RegisterenInloggen
Wilsophie
Wilsophie
12 dagen geleden

extreem hoge stroomkosten al 15 jaar.

12 dagen geleden

In het appartement waar wij sinds 2007 wonen verbruiken wij 5000 kwh per jaar. Ieder appartement heeft een Stiebel Eltron om het grondwater te verwarmen en te koelen. Gebleken is dat wij 3x zoveel betalen dan de gemiddelde bewoner. Ook reeds 15 jaar. Sinds een aantal jaren een slimme meter. Nu via P1 meter en een energiemeter en slimme stekker alles gecontroleerd. Het levert niets op. Alle apparaten inmiddels vervangen hoewel ze niet kapot zijn en toch blijft het verbruik extreem hoog t.o.v. de medebewoners met de vergelijkbare Stiebel Eltron en apparatuur. Noch Liander , noch Essent doen iets. De Stiebel Eltron is doorgemeten en alles klopt. De koelkast staat al een maand uit en dat levert niets op en de nieuwe komt in week 34. Ik weet het niet meer. Geen jacuzzi of andere dure apparaten. Waarom komt Liander niet gewoon controleren om ons te helpen. Ze reageren niet eens op een mailtje.

    • Max Pay
      11 dagen geleden

      Hallo WilSophie. Dit is een lastig probleem. Door te testen kun je uitvinden waar het probleem zit. Het volgende klinkt omslachtig en is een “ouderwetse” manier van storing zoeken. Zet eerst alle groepen uit door de aardlekschakelaar uit te drukken. Is er op de slimme meter verbruik te zien dan zit uw probleem tussen de slimme meter en de aardlekschakelaars. Dit zou een onbekende aftakking kunnen zijn maar ik neem aan dat u de meterkast goed hebt geïnspecteerd. Ga nu van kamer naar kamer en zet alles uit en trek alle stekkers uit de wandcontactdozen. Check of lichtdimmers helemaal uit zijn! Schakel nu 1 aardlek in en kijk of er verbruik is. Zo ja, controleer dan of in die groep toch niet iets is aangesloten. Is dat niet zo dan is er in deze groep iets mis. Zet de aardlek weer uit en test dit met alle aardlekschakelaars. Er is dus steeds maar 1 tegelijk in de “aan” stand. Levert dit niets op dan zet u alle aardlekschakelaars aan. Is er dan wel verbruik? Dan zit er een fout in uw meterkast of zijn er 1 of meerdere aardlekschakelaars kapot. Ten slotte alle apparaten 1-voor-1 aanzetten, verbruik noteren, uitzetten en de volgende. In het lijstje dat u zo maakt moet een “grootverbruiker” direct opvallen? Lost dit niets op dan zou ik gaan kijken wat U wel in huis hebt maar de buren niet. Is uw “Siebel elektron” dezelfde? Zelfde vermogen?. Het KAN nog aan uw slimme meter liggen. Er zijn meters bekend die dan veel te veel aangaven. U kunt dan via de link hieronder kijken of uw meter er tussen staat.

      energievergelijking.nl/meer-verbruik-met-slimme-meter

      De oorzaak kunt u hier lezen (Engels)

      ieeexplore.ieee.org/document/7866234?reload=true

      Is dat zo dan moet de eigenaar van de meter hem gratis vervangen en heeft u recht op vergoeding maar… hoe dat allemaal moet… Succes

      11 dagen geleden

      Geef een reactie