RegisterenInloggen
RonKah
RonKah
meer dan een maand geleden

E-bike van Amslod

meer dan een maand geleden

Als ik een Amslod E bike heb gekocht op 2 juni 2021 en de fiets heeft binnen 11 maanden al een nieuwe controller en een nieuwe motor gekregen en een kapotte ketting (4 dagen nadat er onderhoud is uitgevoerd door Amslod) gerepareerd moest worden, is het dan onredelijk dat ik hierover klaag en vraag om de fiets in te nemen en om te ruilen voor een andere? Amslod weigert en geeft ook verder geen enkele reactie meer.
Als ik een klacht indien in de daarvoor bestemde klachtenbox van Amslod wordt daar niet adequaat op gereageerd. Ik heb daarom een aangetekende brief gestuurd met mijn bezwaren en via mail is daar een antwoord op gekomen. Hierin wordt niet serieus ingegaan op mijn brief en klachten.
Kunnen jullie hierin iets voor mij betekenen? Tenslotte heeft de fiets netto Euro 2.346 gekost. Daarvan heb ik er zelfs 2 gekocht, met de andere fiets is niks mee.

Gelrestraat 24B
6101EW Echt
Tel: 06-23684829
E-mail: ron.kahle@gmail.com

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Ron, ik heb de Amslod website eens bestudeerd maar de garantiebepalingen zijn weinig overzichtelijk. Er gelden regels voor de accu en voor de fiets. Je kunt er dan allerlei verzekeringen bij afsluiten die de garantie (en onderhoud) weer verlengen. Kijk ik naar de EU regels aangaande garantie dan lees ik:

      [QUOTE]
      U heeft recht op minimaal 2 jaar garantie in alle landen die onder de Europese richtlijn Koop en garantie vallen.
      [UNQUOTE]

      https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-zijn-mijn-rechten-bij-aankoop-in-europa

      In hoeverre het omruilen van uw fiets voor een andere fiets hier onder valt heb ik zo 1-2-3 niet gevonden maar ze zouden uw fiets wel naar behoren moeten repareren?

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie