RegisterenInloggen

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Redactie Meldpunt 4 weken geleden.

Actievoerder
Actievoerder
meer dan een maand geleden

CBR 75+ regeling

meer dan een maand geleden

Ik heb een mail gestuurd naar het CBR met de volgende inhoud:
Gisteren (14 januari j.l.) tel. contact met U gehad over verlenging rijbewijs i.v.m. 75+ regeling. Het ging over het feit dat ik met een verlopen rijbewijs niet in het buitenland mag rijden. Dit is nu juist het punt waarom het draait. Mijn echtgenote heeft sinds 11/2 jaar de ziekte van Alzheimer en haar toestand verslechtert in snel tempo. Wij bezitten een camper en mijn echtgenote wil dit jaar (medio april) nog een keer naar Duitsland en Luxemburg. Wij beseffen beiden dat dit wel eens de laatste keer kan zijn. Regels zijn regels maar ik verzoek U om een uitzondering te kunnen en te willen maken en mijn rijbewijs vóór medio april te verstrekken. Ik kan en wil haar deze vakantie (waarschijnlijk de laatste) niet ontzeggen. Ik hoop uwerzijds op een gunstige reactie. Bij een negatief advies ben ik helaas genoodzaakt mij tot andere instanties te wenden. Indien medische rapportage noodzakelijk is dan kunnen wij U deze toezenden.

Na deze mail ben ik weer telefonisch benaderd door het CBR om mij nogmaals te vertellen dat er geen uitzonderingen worden gemaakt. Ik zou mij misschien wel kunnen wenden tot de Consumentenbond, daar zou ik de meeste kans hebben dat mijn
verzoek wel wordt ingewilligd. Ik heb intussen de Consumentenbond ook ingeschakeld.
In uw programma kwam deze kwestie ook naar voren zodat ik ook U hiervan in kennis stel. Het is toch van de gekke dat wij als gevolg van de wanorde bij het CBR er nadelige gevolgen van ondervinden?
Met vriendelijke groeten.

  • Redactie Meldpunt
    29 dagen geleden

    Dag Actievoerder,

    Wat vervelend dat de situatie met uw vrouw verslechterd. Het CBR heeft ons toegezegd uitzonderingen te maken in schrijnende gevallen. Maar blijkbaar bent u geen schrijnend geval voor deze instantie. Wat u nu nog kunt doen is, uw klacht neerleggen bij de Nationale Ombudsman via https://bit.ly/2RXRBhA of via ouderenbond KBO-PCOB. Deze laatste instantie heeft een hulppunt ingesteld. Zie: https://www.kbo-pcob.nl/hulppunt-lange-wachttijd-cbr/ Succes!

    29 dagen geleden

    Geef een reactie