Registeren Inloggen
MAX Ombuds
MAX Ombuds
meer dan een maand geleden

Claim/Refunds Reizen

meer dan een maand geleden

Beste dames, heren

Bij TUI hadden wij een pakketreis geboekt op 22/2 naar New York van 23.09.2022 t/m 28.09.2022. Onze laatste reis verweg. Wij zijn 80 en 79 jaar.
De heen- en terugvluchten zouden worden verzorgd door KLM.
Óp 21.09.2022 (s nachts om 00.31 uur) ontvingen wij een mail van KLM met de mededeling
dat wij waren omgeboekt naar de volgende dag (24.09.2022) om 17.20 uur.
Deze wijziging hebben wij om ons moverende redenen niet willen accepteren.Dat betekende een dag minder en een belangrijke wedstrijd van New York Yankees op zaterdagmiddag zouden wij missen. Veel geld voor betaald.
Bij TUI hebben wij op de zelfde dag 21/9/2022 de pakketreis kunnen annuleren. Dit werd zonder meer door TUI geaccepteerd.
Overigens ontvingen wij van TUI de volgende dag al de gehele door ons betaalde reissom terug,.
Bij KLM hadden wij voor de door TUI namens ons geboekte vluchten een upgrade naar de comfort
Stoelen en meer beenruimte gereserveerd, waarvoor wij in totaal € 422,00 aan KLM hebben betaald.
Ook dezelfde dag KLM telefonisch benaderd en een medewerker heeft het formulier ingevuld voor teruggave. Daarvan ook een bevestiging ontvangen. Maar tot onze grote verbazing ontvingen wij (18.10.2022) via de mail van KLM het bericht dat zij ons van de € 422,00 slechts € 60,00 zullen
vergoeden. En bij navraag zojuist bij KLM blijkt dat er een verkeerd formulier is gebruikt. Het had een claim formulier moeten zijn. Dit formulier zojuist trachten in te vullen met als laatste mededeling dat onze claim daar niet onder valt. Dus helaas??
Details van deze terugbetaling in de mail:
Refund Reason Refundable Amount Remarks
1512644426 € 60,00 Cancelled Flight

Graag vernemen wij van u of wij een dergelijke penalty fee moeten accepteren of dat er mogelijkheden
zijn om het gehel bedrag ad € 422,00 van KLM terug te krijgen.
Op 26 juni 2 x 96,00 via ICS betaald
Op 26 juni 2 x 60,00 ,, ,,
Op 5 september nog een wijziging voor 110,00 (2 x 55,-)via ICS

Met vriendelijke groet,
Madeleine Eekman/Aad Heijtink

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Madeleine Eekman en Aad Heijtink,

      De medewerker die het formulier heeft ingevuld was van KLM?
      Heeft u een rechtsbijstandverzekering: zo ja leg het z.s.m. daar voor.
      Stel KLM nogmaals aansprakelijk voor € 422 evt.onder aftrek van die € 60 mits ze betaald hebben.
      Het zal een hele strijd worden: succes.

      meer dan een maand geleden