Registeren Inloggen
Melelana
Melelana
meer dan een maand geleden

Chantage bedrijf

meer dan een maand geleden

Goedendag,
Een caravanbedrijf zou ons hefdakdoek vervangen, maar wilde geen prijsopgave van tevoren doen. Stom genoeg hebben we dat wel gedaan, we zijn in de gladde praatjes getrapt en nu is de prijs 3x zo duur ( € 2381,89) als bij de concurrent en er zit een flinke fout in het doek en er ging nog meer mis.
Nu heb ik een terechte, nette, maar geen positieve review op Google gezet en ook een mail naar het bedrijf gestuurd dat ik het niet eens ben met de rekening.
Het bedrijf wil dat ik € 400 accepteer, nadat ik de rekening heb betaald EN de review heb verwijderd.
Dit is toch chantage??
Ik hoor heel graag van u, want de eigenaar van het bedrijf belt mij al een paar keer, maar ik neem niet op. Hij heeft zo’n dominante en gladde praat.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Zie het door u geplaatste topic;

      Mondelinge overeenkomst ontbinden

      meer dan een maand geleden
    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Melelana. Dit soort chantage komt steeds meer voor en is verwerpelijk. In uw geval spelen een aantal dingen die het moeilijk maken een oordeel te vormen. De prijs viel u tegen en de “concurrent” was 3 x goedkoper. Tja…. was dan naar die concurrent gegaan? Maar, zoals u stelde, had u vooraf geen prijsopgave gevraagd en dat is natuurlijk (achteraf) ook niet slim. Als er een fout in het doek zit heeft u recht op herstel maar u moet hun dan wel de kans geven de fout te herstellen. Dan helpt het niet als u de telefoon niet opneemt. Als het een goed bedrijf is weten zij hoe je met ontevreden klanten om moet gaan. Natuurlijk is een slechte review niet goed voor een bedrijf maar het internet barst van de handreikingen hoe je als bedrijf daar mee om zou kunnen gaan.

      Misschien is het verstandig om, voor dit juridisch escaleert, een goed gesprek (face-2-face niet over app of telefoon!) te voeren? Goede communicatie werkt! En volgt een oplossing die voor beide partijen aanvaardbaar is dan kunt u de review altijd nog aanpassen. De “verwijder-eis” zou ik nooit accepteren.

      meer dan een maand geleden
    • Melelana
      meer dan een maand geleden

      Hallo Max Pay, ja, dat was heel dom van ons om zonder prijsopgave in zee te gaan met dat bedrijf. We lieten ons inpakken door mooie praatjes, joviale benadering en een eerdere servicebeurt die goed uitgevoerd leek bij dat bedrijf. Plus dat dat bedrijf goede reviews had. We weten nu waarom. 😉
      Waarom we niet naar de concurrent zijn gegaan, is omdat dat voor ons 2,5 uur rijden is. En dat dan 4x, of 2x en dan overnachten ergens.
      We hebben het inmiddels bij een rechtsbijstandsverzekering neergelegd.
      Een goed gesprek gaat niet lukken bij dat bedrijf, omdat ze echt niet eerlijk zijn, ik niet assertief ben en ik wil nu graag alles via mail, zodat ik dan bewijs heb mocht dat nodig zijn.

      meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hallo Melelana. De rechtsbijstandverzekering is dan (in uw geval) inderdaad de enige oplossing. Op basis van wat ik nu weet schat ik uw kansen echter niet bijster hoog in maar niet geschoten…. En ja, ergens betalen we allemaal een keer leergeld. Veel succes!

        meer dan een maand geleden