RegisterenInloggen
Iommi
Iommi
meer dan een maand geleden

Doornbosscooters.nl

meer dan een maand geleden

Ik kocht er een hel leuke scooter. Deze werd afgeleverd met vrijwel lege banden, Een reeks moeren bleken los te zitten waarvan zelfs het stuur. Tijdens de derde rit kon ik ternauwernood een val voorkomen. Slecht begin dus.

Na een paar maanden liep de band leeg tijdens een controle van de bandendruk. Het is toen netjes verholpen. Tijdje erna gebeurde het nogmaals. En toen begon de ellende.

Telefoon wordt niet opgenomen, berichten worden niet beantwoord. Na stug volhouden eindelijk de eigenaar aan de lijn. Heel vriendelijk werd mij verteld dat het ws. een fabricagefout zal zijn want er waren meer klachten.
Hij zou de volgende werkdag terugbellen om af te spreken dat hij de band zou vernieuwen. Na een week stilte zelf maar weer een boodschap inspreken want opnemen doen ze dan niet. Nog een week later een berichtje gestuurd met het verzoek te reageren. Het bleef andermaal stil.
Vele telefoontjes later eindelijk weer contact, zijn vrouw ditmaal.

Het was ineens geen garantie meer en er werd me een torenhoge rekening gepresenteerd als ‘ keurige oplossing’.
Per mail liet ik nogmaals weten hier niet mee akkoord te gaan. Ik heb hen gewezen op de wettelijke garantievoorwaarden. Dat betekent in mijn geval dat binnen 6 maanden na aankoop de bewijslast niet bij mij ligt en zij verplicht zijn om het kosteloos te herstellen.
Vanaf dat moment werd men zeer onvriendelijk. Uiteindelijk volgde een bombardement van intimiderende berichten en bedreigingen op mijn telefoon. Nadat ik meende voldoende bewijzen te hebben zijn hun telefoonnummers geblokkeerd.

Zaterdag 1 februari gingen ze helemaal door het lint. Doornbos had de politie gebeld om hen te vertellen dat ze mij die dag helemaal in elkaar kwamen beuken. Dit kwam de politie mij mededelen tot hun eigen verbazing.
Zoals vaker het geval is kwam Doornbos deze afspraak wederom niet na. Blijkbaar toch geen zin om in de cel te belanden.
Doornbos krijgt nu dus een proces t.a.v. het niet nakomen van de garantievoorwaarden en de zware dreigementen.
Omdat het al een tijd loopt en zij dus blijven weigeren wordt hen nu verplicht om de scooter terug te nemen.

Ik wil hiermee iedereen goed waarschuwen voor dit bedrijf. Na aankoop zijn ze met vragen of problemen vrijwel onbereikbaar en hoe dat kan aflopen heeft u kunnen lezen. Ze verschuilen zich hardnekkig onder schimmige garantievoorwaarden die ze regelmatig zelf aanpassen. Dat die in elkaar geknutselde voorwaarden onder de rechtmatige staan lappen ze aan de laars. Ze blijven hardnekkig roepen dat ik een grote leugenaar ben maar als ze dat vinden moeten ze vooral aangifte gaan doen. Ik heb alle bewijzen in huis en zij hebben zichzelf op de radar gezet van de politie .
Door hun a-sociale en lompe actie is die bedreiging een extra groot stuk bewijs. Het zou mij niet verbazen dat er meer is geregistreerd.

    • Iommi
      meer dan een maand geleden

      Er is aangifte gedaan bij de politie. Aangifte van zeer ernstige bedreiging van Doornbosscooters.nl.
      De politie had dit nog nooit meegemaakt. De registratie van de politie zelf en de vele berichten die op mijn telefoon staan bevatten een karrenvracht aan bewijzen. Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Snorkel
      meer dan een maand geleden

      Doornbos is moeilijk te bereiken, dat klopt.
      Er worden ook veel dingen geroepen door ze, zoals ‘dat vervangen we wel!’ wat even later niet wordt gedaan.
      Kwaliteitscontrole bestaat niet bij ze, bij mij werd een scooter afgeleverd waarvan de snelheid niet klopte, de leuning was verkeerd in elkaar gezet, het contactslot kwam los, de actieradius waarover persoonlijk over met mij werd gepraat is niet gehaald, de zadels nemen water op en de bagage bak onder het achterzitje loopt ook langzaam vol als het hard regent.

