RegisterenInloggen
Barry HR
Barry HR
meer dan een maand geleden

FCC voucher

meer dan een maand geleden

Goedemiddag
Ik heb een vraagje over een FCC voucher, hoe kan ik mijn geld terug krijgen
Wij hadden in mei 2020 onze laatste cruise willen maken, en dit is helaas niet doorgegaan, wij willen graag ons geld terug
Zoals ik heb aangegeven was het onze laatste cruise geweest
Het is niet de bedoeling dat wij de HAL gaan sponseren, met onze aow en spaarcentjes
Kunnen jullie ons hiermee helpen, hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen

Voucher omschrijving

U ontvangt deze voucher, omdat uw reis onder referentie D20021210 is geannuleerd vanwege onvermijdbare en buitengewone omstandigheden door het coronavirus. De garantieregeling van SGR is niet van toepassing op deze voucher(s). De door de leverancier gestelde voorwaarden zijn van toepassing. De voucher kan ingewisseld worden op een reis met terugkomst uiterlijk voor 31-12-2022. De voucher is te besteden voor een nieuw te boeken reis met Holland America Line.

Voucher ter waarde van €2.794,00
Op naam van Barry Henricus Rozenberg
Voucher code CR20021210-33379
Uitgiftedatum 18-09-2020 Geldig tot 18-09-2021

Mvg,
Barry Rozenberg

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Beste Barry,

      Holland America Line is aangesloten bij SGR.
      SGR-nummer:3246
      Kvk-nummer:24176848

      SGR>Home>Nieuws – Reizigers>Voucherfonds: Voucher met SGR-garantie meldt op 9.12.2020 het volgende (quote);
      Voucherfonds: Voucher met SGR-garantie

      9 december 2020

      Vrijwel alle reisbestemmingen staan nog op oranje, waardoor veel vouchers met SGR-garantie niet kunnen worden besteed aan nieuwe reizen. De afspraak is dat uiterlijk één jaar na uitgifte van de voucher met SGR-garantie deze (of het restant) wordt terugbetaald aan de consument.

      Maar om reisbedrijven, nu de crisis zolang aanhoudt, niet in financiële problemen te brengen bij het terugbetalen én de consument wél de zekerheid heeft dat hij zijn geld krijgt, heeft de overheid in een brief aan de Tweede Kamer laten weten dat zij via SGR reisondernemingen die dat willen een liquiditeitslening kan verstrekken. De verwachting is dan dat vanaf maart de eerste vouchers op basis van deze faciliteit kunnen worden terugbetaald aan de consument.

      De reisonderneming, deelnemer aan SGR, krijgt dan een aantal jaren de tijd om deze lening weer af te lossen aan het garantiefonds; en vervolgens betaalt het fonds op haar beurt de lening terug aan de overheid.
      Alle afspraken tussen overheid, garantiefonds en reisondernemingen worden nu verder in detail uitgewerkt. Ook is goedkeuring van deze afspraken nodig door de Europese Commissie.
      Maar vanaf begin maart, één jaar nadat de eerste vouchers met SGR-garantie zijn uitgegeven, wordt verwacht dat terugbetaling aan de consument kan beginnen.

      Vragen? Ongetwijfeld heb je als consument, indien je in het bezit bent van een ‘voucher met SGR-garantie’ vragen hierover. Lees hieronder de antwoorden op jouw vraag óf vraag je reisonderneming die aan jou de voucher heeft gegeven. Alleen zij kunnen jou verder informeren.

      Wellicht kunt u op deze site antwoord op uw vraag vinden en raad/daad om uw geld terug te krijgen.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Barry HR
      meer dan een maand geleden

      De reactie van SGR is
      We begrijpen uw vraag en zorgen. SGR staat echter enkel consumenten bij wanneer de reisorganisator of reisagent in een situatie van financieel onvermogen is gekomen. SGR niet over de terugbetalingsvoorwaarden of bedrijfsvoering van (reis)organisaties. Een FCC credit valt daarnaast niet onder de dekking van SGR. Voor vragen over voorwaarden of uw rechten kunt u contact opnemen met het ANVR of ACM (Consuwijzer). https://www.consuwijzer.nl/contact

      Met vriendelijke groet,

      Jorik

      namens

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie