit soort malafide ondernemingen bestaan en veel adverteren op Facebook, Marktplaats e.d.

        Bij twijfel: niet doen.
        Bedenk: Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat (vaak) ook.

        Ik doe altijd grondig onderzoek en koop nooit via Facebook of Marktplaats bij een “bedrijf”.
        Voor u (en veel andere gedupeerden) te laat maar wellicht een tip voor de (nabije) toekomst.

        Ben bang dat u uw € 19,95 kwijt bent of een product van inferieure kwaliteit ontvangt (wat op Aliexpress slecht een fractie van de prijs die u betaald heeft kost).

        Sorry, ik weet verder echt niet hoe we dit soort “bedrijven” kunnen stoppen.

        18 dagen geleden

        Geef een reactie