      Ze zijn te simpel met hun oplossingen en leveren eigenlijk geen goede service voor wat je zou verwachten van een bedrijf dat scooters zoals dit verkoopt.
      Claimen dat ze geen contact hebben met hun garage mensen ‘dus weten we niet wanneer de problemen van je scooter zijn opgelost’.

      Ik kocht een scooter met 3 snelheids-standen tussen 25 en 31, dit kan ineens niet meer want RDW regels, claimen ze.
      De achterleuning kon niet worden vervangen want die hadden ze niet meer, die achterplaat is er nu wel goed op gezet, maar is vervormd, ik hoop dat deze de goede vorm aan neemt na een tijdje.
      De zadels zijn gewoon goedkope dingen die water op nemen, zeggen ze niks over.
      De bak waar de onderste accu in zit is alleen spat-water dicht. Klopt, vond er toch een beetje water in na een hoosbui.

      Ze waren nauwelijks te bereiken en toen de vrouw van deze twee op de dingen die niet klopte werd aangesproken was het snel “ja daar kunnen we niks aan doen” of “daar wisten we niks van” of “dat weten we nu pas”.

      Er werd ook ‘gehuild’ want ze vond het niet leuk dat ze een leugenaar genoemd werd en zei meerdere keren ‘nou goed dan zet ik de scooter terug in de bus en dan krijg je je geld terug’ in haar veels-te-emotionele bui.

      ..In het kort, problemen met de scooter worden op een makkelijke manier opgelost of er wordt gewoon niks van verteld omdat je er niet naar vraagt omdat ze zo vanzelfsprekend zijn, je verwacht het.

      Maar eigenlijk zijn dit gewoon goedkope SHANSU scooters die ze voor heel goedkoop inkopen per 100 en dan voor 1600(+) door verkopen, en ze zeggen verder weinig over wat er aan kan schelen.

      Over de banden die vervormd kunnen zijn waren ze eerlijk, over de vering die hard is waren ze eerlijk, maar de actie radius en de leuning waren ze dat niet.
      De bagage bak KAN water opnemen, zeggen ze, daar kunnen ze niks aan doen! De zadels kunnen water opnemen, want het is geen Vespa van 5000 euro.

      Ze weten niet genoeg over hun product en vertellen ook niet genoeg.
      Bovendien zijn de oplossingen die ze uitvoeren veels te simpel en ik denk dat ze gewoon de makkelijkste hebben uitgekozen en daar een verhaaltje omheen draaien.
      Want in de test rid had in een scooter die -wel- op 3 standen kon rijden en niet een die ‘per de nieuwe regels’ maar op 1 stand mag…

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Doornbos Scooters
      meer dan een maand geleden

      🤷🏼‍♀️Is er ook een zwarte lijst met klanten?😳

      Een heel heel enkele keer, lukt het gewoon echt niet om die ene zeer onredelijke klant ook tevreden te stellen. Wat je ook doet, probeert, aanbiedt, het glas blijft eeuwig half leeg en hij moet en zal zijn zin krijgen (ook al staat het tegendeel met koeieletters voor zijn neus).

      Blijkbaar moet jij als ondernemer die hele shit maar over je heen laten gaan, mag je niks terugzeggen want word je gewoonweg gechanteerd ‘omdat meneer anders negatieve reviews gaat schrijven’ en dreigt je partnerships te informeren etc.etc.

      Nou meneer van H. uit G. dan heb ik hierbij de volgende mededeling voor u: u schrijft het hele internet maar vol met leugens, er is geen enkele politie aangeklacht of rechtzaak geweest van uw kant, alleen WIJ zouden die kunnen starten vanwege ernstige smaad, maar u krijgt echt uw lekke band niet voor een tweede keer 100 % van ons vergoed.

      De 1e keer zijn wij nog gebogen voor uw, toen nog zeer subtiele, dreigementen en woorden, maar spijt, spijt, spijt! En uit respect posten wij uw volledige naam en woonplaats niet, maar elke hardwerkende ondernemer en mkb’er zou eigenlijk voor u gewaarschuwd en beschermd moeten worden want alle review sites staan vol met uw naam en aliassen en alleen maar klachten. Van een fitnessbedrijf uit uw regio begreep ik dat ze zo naar werden van uw reviews, dat ze u het lidmaatschap verboden hebben. Wat een naar mens bent u!
      PS 2 maanden geleden is meneer van H. naar de plaatselijke fietshandel gehaan (zoals wij hem hadden geadviseerd, ipv dat wij 250 km komen aanrijden en hij was binnen 5 min klaar voor €2,50. Dus waarom houdt u nu gewoon niet op met uw smerige zaakjes!!

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Doornbos Scooters
        meer dan een maand geleden

        Als reactie op Iommi of Terpen Terpetijn of …..

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • greaser
      meer dan een maand geleden

      Ik ben de topicstarter. Ik moest mij opnieuw registeren maar dat is gelukt.
      Vanwege de aantijgingen van Doornbos vond ik een reactie wel zo gepast.
      De aangifte van politie ligt in huis. Ik bied nogmaals Max Meldpunt aan deze op verzoek op te vragen. Hier staat geen woord Russisch in. Mocht Meldpunt twijfels hebben, neem gerust contact op en ik stuur de aangifte door. Daarin is duidelijk te lezen wat de eigenaar van plan was op die bewuste dag. Ik heb hem daarop diverse malen uitgenodigd om te doen wat hij van plan was, mij in elkaar slaan maar hij bleek toch niet echt zo dapper…..
      Ik heb de gerechtelijke procedure uiteindelijk niet doorgezet. Daar mag Doornbos heel dankbaar voor zijn!
      Waarom? Ik heb de Doornbosjes nl. niet meer nodig, hiep hiep hoera!!
      En waarom blijven de Doornbosjes mij toch alsmaar beschuldigen van leugens en blijven ze steeds weer dreigen mij aan te klagen en doen ze dit niet?!
      Vooral doen!!

      Waarom altijd piepen en janken en de problemen van de klanten niet oplossen?! Nee, ik heb jullie niet meer nodig!!
      Doe het tenminste voor de klanten om nog een heel klein beetje geloofwaardig te blijven!
      De lijst met klachten wordt steeds langer zie ook bij trustpilot.
      Doornbos is bekend in scooterland en of dat positief is laat ik aan de lezers over…

      De meeste serieuze bedrijven zijn inmiddels gestopt met verkoop van dit ‘ Harley’ model.
      Redenen zijn de erbarmelijke kwaliteit van de scooter en de bar slechte ervaringen met de fabrikant. Het heeft deze bedrijven veel geld gekost.
      Slechts bedrijfjes zonder adresgegevens zoals Doornbos verkoopt deze dingen nog.
      Laat dit een serieuze waarschuwing zijn voor de lezers en geïnteresseerden wie dit prulding wil aanschaffen.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Doornbos Scooters
        meer dan een maand geleden

        Geachte heer uit Goes, wanneer houdt u nu eens op met uw afschuwelijke en onware reviews. U bedenkt het waar u bij staat, liegt alles bij elkaar en dat terwijl uw probleem al meer dan 9 maanden is opgelost! Houd u nu eens op!

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • greaser
      meer dan een maand geleden

      Even nog een aanvulling.
      Doornbos heeft een flinke waarschuwing aan de broek van de politie.
      Dit omdat Doornbos blijkbaar weinig zinnigs te doen heeft dan intimiderende berichten te versturen en te bellen.
      Na de laatste waarschuwing van de politie omdat eerdere waarschuwingen geen effect hadden is Doornbos daar uiteindelijk mee gestopt.
      Daarom heb ik de gerechtelijke procedure niet meer in gang gezet. Uiteraard wordt deze wederom in gang gezet indien Doornbos met dit puberale gedrag door gaat.
      Mocht Doornbos echt zo dom zijn om mijn gegevens openbaar te maken dan hebben ze er nog een rechtszaak bij……..

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Doornbos Scooters
        meer dan een maand geleden

        Geachte heer uit Goes, wanneer houdt u nu eens op met uw afschuwelijke en onware reviews. U bedenkt het waar u bij staat, liegt alles bij elkaar en dat terwijl uw probleem al meer dan 9 maanden is opgelost! Houd u nu eens op! Nu moeten we weer uw berichten gaan rapporteren vreselijk!

