Registeren Inloggen
klaas8446
klaas8446
meer dan een maand geleden

de medicijnen die ik altijd kreeg nu niet meer vergoed

meer dan een maand geleden

ik zit bij het zilveren kruis
sinds mijn hartklachten in 2007 kreeg ik via mijn cardioloog Ezetrol 10 mg.
vorig jaar kreeg ik een ander medicijn met de dezelfde werkzame stof maar met andere bijmiddelen omdat de zorgverzekeraar de Ezetrol niet meer vergoede,ik kreeg al vrij snel spierpijn in mijn armen en schouders ,eerst niet de link gelegd naar het andere medicijn ,na een paar maanden viel het kwartje bij mij ,overlegd met de apotheek kreeg een ander merk ,maar dat hielp niet ik hield spierpijn ,werd er s nachts wakker van ‘,kreeg het advies om via de huisarts een medische noodzaak verklaring ,dit hielp ik kreeg weer Ezetrol.
Echter 2 maanden geleden kreeg ik weer die andere medicatie omdat , ondanks de medische noodzaak verklaring, de zorgverzekering de Ezetrol niet meer vergoede,
Ik heb nu weer constant spierpijn ,
ik heb het zilveren kruis een mailtje met mijn klacht gestuurd ,kreeg een mailtje terug dat ze mailtjes niet beantwoorden,terwijl al hun correspondentie via de mail verloopt.
Is hier niet tegen te doen ?ik heb besloten om maar te stoppen met die medicatie om dat ik die spierpijn meer dan zat ben ,het beperkt me in mijn doen en laten en levensvreugde

heb nu weer constant spierpijn

    • klaas8446
      meer dan een maand geleden

      de laatste regel moet weg ,

      meer dan een maand geleden
    • MathildeD
      meer dan een maand geleden

      Beste Klaas, bij “ medische noodzaak” ( hetgeen op het recept moet staan) MOET de apotheek het middel leveren dat op het recept staat. Ik zou zeggen: hou vol. Maak eerst eens een afspraak met de apotheker ( niet met een assistente, maar vraag een gesprek aan met de apotheker). Vertel wat je klachten zijn en dat die zo erg zijn dat je moet stoppen als je het juiste medicijn niet krijgt. Controleer of jouw geschiedenis met dit medicijn in de apotheek geregistreerd staat. Meestal wil de apotheek dat je minstens twee andere vervangende middelen hebt geprobeerd. Als dat het geval is, moet je echt het goede middel krijgen!

      meer dan een maand geleden
      • FRATER
        meer dan een maand geleden

        apotheker MOET gewoon het middel verstrekken wat de arts heeft voorgeschreven , mag niet eens stellen dat je eerst maar 2 andere middelen uitgeprobeerd moet hebben om weer terug te kunnen naar het oude. Apotheker mag NIET op eigen houtje anders beslissen dan de arts voorschrijft.

        meer dan een maand geleden
      • Marijke Schothuis
        meer dan een maand geleden

        Helaas mag de apotheker beslissen . Ze hebben de macht.
        Deze mag nu dus op de stoel van de arts gaan zitten met als gevolg…..meer kosten doordat mensen zieker worden van de reakties van de steeds wisselende middelen.

        meer dan een maand geleden
    • Willie Wie
      meer dan een maand geleden

      hallo Klaas,
      ik herken je probleem: totaal 5 jaar lang vreselijke nachtelijke spierkrampen gehad. wel 5x in één nacht trokken mijn benen echt helemaal krom. dit kwam nadat ik problemen kreeg door harttablet met deel plastablet. kreeg juist dikke benen met vel zó strak dat ’t pijn deed. moest alle merken losse plastabletten uitproberen tot huisarts ’t niet meer wist en zei dat ik zèlf bijdehand genoeg was om ’t op internet uit te zoeken!!! was n.b. digibeet………….. origineel medicijn werd door apotheek ook constant gewisseld en toen met belletje naar Menzis om toestemming preferentie gevraagd en ook gekregen, via ’n brief v.d. huisarts. apotheek eigenwijs/tegendraads: nog 2 jaar lang moeten vechten tegen alle wisselingen v.’t medicijn (óók de dosis), de onwil, de grove leugens en de beschuldigingen naar mij en mijn huisarts. ’n paar keer bij andere apotheek moeten bestellen en daar nooit ’n probleem. 1x meid ontslagen, bij 2e keer best ruzie met daarna pittig gesprek met apotheker. kwam er elke 14 dagen en nu nooit meer. huisarts mailde apotheker voor bestelling medicatie, daar werd aanvraag uit pc gelezen en omgezet als al geleverd en verder helemaal niets mee gedaan! gingen ze éérst de kosten op de verzekering verhalen (dat is tégen de regels) en waren daarna vergeten de bestelling te doen? kwam ik ’t halen werd gevraagd of ik ’t wilde bestellen? pardon, dat moet toch via ’n recept? was volgens meid steeds fout van mij, toen v.d. huisarts, dan weer v.d. pc (ook notering medische noodzaak na 1x alweer verdwenen en dat door mijn schuld……………)! ik dan weer naar huis om te bellen met huisarts, terug en dat elke keer weer, wel 5/6x! apotheekpersoneel niet deugdelijk, net van opleiding en totaal onbekwaam. ook steeds zonder supervisor in zaak en de uitgifte werd nooit gecontroleerd door ’n ervarene (zoals de regel is en ik ’t van ’t ziekenhuis ken). die meiden hebben ’n héél vervelende mentaliteit door hun andere cultuur. goedkope krachten en daar hangt mijn gezondheid van af??? enfin, hartspecialist en allergoloog constateerden dat ik voor ’t hóófdmedicijn zo allergisch ben en ik heb inmiddels zèlf uitgevonden wie mijn “favoriete” medicijn nù maakt, maar ’t gevolgde productieproces maakt ook nog uit! ik neem nu 4x ’n kwart v.d. dagelijks voorgeschreven dosis middels 2 tabletjes die ik precies door de helft moet zien te breken (dit naar ’n eigen opgekomen idee en goedgekeurd door de huisarts), maar dat gaat nog weleens fout (ik heb slechte ogen en daardoor vertekend beeld) met alle gevolgen van dien in de nacht……………. ik kan nog wel ff doorgaan, maar trek hier je conclusie/lering uit en laat je leven niet langer verpesten door het verdienmodel v.’n apotheek. laat je niets wijsmaken en vraag anders ook maar ’n verwijzing voor je specialist èn ’n allergoloog. SUCCES!

      meer dan een maand geleden