RegisterenInloggen
SuzSch
SuzSch
meer dan een maand geleden

Corona voucher Vakantiediscounter

meer dan een maand geleden

Mijn vakantie van april (volledig betaald in februari 3300 euro) was nog 24 maart geannuleerd. Sindsdien heb ik alleen een email op 7 mei ontvangen dat vouchers zij nog in voorbereiding. Ik heb nog steeds geen voucher ontvangen.
Bij telefonisch contact in maart en vandaag wordt elke keer gezegd ” morgen krijgen wij meer te weten over voorwarden, even geduld aub”. Voucher zou door SGR gedekt zijn als die voor 1 juni uitgegeven is. Ik ben bang dat straks mijn voucher geen dekking heeft. Ook verplicht mij Vakantiediscounter dat ik nieuwe reis alleen bij Vakantiediscounter uit zijn Corendon aanbod moet boeken, toen ik reis heb geboekt was nergens aangegeven dat om Corendon gaat. Echter zijn vouchers van Corendon zelf meer klantvriendelijker en heb je veel meer keuze. Oorspronkelijk zou dat vakantie zijn met drie familie samen wat niet meer haalbaar is. Ik betaal mensen nu zelf elke maand terug omdat Vakantiediscounter staat niet toe dat je boekt voor andere personen, is niet overdraagbaar.
In het kort: straks heb ik (hoop ik) in mijn eentje voucher voor 3300 euro met geen garantie van SGR en geen keus van al het vakantie aanbod van Vakantiediscounter of Corendon .

Ik ben verpleegkundige, werk nu 2 banen om dit te kunnen betalen. Gelukkig heb ik nog een baan, maar werk ik ook hard voor mijn geld, betaal veel belasting daardoor. Ik was erg blij om op vakantie te kunnen gaan die straks misschien nooit waar wordt en mijn geld zie ik misschien ook nooit terug.
Kan Vakantiediscounter zomaar deze voorwaarden stellen en wat is het wettelijk termijn om voucher te ontvangen? Ik ben bang dat na 1 juni te laat is.

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Goedemorgen SuzSch,

      Ik hoop dat de meest recente uitspraken van onze regering (bron: Teletekst pagina 119, 14 mei 2020, 16.40 uur) voor u werkelijkheid worden:
      Kabinet wil toch keuze geld of voucher en volgt hiermee (i.t.t. de uitspraken van MP 13 mei 2020) de lijn van de Europese Commissie.
      Reisorganisaties moeten hun klanten desgewenst toch geld teruggeven als hun reis vanwege corona wordt geannuleerd.
      Ze mogen niet langer alleen een voucher aanbieden om de reis later in te halen.

      I keep my fingers crossed for you.

      Dagmar

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Witte
        meer dan een maand geleden

        Goedemorgen SuzSch,

        Losse vliegtickets worden nu terugbetaald. Om mensen over te halen een voucher te accepteren geeft KLM nu zelfs 15% bovenop het betaalde bedrag. Doe het niet want de prijzen zullen minimaal 15 % stijgen.
        Pakketreizen blijft het oude liedje; zie de ANVR die de maatregel van de Europese Commissie op een wel heel eigen wijze uitlegt en daarin gesteund wordt door onze altijd vriendelijke Minister President. De SGR heeft nog geen 100 miljoen in de pot zodat je over een jaar naar je geld kunt fluiten c.q. de Overheid moet alsnog bijspringen. Het blijft al met al een verwarrende situatie waarvan de consument het slachtoffer wordt.. Sterkte.( er zijn ergere dingen ! )

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • MAX Ombudsman
      meer dan een maand geleden

      Beste Suuzsch,

      Hebt u inmiddels uw voucher binnen?

      Vriendelijke groet,
      Jeanine Janssen
      Max Ombudsman

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie