RegisterenInloggen
Marlou
Marlou
meer dan een maand geleden

D-Reizen: bericht van de curatoren

meer dan een maand geleden

in de uitzending van 9 april adviseerde de Max ombudsman om de luchtvaartmaatschappij te benaderen wanneer het om refunds gaat van losse vliegticket, dat nooit door D reizen aan de klant zijn uitgekeerd (terwijl D reizen wel de restitutie heeft ontvangen). Er werd geadviseerd om de luchtvaartmaatschappij aan te schrijven en te vragen om alsnog de refund over te maken binnen 7 dagen op de rekening van de klant.
Sinds 10 april is op de website van D reizen een bericht verschenen van de curatoren waarin staat :
” N.A.V een granuleerde vliegreis is er voor u een teruggaf (refund) aangevraagd bij de luchtvaartmaatschappij. U heeft deze refund niet ontvangen. Momenteel wordt overleg gevoerd met de curator over het proces van de afwikkeling en (eventuele) uitbetaling van deze refunds. Zodra de procedure bekend is, dan zal dat hier vermeld worden”

Wat moeten wij dus als klant doen?
Alsnog de luchtvaartmaatschappij aanschrijven zoals in de uitzending werd gezegd of wachten op wat de curatoren van D-reizen gaan zeggen?

    • MAX Ombudsman
      meer dan een maand geleden

      Beste heer, mevrouw,

      Dien het in bij de luchtvaartmaatschappij, dan hebt u die stap vast gezet. U kunt hem later alsnog bij de curator neerleggen, maar u komt dan waarschijnlijk achteraan in de rij te staan van schuldeisers.
      Als u geen bericht krijgt van de luchtvaartmaatschappij dan kunt u zich melden bij de ilt en de acm.

      Vriendelijke groet,
      Jeanine Jansen

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Marlou
        meer dan een maand geleden

        Dank voor het professioneel advies, mevrouw Jansen!
        Ik heb vandag naar de luchtvaartmaatschappij geschreven.

        m.v.g
        Marlou

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

      • Hansnanda
        meer dan een maand geleden

        en heeft u al antwoord gekregen van de vliegmaatschappij of beter nog heeft u geld terug gekregen ?

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

      • Marlou
        meer dan een maand geleden

        Ik heb antwoord gekregen maar niet het antwoord waar ik op hoopte. De luchtvaartmaatschappij wilt niet betalen.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • MAX Ombudsman
      meer dan een maand geleden

      Best Marlou,
      In Meldpunt van afgelopen vrijdag is dit probleem weer aan de orde geweest. U kunt het hier terugkijken: https://www.maxmeldpunt.nl/uitzendingen/weggejaagd-van-de-camping/.
      Vriendelijke groet,
      Jeanine Janssen

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie