- This topic has 1 reactie, 1 stem, and was last updated 4 weeks, 1 day geleden by .
Digitalisering
Ik ben gevraagd mijn licentie voor mijn creditcard te vernieuwen, maar dit kan alleen via een smartphone of tablet. Omdat dat niet lukt na contact nu in afwachting van een andere oplossing, maar ze kunnen niet garanderen dat dat lukt en gevolg kan zijn blokkeren creditcard.
Ik heb de gevraagde informatie en foto’s doorgemaild, maar dat is niet voldoende omdat de foto’s dan geen watermerk hebben.
Kan een organisatie mij zomaar verplichten een tablet of smartphone te moeten gebruiken en schieten we in algemene zin niet te ver door met het gebruik hiervan. Voor steeds meer dingen is een sms-code o.i.d. nodig en vaak ook nog eens een recent besturingsprogramma (zo werkt de Corona app niet op oudere toestellen).
Graag aandacht dat er altijd een tweede mogelijkheid open moet staan, zoals b.v. apparaatje bij de banken e.d.
-
-
Anoniem29 dagen geleden
Wij hebben inmiddels de kwestie onderzocht, veiligheid in acht genomen en is deze zaak, in afwachting van goedkeuring, voorlopig afgedaan.
Wij hebben heel bewust de voor- en nadelen van deze card afgewogen.De Wwft geldt voor álle creditcardmaatschappijen én voor álle banken.
Die vermaledijde wet is afkomstig van onze Overheid: weer een wet waar de burger mee geconfronteerd wordt.
Dus wees niet verbaasd als u, wellicht al vele jaren trouwe klant bij uw “huis”bank, toch wordt gevraagd om een extra identificatie. Op uw bankpas staat wsch het maestro logo (=debetcard).U bent wellicht bekend met de Betaalwet PSD2 : banken mogen uw gegevens delen.
Soms heeft u rechtstreeks toestemming gegeven, soms heeft u een financiële transactie gehad met een partij die toestemming heeft gegeven.ICS is met deze actie gestart (begin 2019)om aan de eisen gesteld in Wwft te voldoen: zelf schrijven en zeggen zij dat zij de veiligheid van het betalingsverkeer en bestrijding van fraude, witwassen en terrorismefinanciering van groot belang vinden.
Het duurt 8 tot 10 werkdagen alvorens men een goed- of afkeuring van de gevolgde procedure krijgt: en/of rekeninghouders kunnen nog verplicht worden verdere info te verstrekken aan de creditcardmaatschappij.
Wij hebben de identificatie met hangen en wurgen wel af kunnen ronden; niet met onze eigen (kennelijk verouderde) smartphones.
Tsja, en dan vragen ze zich nog af waarom er toch zo’n wantrouwen is tegen banken e.d.
Nogal wiedes: Wat gij (=banken e.d.) zult gij oogsten 😉
Maar een klantvriendelijke oplossing had de klant i.i.g. heel veel ergernis bespaard.29 dagen geledenGeef een reactie
Log in via mijn MAX. Heeft u nog geen account bij max? Maak die dan eerst aan op deze pagina.
-