RegisterenInloggen
Albellie54
Albellie54
15 dagen geleden

Consumentenclaim Aegon Sprintplan

15 dagen geleden

Graag vraag ik uw aandacht voor
De Stichting Consument en Geldzaken heeft 15 jaar geprocedeerd tegen Aegon over Sprintplan producten. Dit is in opdracht van de Stichting PAL overgenomen door ConsumentenClaim.
Deze week ontving ik een brief van ConsumentenClaim waarin een grandioze” schikkingsregeling wordt aangeboden. Aegon wil met deze schikking een einde maken aan deze situatie en duidelijkheid verschaffen aan klanten.

Van de 30.000 gulden die ik (rente nog niet meegerekend) verloren ben door de wanpraktijken van Aegon zou ik maar liefst 750 euro terug krijgen. Uiteraard zie ik hiermee af van alle rechten. Uit de reacties die ik vind op internet zie ik dat het weinig uitmaakt of je 10.000 gulden of mijn bedrag uit had staan. In beide gevallen bedraagt de vergoeding 750 euro. Mensen die via een tussenpersoon deze Sprintplan producten hebben afgesloten ontvangen 2/3 van hun inleg plus rente.
De mij aangeboden vergoeding is naar mijn mening dan ook niet in verhouding tot de door mij geleden verliezen.
Ik krijg sterk de indruk dat ConcumentenClaim snel geld wil cashen door een deal met Aegon, waarbij men in ruil voor niet verder procederen goed zelf heeft kunnen incasseren over de hoofden van alle gedupeerden.
Wat adviseert u mij om te doen? Zou het zinvol zijn om te ageren (met andere gedupeerden) tegen ConsumentenClaim? Denkt u dat een individuele procedure zinvol kan zijn of moet ik mij hier na circa 20 jaar maar bij neerleggen?
Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

    • Debree
      15 dagen geleden

      Beste Albellie54, het is niet zo dat sprintplanners via een tussenpersoon 2/3 van hun geld terug krijgen. Er zijn wel rechterlijke uitspraken, maar een beroep van Cclaim op dit dossier loopt nog steeds. Ik had zelf vier sprintplannen en gisteren kreeg ik het lumineuze aanbod van 1250 euro in totaal (bij meerdere sprintplannen maximaal 1000 per huishouden). Ik ga er nog flink op studeren, want hier klopt natuurlijk niets van. Bovendien is deze vergoeding buitenrechtelijk tot stand gekomen en heet het opeens ‘coulance’. Uitgangspunt was dat Cclaim via rechtszaken verhaal zou halen bij Aegon, niet via een handjeklap constructie. Ik neig zelf naar weigeren, maar ik il eerst nog wat zaken op een rij krijgen. Persoonlijk vind ik dat ik minstens 20% van mijn geld moet terugkrijgen, niet 1% – na al die tijd. Lees verder vooral dit onderwerp op het forum van radar https://radar.avrotros.nl/ over dit onderwerp, want dat wordt bijna dagelijks aangevuld.

      15 dagen geleden

      Geef een reactie