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • greaser
      meer dan een maand geleden

      Stop nou eens met dat gehuil en en help de gedupeerden!
      Waarom alleen op mij reageren en niet de andere gedupeerden?!
      Dat komt op zijn minst al heel vreemd over. Daarbij wordt bevestigd dat u de mensen in de kou laat staan. Het ligt nooit aan Doornbos maar er is altijd wat anders. En wordt het echt penibel dan is Doornbos ziek, zwak of misselijk.
      En vergeet vooral geen aangifte te doen!!
      Ik zie het met volle vertrouwen tegemoet!!
      Doornbosscooters lost helemaal geen problemen op. Lees de overige klachten van gedupeerden, ook op trustpilot. Wel doen ze er alles aan om negatieve beoordelingen te laten verwijderen. Altijd maar weer die slachtofferrol aannemen…
      Meldpunt mag zich altijd blijven melden om de aangifte van de politie in te zien.
      Indien nodig ook de nieuwe aangiftes…….

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Doornbos Scooters
        meer dan een maand geleden

        Meneer van H. uit Goes, waar bent u nu toch op uit. Nog meer ondernemers bewust naar de klote helpen door al uw negatieve reviews. Heeft u nu echt niets beter te doen dan zulk zuur gedrag. U staat er inmiddels regionaal en landelijk om bekend. Elke keer neemt u weer een nieuwe naam en inlog aan, zoals u zelf zegt, want al uw inlognamen worden door diverse ondernemers steeds weer gerapporteerd, dan eorden uw reviews weer verwijderd omdat u ons allen bewust sloopt. Onlangs nog het fitness centrum bij u in de buurt, wat u ook structureel naar z’n grootje heeft getracht te brengen en waar u nu inmiddels de toegang ook is geweigerd door uw vreselijke gedrag. U bent een naar mannetje! Bah!

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

      • Iommi
        23 dagen geleden

        Vraag mij af waarom Doornbosscooters dan geen aangifte tegen mij doet als zij van mening zijn dat ik alleen maar leugens verspreid…
        Vooral doen hoor! De rapportage van de politie staat nog altijd in hun systeem:-)
        Ik beroemd?! Nou liever dat dan berucht in het hele land. Alle klanten met klachten zijn voor Doornbos vast heel erg beroemd…
        Iedereen kan hier opmerken dat Doornbos alleen in de verdediging schiet en de klachten zowel hier van anderen maar ook elders geen reactie geeft. Hoe ongeloofwaardig wil je zijn?
        Een echte ondernemer gaat het proberen op te lossen voor de mensen.

        Er zijn echter geweldige ontwikkelingen gaande.
        De website is al een tijdje uit de lucht. Als verkooppartner van Bol.com lijkt het sprookje ook zo goed als uit.
        Via andere dealers proberen ze andere modellen op te kopen. Maar ja, berucht zijn kan in het nadeel werken….
        Het kringetje wordt steeds kleiner om de kwalitatieve slechte scooters te verkopen. Dat is gezien de ellende dat je met dit stel dan krijgt ook maar het allerbeste!!

        23 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Trustpilot (periode vanaf januari 2020) :
      8 zichtbare reviews: 5x dik tevreden 3x ontevreden.
      N.b. 1 review is verwijderd omdat deze niet aan de regels voldeed.
      Bol.com (laatste 3 maanden):
      1 review: score 47 punten van de max.50 punten
      Klacht.nl (periode vanaf januari 2020):
      1 klacht gelijkluidend aan de inleidende tekst én reacties bij dit topic van topicstarter.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Iommi
      23 dagen geleden

      Nog een laatste punt. De opgave van Dagmar is onjuist. De ene review bij Bol.com was bepaald niet goed. En Doornbos?? Die gaf weer niet thuis!!
      Alle nep reviews zijn inmiddels daar verwijderd.

      23 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        22 dagen geleden

        Iommi,

        Criteria Bol.com voor waardering platformverkopers(=quote);
        Berekening beoordelingsscores en percentages

        De beoordelingsscore is het gemiddelde cijfer dat kopers aan de verkoper hebben gegeven in de laatste 3 maanden.

        Wanneer er de laatste 3 maanden minder dan vijf beoordelingen zijn gegeven, is de score een gemiddelde van alle beoordelingen.Het positief-percentage wordt berekend door het aantal positieve beoordelingen te delen door de som van positieve en negatieve beoordelingen.

        Voorbeeld
        Verkoper A heeft 10 beoordelingen. 7 positief, 1 neutraal en 2 negatief. Het ‘positief’-percentage is dan 7/(2+7)= 78%.

        Succes met uw strijd (hier en op de vele andere consumenntenplatforms), maar laat mij er buiten.

        22 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Iommi
      19 dagen geleden

      Beste Dagmar(doornbos),
      Ik rapporteer slechts de feiten zoals deze nu zijn en iedereen kan controleren.

      Ondanks politieverbod heeft Doornbos weer haar oude hobby opgepakt; berichten sturen.
      Blokkeren helpt niet want blijkbaar hebben ze telefoons zat.
      De allerlaatste waarschuwing van de politie en mij heeft dus niet geholpen.
      Daarom is de politie op de hoogte gesteld. Een rechtszaak meer of minder maakt vast niet uit.
      Ditmaal laat ik het dus niet rusten.

      19 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        18 dagen geleden

        Iommi,
        Mijn achternaam is geen Doornbos.
        Ik wens ook niet aangesproken te worden met een naam die niet de mijne is.
        Ik wens door u in uw akkefietje met Doornbos betrokken te worden en door u bestempeld te worden als Doornbos(=de partij waar u bonje mee heeft).

        Ik, Dagmar (=mijn roepnaam vanaf mijn geboorte), heb meer dan een maand de actuele cijfers weergegeven van toen (=meer dan een maand geleden) van div.consumentenplatforms.
        U reageert ruim een maand (=vandaag 5 dagen geleden) later met cijfers van meer dan een maand ná mijn initiële reactie, beschuldigt mij van (moedwillige) onjuistheden waar ik op reageer (=4 dagen geleden), waarin ik n.b. ook nog meld (=quote): “Succes met uw strijd (hier en op de vele andere consumenntenplatforms), maar laat mij er buiten”
        U laat mij er duidelijk niet buiten, maar denkt mij (=1 dag geleden) straffeloos te kunnen liëren aan uw wederpartij t.w.Doornbos: dat is ronduit ONgepast.
        Ik zal derhalve uw schofferende reactie melden.

        Stop met uw beschuldigingen en smadelijke bejegening gericht aan mij en richt uw (gif)pijlen aan uw daadwerkelijke tegenstander, t.w. Doornbos Scooters.

        18 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Doornbos Scooters
        18 dagen geleden

        Geachte heer uit Goes, u begint 5 dagen geleden zelf weer met het oprakelen van dit verhaal door een post op deze site te plaatsen. Dus wie stuurt wie nu berichten? Geeft u dat ook bij de politie door😉

        18 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Doornbos Scooters
      18 dagen geleden

      Beste Dagmar
      U maakt nu helaas kennis met de ware aard van dit ronduit nare mens. Iets wat bijna een jaar geleden plaatsvond, een reparatie aan een lekke band, die wij na aankoop 6 maanden later, niet kostenloos vanuit Amersfoort in Goes wilden/konden doen. Hierdoor ontplofte deze man en met stalking achtige taferelen probeert hij ons bedrijf koste wat het kost nu al 9 maanden lang te ‘slopen’. Het euvel van zijn lekke band was, op advies van ons bij de lokale rijwielhandel binnen 5 min verholpen door de vervanging van het ventiel twv €5,-. Wat is er mis met sommige mensen?

      18 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        18 dagen geleden

        Doornbos Scooters,
        Weet u; dit vervelende zaakje speelt tussen Iommi aka Greaser en uw bedrijf.
        Strontvervelend.

        Maar als iemand dan ook nog zo vér gaat om een forumdeelnemer, die part nog deel heeft aan het onderhavige geschil maar handelt conform de forumspelregels alhier, te beschuldigen, smadelijk te bejegenen en en passant te liëren aan zijn/haar tegenpartij dan gaat die persoon (bij mij i.i.g.) te ver.

        Ik wens u allen een spoedige en definitieve afwikkeling van deze netelige en slepende kwestie en schakel anders de (Rijdende) Rechter o.i.d. in.

        18 dagen geleden

        Geef een reactie