Registeren Inloggen
Paubit1
Paubit1
meer dan een maand geleden

Dieetvoeding Fresubin niet leverbaar

meer dan een maand geleden

Dag! Ik heb een tijd geleden een beroerte gehad en het lukt me niet om mijn gewicht op peil te houden, daarom krijg ik op aanraden van mijn diëtiste van het revalidatiecentrum dieetvoeding (Fresubin 2 KCal creme) voorgeschreven. Sinds een paar weken is de dieetvoedint niet meer te leveren, met als gevolg dat ik gewicht verlies. De diëtiste en wij hebben van alles geprobeerd, maar zonder resultaat.
Ik voel me steeds zwakker worden. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Wat kan ik doen?? Heeft u een idee? Veel groeten van Pauline Bitter uit Assen.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Paubit1,
      Als ik de naam van het product intyp krijg ik meteen een opsomming van leveranciers.
      En het product is leverbaar.
      Wel staat er bij sommige smaken: Nog maar .. in voorraad!

      meer dan een maand geleden
      • Paubit1
        meer dan een maand geleden

        Heel erg bedankt voor de reaktie! Ik moet bestellen via een tussenpartij (Sorgente), omdat de machtiging van de dietist via die partij loopt, en Sorgente blijft maar aangeven dat het product niet leverbaar is.

        Groeten,
        Pauline Bitter

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Paubit,
        Dat is vervelend voor u.
        Temeer omdat ook de fabrikant geen melding maakt van tekorten.
        Alleen Sorgente kan niet leveren: is er geen oplossing te vinden via uw zorgverzekering?
        Het kan en mag toch niet zo zijn dat problemen bij de tussenpersoon úw gezondheid in gevaar brengen.
        Ik voel de boosheid en onmacht bij mijzelf omhoog borrelen🤢

        meer dan een maand geleden
    • Paubit1
      meer dan een maand geleden

      Bedankt voor de lieve reactie. Ik ga nog eens contact opnemen met mijn dietiste.

      meer dan een maand geleden
      • PCyb
        meer dan een maand geleden

        Als ik u was zou ik ook eens contact opnemen met uw verzekeraar. Deze kan u misschien verder helpen.
        Sterkte ermee, had zoiets met medicatie bij de apotheek, niet leverbaar terwijl deze overal op het internet als leverbaar stond. Rare wereld wordt het dat tussen leveranciers gaan bepalen wat wel en niet leverbaar is en de patiënten zo in de steek laten. Voor mij was het gelukkig opgelost (voor nu).

        meer dan een maand geleden
    • Jocoba
      meer dan een maand geleden

      Ik heb sinds 4 jaar sondevoeding s nachts en overdag spuit ik de inhoud van flesjes inderdaad Fresubin (meest abrikoos maar ook neutral) ook 2 kcal. Mijn leverancier is Mediq en die geeft ook geen kik. Al mijn gemopper op nu al 4 ontbrekende bestellingen (30 flesjes, ik gebruik er 3 per dag) haalt geen moer uit en aan mijn ( uit ervaring geleerde) voorraad begint u ook een eind te komen. Morgen zou er wat komen maar of dat deze voeding betreft is nog maar de vraag Er zijn meer leveringsproblemen ook met sondevoeding maar ook met spuiten, verband e.d..
      Men vergeet gewoon dat bij ons het leven er vanaf hangt en dat is ronduit schandalig!!!
      Mijn enigste oplossing zo is nog de grote flessen neutrale sondevoeding dan maar in de spuit te doen en dat dan zolang MIJN voorraad strekt…..
      Kan de diëtiste jou geen ander merk voorschrijven (Nutricia bijvoorbeeld)? Je moet toch ergens van leven? Voel met je mee en net als jij me net zo machteloos. Vriendelijke groet Joke Bakker

      meer dan een maand geleden
    • Judit
      meer dan een maand geleden

      Sinds kort ben ik ervaringsdeskundige ivm de ziekte van mijn zus. Er is medische voeding voorgeschreven door de huisarts. Recepten gaan naar – door de Zorgverzekeraar gecontracteerde – zorgmiddelenleveranciers als Mediq, Benu en Mathot etc. Sinds enkele maanden is de nutri-creme van Nutricia niet meer leverbaar en schakelden de leveranciers massaal over op een alternatief merk Fresubin. Het was voorspelbaar dat nu opnieuw schaarste is ontstaan omdat heel Nederland moet putten uit de blijkbaar beperkte voorraad. Dit is echt een schrijnend probleem voor patiënten die alleen nog maar zulk voedsel kunnen innemen. Ik zie mijn zus verzwakken, niet door de ziekte, maar wél door gebrek aan voeding. Een antwoord op de waarom-vraag heb ik nog niet gekregen. Iets voor MAX?

      meer dan een maand geleden
    • Jocoba
      meer dan een maand geleden

      Is het wel de beperkte voorraad of gaat het om de prijs en dus een touwtrekken tussen leverancier en zorgverzekering?
      Wat het ook zijn mag: ik kreeg vandaag weer enkele pakjes binnen, deels daterend van een bestelling van begin oktober 2022.
      Als patiënt hang je bij dat soort discussies en leveranties gewoon achteraan en dat heet patiëntenzorg….. allemaal sterkte gewenst de komende tijd!

      meer dan een maand geleden
    • Paubit1
      meer dan een maand geleden

      Bedankt voor alle reacties. Ik besef dat er gevallen zijn die nog schrijnender zijn dan dat van mij. Heel erg allemaal, en ik wens jullie veel sterkte. Ik heb deze week nog contact gehad met mijn diëtiste. Zij gaf ook aan dat niet alleen Sorgente niet kan leveren, maar dat het probleem ook speelt bij andere leveranciers. Ook zij kon niet vertellen wat de achterliggende oorzaak is. Misschien kan Max nog iets doen? Ik houd jullie op de hoogte als er ontwikkelingen zijn. Groetjes van Pauline.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Pauline,
        Blijf volhouden en hou ons op de hoogte.
        Stay strong.

        meer dan een maand geleden