Registeren Inloggen
Girona
Girona
meer dan een maand geleden

COVID-19 test via Corendon bij Huisartslab

meer dan een maand geleden

Op zaterdag 10 oktober hebben wij bij Corendon een pakketreis geboekt en volledig betaal naar Curaçao met vertrek op zaterdag 17 oktober. Voor deze reis was een COVID-19-PCR-test vereist. Wij hebben ons direct aangemeld voor de COVID-19-PCR-test. Woensdag 14 oktober 2020 vond de afname van de COVID-19-Corona virus (als groep van twee personen waarbij beide testen in 1 buisje geplaatst werden)test plaats. Vrijdag 16-10-2020 08:57 uur hebben wij de gezamenlijke Corona uitslag ontvangen. De uitslag wees uit dat tenminste een van ons POSITIEF was bevonden. Naar aanleiding van de positieve uitslag hebben wij onze werkgevers daarover ingelicht. Tevens hebben wij contact gezocht met de GGD voor de te nemen stappen. De GGD gaf aan direct 10 dagen in quarantaine te gaan vanaf woensdag 14 oktober 2020. Aan de GGD hebben we gemeld dat wij beiden geen Corona klachten hadden wat ze heel vreemd vonden. We hebben ook contact gezocht met het RIVM omdat wij GEEN Corona klachten hadden. Ook bij het RIVM was dat onduidelijk. We hebben naar aanleiding van de positieve uitslag met Corendon gebeld en de reis moeten annuleren want het vertrek was de volgende dag kosten: 100%. Vrijdag 16 oktober 2020 kregen we een email van de helpdesk van het Huisartslab voor het laten afnemen van een separate COVID-19-Corona virus test. Deze test was nodig om te achterhalen wie de drager van het virus is. Op vrijdag 16 oktober 2020 hebben wij onmiddellijk aangemeld voor de COVID-19 test. Op zaterdag 17 oktober 2020 hebben wij de COVID-19 PCR test separaat laten afnemen. Maandag 19 oktober 2020 hebben wij separaat de Corona PCR uitslag ontvangen. De uitslag was voor ons beiden NEGATIEF. We waren in eerste instantie blij met de uitslag maar het versterkte onze vermoedens dat we nog steeds geen COVID-19 ziekteverschijnselen hadden en er dus ergens iets fout is gegaan. Daarom hebben we wederom contact gezocht met de GGD en ze de situatie opnieuw uitgelegd. De uitslag verbaasde ook de GGD medewerker omdat wij geen enkele klachten hebben gehad. Na intern overleg kregen wij het advies dat het niet meer nodig was nog langer in quarantaine te blijven. U begrijpt dat we heel erg boos en teleurgesteld zijn met deze gang van zaken. We hebben telefonisch contact gezocht met Corendon. Ook de medewerker was verbaasd over de uitslag en adviseerde ons een email te sturen naar de cliëntenservice.
Mede door de negatieve uitslag en de bevestiging van zowel de GGD als het RIVM dat het uitgesloten is eerst positief en enkele dagen later negatief te zijn als je het virus bij je draagt en het feit dat we geen Corona verschijnselen hadden en nog steeds niet hebben zijn we heel erg teleurgesteld in de gang van zaken. We hebben een klacht ingediend bij Corendon en eisen volledige teruggaaf van de kosten. We wachten de reactie van Corendon af en houden u daarvan op de hoogte.