Registeren Inloggen
Baderu
Baderu
meer dan een maand geleden

C&a VERANDERD BETAALMETHODE ZONDER REDEN VAN “ACHTERAF-” NAAR VOORUIT BETALEN.

meer dan een maand geleden

Ik bestelde 3 spijkerbroeken á € 149,70 via de webshop van C & A. Ik koos “achteraf betalen”. Ik ontving de bestelling (W44 L 32) echter de lengte van de broekspijper klopte niet met de eerdere aankopen: 10 cm te lang. Ik heb toen een 2e bestelling geplaatst (W44 L 30) in de hoop dat die maat wel zou kloppen. Mijn redenatie: als die klopt dat behoud ik die en stuur ik de eerste bestelling terug; is die te klein dan behoud ik de eerste bestelling en laat de pijpen bij de kleermaker korter maken en stuur de tweede zending terug. En uiteraard zal ik de bestelling betalen. Echter: ik krijg een email van C & A dat ze mijn “achteraf betalen” hebben omgezet in “vooruit betalen”, dat de de betaling binnen 2 dagen op hun rekening moet staan want anders vervalt de bestelling. Ik ben geen wanbetaler. Vorig jaar, toen ik nog beter ter been was, nog voor € 1200,– gekocht. Ik heb de klantenservice van C & A gebeld maar deze kan niets voor mij doen, helaas. Ik vind dit niet kunnen daar ze geen reden hebben om mij zo te behandelen. Ik heb uiteraard mijn account meteen opgezegd. Klantje kwijt C % A!

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Baderu. Ik kan zo op de site van C&A geen “reden” vinden waarom de betaalmethode is aangepast. Mogelijk is dit omdat u een product besteld en voor de betaling het zelfde product nogmaals besteld? Had u de eerste zending betaald en daarna de 2e bestelling gedaan dan was het mogelijk goed gegaan. Voor u maakt dit ook niets uit, zo te lezen was u voornemens 1 van de zendingen te houden?

      Dat gezegd, de, door U gekozen manier van winkelen, is voor mij (persoonlijk) een gruwel. Na alle publiciteit (radio, televisie, kranten) over de schadelijkheid voor het milieu van deze manier van shoppen dacht ik dat mensen hier rekening mee zouden houden. Kennelijk niet dus. Ik begrijp dat u slecht te been bent. In het beschreven geval (kijken of de broek past) zou ik dan toch naar de winkel gaan om te passen (familie / vrienden / taxi?). Maar… wie ben ik…

      meer dan een maand geleden
    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Baderu,
      C&A mag dit doen.
      Zie § 5 Betalingsmogelijkheden:
      3. Wij behouden ons het recht voor het gebruik van de bovengenoemde betalingswijzen per individu te beperken tot één of meer betalingswijzen.

      Zoals hier door MaxPay al werd gesuggereerd ligt de reden wsch. in het niet retourneren van de initiële bestelling.

      Helaas bent u dan de dupe van “ervaringen” van C&A met klanten die wel bestellen, niets retourneren en niets betalen.

      meer dan een maand geleden