Registeren Inloggen
DickL
DickL
meer dan een maand geleden

Fietsreparatie duurt langer dan 1 jaar

meer dan een maand geleden

Hoe kan ik mijn e-bike gerepareerd terug krijgen van Fietsenwinkel.nl

    • DickL
      meer dan een maand geleden

      In juni 2021 werd onze e-bike voor reparatie aangeboden aan Fietsenwinkel.nl. Na veelvuldig e-mail- en telefonisch contact met name over de reparatiekosten van ongeveer 800 tot 1000,= euro, werd de fiets door mij naar de werkplaats in Utrecht gebracht op 7 januari 2022. De motor is kapot en Fietsenwinkel wilde onze qua reparatiekosten niet tegemoet komen. De fiets kostte 3 1/2 jaar daarvoor 2300 euro en kan toch nog niet afgeschreven zijn ? De Geschillencommissie Tweewielers kon de zaak niet in behandeling nemen, omdat Fietsenwinkel.nl bij de verkoop, niet was aangesloten bij Bovag (terwijl dit wél op de website stond).
      Sindsdien staat de fiets ter reparatie nog steeds in Utrecht, nu inmiddels 7 maanden! Volgens Fietsenwinkel.nl staat de fiets inmiddels gerepareerd bij Makka-bikes in onze woonplaats Hengelo. Echter, de fiets is daar niet. Van Fietsenwinkel.nl horen we maar niet, hoe het met de reparatie staat en of deze inderdaad nog wel in de werkplaats in Utrecht staat. Wat een drama. Hoe kan ik, zonder een gang naar de rechter (wat ook veel geld kost) bewerkstelligen dat ik ofwel de fiets gerepareerd terug krijg, ofwel schadevergoeding krijg voor de vermiste fiets?

      meer dan een maand geleden
      • Trum
        meer dan een maand geleden

        Is dit aan te tonen dat het op de website stond dat ze lid waren van de bovag terwijl ze dat niet waren?*) Dan lijkt mij dat fraude, valsheid in geschrifte o.i.d.
        Lijkt me dat u daar aangifte van kan doen bij de politie. Hoewel ik anno 2022 geen idee meer heb waar de politie nog voor staat. Wellicht is dit argument te gebruiken om af te dwingen dat fietsprutsers.nl actie ondernemen om uw fiets tevoorschijn te toveren.
        Uiteraard heeft u de fiets er zelf gebracht, dus van diefstal is juridisch geen sprake (helaas).

        *) Bovag zou toch ook stappen moeten ondernemen als winkels hun logo en goede naam misbruiken.

        meer dan een maand geleden
      • DickL
        meer dan een maand geleden

        Nee kan niet meer worden aangetoond. Ik heb bij de aankoop geen screenshot gemaakt. Toen ik de melding kreeg van de Geschillencommissie, was Fietsenwinkel inmiddels wél lid geworden van Bovag.
        De fiets is overigens inmiddels sinds gisteren terecht. Na 13 maanden !! En ook gerepareerd! Maar wat een ellende!! Voor ons nooit meer Fietsenwinkel.nl. Bij aankoop wordt je prima geholpen, maar als er iets met de fiets is, ben je roepende in de woestijn. Overigens dank voor de reactie!

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Quote uit uw topic:
        “niet was aangesloten bij Bovag (terwijl dit wél op de website stond)”.
        In een uitspraak van de Rechtbank Midden-Nederland in 2018 is uitgemaakt dat het voeren van een keurmerk, zonder de daarvoor vereiste toestemming te hebben, misleidend is.
        Hieruit blijkt reeds dat het op onterechte wijze voeren van een keurmerk een misleidende en dus oneerlijke handelspraktijk oplevert.
        Bron: Joost Becker- Advocaat

        meer dan een maand geleden
      • DickL
        meer dan een maand geleden

        Dank voor uw reactie! Is mij duidelijk. Zie overigens mijn laatste reactie op een andere reageerder.

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        DickL,
        Dan rest mij niets anders dan u vele prettige fuetskilometers toe te wensen.
        Eindelijk…..

        meer dan een maand geleden